Strona 1 z 7

[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)

: 18 maja 2013, 19:40
autor: Mucholejkolator
Zakładam temat, w którym pogadamy o różnicach miedzy najpopularniejszym silnikiem w przedliftowej A8 - ABZ o mocy 299KM i przedliftowej S8 - AHC o mocy 340KM.

Po rozmowie z chyba najbardziej doświadczonym w tych sprawach człowiekiem z forum - tomek87g posiadam już wstępną wiedzę co należy zrobić aby zmienić ABZ-ta na AHC :-) Poza tym jest osoba, która już temat przerobiła u siebie - adrian949.

Oczywiście wzmacniając piec nie przerobimy auta na pełnowartościową S8 gdyż do pełni sukcesu potrzebna jest także skrzynia z eSki mogąca w pełni wykorzystać potencjał silnika.
Jednak reakcja na gaz, elastyczność, o 1000 obr wyższe obroty max, ogólna sprawność silnika oraz dźwięk usportowionej wersji ABZ-a są wystarczającymi powodami aby trochę podrasować sobie zwykłą A8 :-D


Bazą dla AHC jak wiadomo jest ABZ. Posiada on ten sam dół z tym, że jednak ma inny zamach i stożek na wale, ale nie ma to znaczenia jeżeli nie wymieniamy skrzyni w aucie i pozostawiamy cały blok jako bazę.

Różnice:

•głowice
- bardziej agresywnie ustawione fazy rozrządu. Inny wałek ssący.
- mocniejsze sprężyny zaworowe (wyższe obroty)
- zawory ssące posiadają regulację luzu na płytkach

• tłoki
-wyższe denka podnoszące stopień sprężania z 10,8:1 do 11,6:1
- lżejsze sworznie równoważące większą masę tłoków
- pierścienie spasowane o 0,01 ciaśniej na zamkach

•wtryskiwacze
•przepływomierz
•sterownik silnika

Podobno to wszystko, Tomek zapytany o kolektor ssący powiedział, że jest taki sam jak w ABZ choć w sieci na obcojęzycznych forach można znaleźć informacje, że jednak są różnice w kolektorach :roll:

Co do głowic powiedział, że najprościej jest przerzucić od AHC żeby nie bawić się przeróbki. Jednak adrian949 sugeruje żeby wrzucić do głowic ABZ wałki od eski. Pytanie ile trzeba splanować głowicę aby uzyskać stopień sprężania jak w AHC - 1:11,6. Wszystko da się wyliczyć ale może jest gotowa odpowiedz?
Adrian napisz szczegóły!

Jako, że jestem maniakiem dźwięku ta przeróbka jest także dopracowaniem walorów akustycznych sportowego wydechu w A8. Teraz już wiem, że co byśmy nie robili z wydechem to zwykły ABZ nigdy nie będzie brzmiał jak motorownia z eSki. Bardziej doprężony silnik z dłużej otwartymi kanałami wydechowymi powoduje, że w układzie wydechowym S8 jest po prostu więcej dynamiczniej wyrzucanych spalin powodujących inną, bardziej rasową akustykę :-D

I jeszcze o skrzyni. U mnie w 4HP dwa pierwsze biegi są rozdzielone w eSkowej skrzyni 5HP na 3. Co najlepsze przełożenie 3 i 4 biegu w 4HP są praktycznie identyczne jak 4 i 5 bieg w S8 :-> Za sprawą wyższych obrotów maksymalnych będzie można na mojej skrzyni trójka dojść do 240km/h a czwórką do prawdziwych gps-owych 270- 280km/h :-D

tomek87g znowu zaginął w akcji, ma wyłączony telefon a ma dla mnie zarezerwowany zestaw na przeróbką. Ktoś wie co się z nim dzieje?

: 18 maja 2013, 21:46
autor: Grain
Hej co do Tomka to mogę Ci napisać że od 2 tygodni próbuje się z nim umówić albo nie odbiera telefonu albo wyłączony :-/

: 18 maja 2013, 22:28
autor: artek
kolego ja mam silnik z s z zatartą panewką , w sumie mam prawie całą eske, masz niedaleko

: 18 maja 2013, 22:29
autor: artek
padł na obwodnicy piaseckiej

Re: [D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)

: 18 maja 2013, 23:26
autor: adrian949
Mucholejkolator pisze:Zakładam temat, w którym pogadamy o różnicach miedzy najpopularniejszym silnikiem w przedliftowej A8 - ABZ o mocy 299KM i przedliftowej S8 - AHC o mocy 340KM.

Po rozmowie z chyba najbardziej doświadczonym w tych sprawach człowiekiem z forum - tomek87g posiadam już wstępną wiedzę co należy zrobić aby zmienić ABZ-ta na AHC :-) Poza tym jest osoba, która już temat przerobiła u siebie - adrian949.

Oczywiście wzmacniając piec nie przerobimy auta na pełnowartościową S8 gdyż do pełni sukcesu potrzebna jest także skrzynia z eSki mogąca w pełni wykorzystać potencjał silnika.
Jednak reakcja na gaz, elastyczność, o 1000 obr wyższe obroty max, ogólna sprawność silnika oraz dźwięk usportowionej wersji ABZ-a są wystarczającymi powodami aby trochę podrasować sobie zwykłą A8 :-D


Bazą dla AHC jak wiadomo jest ABZ. Posiada on ten sam dół z tym, że jednak ma inny zamach i stożek na wale, ale nie ma to znaczenia jeżeli nie wymieniamy skrzyni w aucie i pozostawiamy cały blok jako bazę.

