Strona 1 z 13
[D3 preFL ALL
] Zmiana licznika na duży FIS
: 05 lut 2013, 12:57
autor: Grzehuu
witam kolegów, mam małe pytanie: czy ktoś zmieniał w swojej d3 licznik na poliftowy(duży FIS)?? jak tak to proszę napiszcie czy można go zmienić PnP i czy wszystko pasuje bez problemów? Sprzedawca z allegro zapewnia mnie, że spokojnie będzie pasowało, ale coś mu nie wierzę. Myśle że temat będzie popularny bo licznik poliftowy to koszt kilku stówek, a efekt ..mhmmm ...co duży FIS to duży
i więcej informacji i jakoś tak ładniej od razu w przedliftowej
: 05 lut 2013, 13:01
autor: Simone331
Co do licznika z dużym FISem to nie koniecznie trzeba go nazywać poliftowym. Występowały te liczniki już w pierwszych latach produkcji d3. Były montowane gdy w wyposażniu był aktywny tempomat.
: 05 lut 2013, 13:18
autor: Simone331
: 05 lut 2013, 15:29
autor: Grzehuu
Simone331 śliczne dzięki za linka:D już zapierniczam czytać ..pozdro
: 05 lut 2013, 21:26
autor: wolek
sam licznik to jedno i będzie sypał błędami i tempomat może nie pracować prawidłowo... konieczny raczej będzie pełen retrofit na ACC a to sporo elementów i wizyta w ASO na zdjęcie CP z licznika (i zaadoptowanie go pod twoje dane) nowy gateway+ radar+ masa instalacji+sterownik kolumny kierowniczej (chyba że masz grzaną kiere to nie potrzeba) wię czy warto??
: 06 lut 2013, 11:36
autor: Grzehuu
wolek pisze: więc czy warto??
tak się właśnie zastanawiam, bo słyszałem że wizyta w ASO to mus.. ochrona produktu to niezły wynalazek
, ale jak do tego dochodzą takie korowody jak opisał kolega wolek to rzeczywiście trzeba usiąść i przeanalizować wszystkie za i przeciw.. tym bardziej że zegary w d3 tak naprawdę widoczne są w całości, ze względu na ich konstrukcję, prawdę mówiąc tylko dla kierowcy. Koszty na początek to zakup licznika 500 pln + kilka stówek do pozostawienia w ASO i pewnie kilka kolejnych na inne pierdoły..
, więc na 100% w tysiaku cała akcja się nie zamknie, a znając swoje szczęście przy modach, to zaraz coś się urodzi dodatkowego..
dzięki właśnie naszemu forum człowiek dowiaduje się wielu rzeczy i czasami leczy się ze swoich pomysłów, a czasami wydaje się na pierwszy rzut oka, że to tylko wyjąć stary i włożyć nowy.. a to nie tak do końca...
dzięki wolek
: 12 lut 2013, 10:07
autor: Nowak_zg
do zrobienia distronica potrzeba: cytat od kolegi ktory to robil w q7 ( w a8 odchodzi pkt nr 6 )
W wypadku Q7 dołożenie ACC to:
1) Wymiana zegarów
Można się bez tego obejść, kolega ma w Q5 na starych zegarach i opcja na FISie działa - nie ma jedynie podświetlenia prędkościomierza.
Ja zegary jakiś czas temu wymieniłem na wersję poliftową.
2) Manetka tempomatu z dodatkową regulacją
Z tym uporałem się przy okazji wymiany modułu pod podgrzewaną kierownicę.
3) Gateway
Ogarnąłem przy okazji instalacji Side Assista.
4) Radar
Do jego montażu konieczna była wymiana belki na wersję z uchwytami montażowymi. Można było rzeźbić, ale przecież nie chodzimy na skróty/łatwiznę
5) Grill z podgrzewaną ramką
W standardowym grillu ramka pod tablicę jest jednolitym elementem z resztą grilla i nie da się jej zdemontować itp. Grill pod ACC ma tą ramkę demontowalną. Dodatkowo pod ramką jest otwór "oczko" na radar, a w samej ramce zainstalowana jest grzałka, żeby zamarzający śnieg nie ograniczał "widoczności" radaru.
To był mój pierwszy etap, bo grill wymieniłem tuż po zakupie auta i od razu zdecydowałem się na wersję pod ACC.
6) Serwo hamulcowe
To jest/był najdroższy element całej operacji, bo kupiłem je nowe w ASO. W Q7 z ACC ma inne serwo przystosowane do działania ACC i współpracujące dodatkowo z ABSem. Poza wymianą serwa konieczna była dodatkowa wiązka między serwem a ABSem.
7) Kodowanie - to akurat najprzyjemniejszy i najprostszy etap.
