Strona 1 z 1

[D2 99 4.2PB/LPG ] "Oil catch tank" - zbiornicze

: 10 mar 2013, 13:12
autor: pudloc86
Witam czy ktoś z was testował coś takiego w swoim samochodzie OIL CATCH TANK ZBIORNICZEK ODMY D1SPEC 9 lub 15mm...


http://moto.allegro.pl/oil-catch-tank-z ... 11606.html

: 10 mar 2013, 13:23
autor: Gość
Jesli to dziala to było by dobre ale najlepiej wywalic odme z dolotu i będzie po problemie. Nie wszędzie jest to latwe ale warto sie potrudzić.

: 15 lis 2013, 08:34
autor: VanDyke
To i ja się podłącze pod temat bo wydaje mi się ciekawy. Z filmów na youtube można wnioskować, że to działa. W zbiorniku zbierają się syfy, woda, itp. Chętnie bym takie coś u siebie widział pod maską:

http://www.ebay.com/itm/ADD-W1-Silver-B ... a8&vxp=mtr

Co myślicie o tym pomyśle?

: 15 lis 2013, 11:20
autor: pudloc86
A ty kolego byś to chciał zagranicy ściągnąć. U nas chyba tego jeszcze nie ma. przynajmniej się nie spotkałem bardziej ciekie to wygloda

: 15 lis 2013, 12:02
autor: VanDyke
Tak, z USA bym zamówił. Jest większy wybór. Pytanie tylko jak to współgrałoby z silnikiem 4.2? Czy potrzebne byłyby dwa takie zbiorniki? Co z różnicą ciśnień? Zawór na odmie działa jak regulator ciśnienia, co będzie gdy zostanie on usunięty a wstawiona tylko ta puszka?

A tutaj można obejrzeć co się zbiera w tych puszkach:



: 15 lis 2013, 12:17
autor: Gość
Szkoda że sie nie da wywalic tej odmy na zewnątrz jak to kiedyś bywało-wtedy juz dolot sie nie zasyfi.

: 15 lis 2013, 12:31
autor: krzychu22.p1i
To wygląda na wodę. Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach jak i również w zimie, że auto nie zdąży się zagrzać do temp. roboczej to warto by się tym zainteresować. Co prawda w innym aucie ale napiszę o vw polo 1.4, jeżdżąc w zimie na krótkich dystansach wiecznie miałem zapchaną odmę, co jakiś czas trzeba było ją czyścić z mazi. Problem ten znikał gdy się auto kręciło po obrotach ;-) W przypadku v8 ten problem póki co nie wyskoczył.

Jeśli się zdecydujesz to będziesz chyba pierwszym testerem tego wynalazku w A8.

: 15 lis 2013, 12:36
autor: VanDyke
krzychu22.p1i Ty jesteś w tej mechanice ogarnięty - jak myślisz, czy nie wpłynie to na pracę silnika? Czy nie będzie się to wiązało z ubytkiem oleju? Ten syf nie będzie przecież wracał do miski.

Najlepiej jakby FOSS tu zajrzał bo ewentualnie by mi to montował ;)

: 15 lis 2013, 12:51
autor: krzychu22.p1i
Gdzie ja jestem ogarnięty w mechanice :-P Napiszę co zaobserwowałem u siebie w polówce 1.4, otóż jeżdżąc po krótkich odcinkach szczególnie w zimie odma zapychała się mi non stop. Była to maź w kolorze herbaty z mlekiem która trafiała do filtra powietrza a z tam tąd do przepustnicy. Przepustnica co jakiś czas była do czyszczenia przez to. Dodatkowo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego który łącztł się z parą wodną i tworzył ową maź. Aktualnie brat tym samochodem gania do Krakowa i ani grama oleju nie ubyło a odma czyściutka jest.
To co było widać na video to wyglądało na kondensat, skroploną parę wodną czyli musi to działać i przepuszczać jak najmniej syfu który potem trafia w przepustnicę nie powodując jej zabrudzenia.

Trzeba tu wywołać kogoś kto ma styczność na dniu codziennym z naszymi v8 i powie coś ciekawego w tym kierunku.

: 15 lis 2013, 13:15
autor: pudloc86
ja będę druga osoba co chce to założyć do V8

: 15 lis 2013, 15:44
autor: Pepeka
Dlaczego ma nie działać, patent stary jak motoryzacja. W przedwojennej DKW które stało w moim dzieciństwie na podwórku już był stosowany zbiornik na olej z odmy, było to potrzebą w związku z tym że odma miała odprowadzenie do atmosfery.
Więc ktoś zreanimował i ciut zmodyfikował patent, osobną sprawą jest to że akurat ten" model" pasuje pod maskę w A8 jak świni kamizelka.

: 15 lis 2013, 21:19
autor: pepi
ale to się stosuje do silników które mają dość spore przedmuchy
bo wtedy olej jest spalany w silniku bo trafia do korektora
Woda zawsze się skrapla w oleju w tłumiku zmiana temperatury robi swoje
u mojej byłej żony w a6 2.4 w zimie dwa razy zamarzła w a8 nic takiego nie stwierdziłem

: 30 cze 2014, 13:06
autor: K@MIL
Ja mam oil catch w Moto - 1200cc V2 (Buell) i zgarnia mega duzo syfu ... Buteleczke mam przezroczysta po redbullu wiec widze i oprozniam z wody (ok 25ml) co okolo 500-600 kilometrow.

Wydaje mis ie ze to ma ogromny sens i bede rozkminial tez u siebie w V8 :)

: 30 cze 2014, 19:44
autor: karol208
Ja miałem takie coś zrobione w Daihatsu sirion 1.0 3 cylindrówka.
Zrobiłem sobie sam z butelki aluminiowej po wódce.
Przynajmniej sobie wypiłem. Na krótkich dystansach zimą sprawdzało się po 3 dniach miałem prawie 0,5l wody w butelce i pomyśleć że to wszystko szło w silnik.

: 14 wrz 2014, 18:53
autor: Przemek21
Ja również mam oil catch u siebie w buellu jak kolega K@mil i zdaje egzamin,
ale buell ma bardzo prosty silnik .
Ale jestem ciekaw jak by się to spisywało a8
czekamy kto pierwszy <okioki>



K@mil wrzuć foty swojej buły ,kocham te maszyny <aparat>