Różnice, które telefonicznie przekazał mi tomek :

•głowice
- większy stopień sprężania,
- bardziej agresywne wałki wydechowe o "stromszych" krzywkach i dłuższych czasach otwarcia

•wtryskiwacze
•przepływomierz
•sterownik silnika

Podobno to wszystko, Tomek zapytany o kolektor ssący powiedział, że jest taki sam jak w ABZ choć w sieci na obcojęzycznych forach można znaleźć informacje, że jednak są różnice w kolektorach :roll:

Co do głowic powiedział, że najprościej jest przerzucić od AHC żeby nie bawić się przeróbki. Jednak adrian949 sugeruje żeby wrzucić do głowic ABZ wałki od eski. Pytanie ile trzeba splanować głowicę aby uzyskać stopień sprężania jak w AHC - 1:11,6. Wszystko da się wyliczyć ale może jest gotowa odpowiedz?
Adrian napisz szczegóły!

Jako, że jestem maniakiem dźwięku ta przeróbka jest także dopracowaniem walorów akustycznych sportowego wydechu w A8. Teraz już wiem, że co byśmy nie robili z wydechem to zwykły ABZ nigdy nie będzie brzmiał jak motorownia z eSki. Bardziej doprężony silnik z dłużej otwartymi kanałami wydechowymi powoduje, że w układzie wydechowym S8 jest po prostu więcej dynamiczniej wyrzucanych spalin powodujących inną, bardziej rasową akustykę :-D

I jeszcze o skrzyni. U mnie w 4HP dwa pierwsze biegi są rozdzielone w eSkowej skrzyni 5HP na 3. Co najlepsze przełożenie 3 i 4 biegu w 4HP są praktycznie identyczne jak 4 i 5 bieg w S8 :-> Za sprawą wyższych obrotów maksymalnych będzie można na mojej skrzyni trójka dojść do 240km/h a czwórką do prawdziwych gps-owych 270- 280km/h :-D

tomek87g znowu zaginął w akcji, ma wyłączony telefon a ma dla mnie zarezerwowany zestaw na przeróbką. Ktoś wie co się z nim dzieje?
Hej, ja nie przerabiałem tego u siebie (na razie). Rozmawiałem z kolegą Guziro i pytałem się o przełożenie wałków od S8 i czy to coś da, odpowiedz była krótka da w hu. lecz trzeba przerobić głowice i wtedy będzie to hulało. Tłumaczył mi co trzeba przerabiać niestety nie pamiętam, trzeba do niego zadzwonić to na pewno wytłumaczy co i jak, beż żadnych problemów. ;-) Tomek ma dla mnie wałki, ale też zero kontaktu z nim.

: 19 maja 2013, 00:05
autor: Mucholejkolator
artek pisze:kolego ja mam silnik z s z zatartą panewką , w sumie mam prawie całą eske, masz niedaleko
artek pisze:padł na obwodnicy piaseckiej
No tak, też tam zdarzało mi się na testy jeździć... Szkoda silnika :-( Podobno nie opłaca się tego robić, tylko trzeba szukać drugiego motoru...
Napisałem na PW

: 19 maja 2013, 08:23
autor: artek
Właśnie kupiłem eske z delikatnie walniętym przodem i silnik poszedł do mojej , reszta stoi , nr poszedł na pr

: 19 maja 2013, 10:59
autor: Pszendza
Ja ostatnio dumałem nad tym co zrobić żeby było lepiej i do tego mieć manuala. Z doświadczenia wiem że takie kombinacje często wychodza drożej niż sprzedaż auta i kupno oryginalnej S8. Efektem mojego dumania jest oryginalne czarne S8 Manual '97 :-)

: 19 maja 2013, 12:00
autor: Mucholejkolator
Przendza, jasne że tak, z tym że ja sprzedając auto straciłbym z wejścia jakieś 30 tyś, więc wolę sobie ładować kasę dalej i wiedzieć co mam a nie kupować inne auto i zaczynać nową historię ze skarbonką :-D Zresztą mam naturę ulepszacza i eksperymentatora i ciekawy jestem jak to będzie grało z 4HP. Poza tym manualna nie chce. Swoje w życiu się nawajchowałem i chyba wyrosłem już z tego ;-)

: 19 maja 2013, 14:52
autor: Gość
Pszendza pisze:Efektem mojego dumania jest oryginalne czarne S8 Manual '97 :-)
Kupiłes S8?? A zarzekałes sie że to wynalazki te esy :P

: 19 maja 2013, 17:45
autor: Pszendza
Apophis pisze:
Pszendza pisze:Efektem mojego dumania jest oryginalne czarne S8 Manual '97 :-)
Kupiłes S8?? A zarzekałes sie że to wynalazki te esy :P
nowsze tak, ja kupiłem starego kapcia :-)

: 19 maja 2013, 18:03
autor: adrian949
Coraz więcej manuali przybywa na forum ;-)

: 19 maja 2013, 19:15
autor: Gość
Pszendza pisze:nowsze tak, ja kupiłem starego kapcia :-)
Kapcia nie kapcia une jeszcze całkiem daja radę :) No ale miedzy innymi Ty mnie odwiodłeś od magii S8 i stąd moje parcie na W12 :D
Panowie manual to zuo :-P

: 19 maja 2013, 19:46
autor: Mucholejkolator
Wracając do tematu uważam, że jednak nie opłaca się przerabiać głowicy z ABZ na AHC czy AKH. Inny typ regulacji luzów na zaworach ssących (płytki) oraz mocniejsze sprężyny zaworowe w AHC i AKH powodują daleko idące modyfikacje nie opłacalne finansowo... Same wałki nie załatwiają tematu.

: 19 maja 2013, 20:05
autor: Gość
Tez uważam że lepiej całe czapki zmienic niz sie paprać z pierdółkami.