ACC kończy listę modów, bo właśnie auto stało się kompetnie wyposażone. Brakuje co prawda Lane Assist'a, ale ponieważ współpracuję tylko ze zwykłą 4ramienną kierownicą, to dokładac go juz nie będę. Poza tym jest już pełna specyfikacja/konfiguracja i nic już więcej fabrycznego dołożyć się nie da.
Pozostaje wymiana świateł i ew. MMI 3G, ale na to akurat jakiegos strasznego parcia nie mam, cociaż nie mówię nie
: 27 mar 2013, 09:55
autor: Grzehuu
no to widzę kolego Nowak_zg że do tematu podszedłeś bardzo poważnie i jak to mawia Hardkorowy Koksu: NIE MA LIPY ! Idzie wiosna (chyba) i człowiek zbiera siły i nowe pomysły na mody.. wszak dzień bez rezania dniem straconym..
chociaż nie zawsze jest zapał i ochota
: 27 mar 2013, 10:03
autor: IRONH
Nowak_zg pisze:do zrobienia distronica potrzeba: cytat od kolegi ktory to robil w q7 ( w a8 odchodzi pkt nr 6 )
W wypadku Q7 dołożenie ACC to:
1) Wymiana zegarów
Można się bez tego obejść, kolega ma w Q5 na starych zegarach i opcja na FISie działa - nie ma jedynie podświetlenia prędkościomierza.
Ja zegary jakiś czas temu wymieniłem na wersję poliftową.
2) Manetka tempomatu z dodatkową regulacją
Z tym uporałem się przy okazji wymiany modułu pod podgrzewaną kierownicę.
3) Gateway
Ogarnąłem przy okazji instalacji Side Assista.
4) Radar
Do jego montażu konieczna była wymiana belki na wersję z uchwytami montażowymi. Można było rzeźbić, ale przecież nie chodzimy na skróty/łatwiznę
5) Grill z podgrzewaną ramką
W standardowym grillu ramka pod tablicę jest jednolitym elementem z resztą grilla i nie da się jej zdemontować itp. Grill pod ACC ma tą ramkę demontowalną. Dodatkowo pod ramką jest otwór "oczko" na radar, a w samej ramce zainstalowana jest grzałka, żeby zamarzający śnieg nie ograniczał "widoczności" radaru.
To był mój pierwszy etap, bo grill wymieniłem tuż po zakupie auta i od razu zdecydowałem się na wersję pod ACC.
6) Serwo hamulcowe
To jest/był najdroższy element całej operacji, bo kupiłem je nowe w ASO. W Q7 z ACC ma inne serwo przystosowane do działania ACC i współpracujące dodatkowo z ABSem. Poza wymianą serwa konieczna była dodatkowa wiązka między serwem a ABSem.
7) Kodowanie - to akurat najprzyjemniejszy i najprostszy etap.
ACC kończy listę modów, bo właśnie auto stało się kompetnie wyposażone. Brakuje co prawda Lane Assist'a, ale ponieważ współpracuję tylko ze zwykłą 4ramienną kierownicą, to dokładac go juz nie będę. Poza tym jest już pełna specyfikacja/konfiguracja i nic już więcej fabrycznego dołożyć się nie da.
Pozostaje wymiana świateł i ew. MMI 3G, ale na to akurat jakiegos strasznego parcia nie mam, cociaż nie mówię nie
Ile Cię to kosztowało?
: 27 mar 2013, 16:29
autor: wolek
tanowie czy nie czytacie ze zrozumieniem? to jest "cytat"
: 22 lis 2014, 20:26
autor: Motostacja
i co przekładał ktos zegary z małego fisa na duży? ciekawi mnie czy po zdjeciu CP wszystko zagada jak trzeba ?
: 08 gru 2014, 23:25
autor: jordan233
raftor pisze:i co przekładał ktos zegary z małego fisa na duży? ciekawi mnie czy po zdjeciu CP wszystko zagada jak trzeba ?
przyłączam się do pytania kolegi raftora
: 09 gru 2014, 06:24
autor: drago_o
zastanowiłem się teraz, tam jest jakaś grzałka na wypadek złej pogody? Mi ostatnio na ACC zapalił się na FISie komunikat "ACC BLOCKED" jak lekko padało sniegiem z deszczem....
: 11 lut 2015, 22:17
autor: jordan233
Ktoś ogarnął przejście z małęgo FIS-a na dużego z ACC w D3????
: 14 lut 2015, 19:22
autor: Motostacja
jordan233 pisze:Ktoś ogarnął przejście z małęgo FIS-a na dużego z ACC w D3????
Odwieczne pytanie kolega aro podejmuje sie ,jego temat jest w nasze auta kupil licznik s8 duzy fis plus wskazania predkosci cyfrowe niebawem powinien walczyc z tym zobaczymy czy podola