Strona 1 z 3

A8 D2 2000r 4.2 - Beyer28

: 13 lut 2016, 16:08
autor: beyer28
Witam wszystkich!
Jako, że jestem na forum już od jakiegoś czasu i nie miałem wcześniej okazji przedstawić swojego auta to chciałbym to nadrobić <hihi>

Audi A8 D2 4.2 z 2000r, samochód w 2008 sprowadzony ze Szwajcarii. Ja osobiście zakupiłem je od jednego z naszych klubowych kolegów w połowie 2013r z przebiegiem 265000km, aktualnie ma 283000 km. Zakupu absolutnie nie żałuję, bo trafiła mi się dobrze utrzymana sztuka aczkolwiek parę rzeczy trzeba było zrobić, aby cieszyć się stanem bardzo dobrym. W "klubowych" rękach od 2011r i przez ten czas trochę rzeczy zostało w niej zrobione:

-montaż LPG przy 264000 km
-kompletny remont skrzyni biegów przy 260000 km
-kompletny rozrząd z pompą wody przy 279300 km
-wymieniona przednia szyba z powodu pajęczynki po kamieniu
-pompka spryskiwacza
-odma oleju (separator) - ori, ale używka w świetnym stanie
-radio CB wmontowane w półkę pod kierownicą + antena helikalna w miejsce starej anteny po telefonie
-całe drewno w środku oklejone na czarny połysk folią 3M
-nowy akumulator
-przedni grill S8
-nowe teleskopy tylnej klapy
-alu ramki na zegary
-wstawione recaro - pełna elektryka
-kierownica 3ramienna S8 z biegami
-amorki Bilstein B6 sport
-sprężyny od S8 1BE
-zdjęty kaganiec <amasz>
-przyciemnione tylne boczne i tylna szyba na max
-chłodniczka oleju bo ciekła
-komplet nowych opon zimowych Nankang Snow Viva 2 245/45 R18 100V XL (grudzień 2013)
-regeneracja tylnych zacisków przy 271746km (zapieczone tłoczki)
-tarcze Zimmerman i klocki Ferodo na przód przy 272800km
-pasek wieloklinowy Gates przy 274000km
-przelotowy tłumik końcowy, pięknie bzyczy <muzyka>
-naprawa elektrozaworów klimy, wymiana pompki nagrzewnicy (padła lewa strefa klimy)
-wymiana świec na Beru przy 274800km
-nowe uszczelki pokrywy zaworów po uprzedniej diagnozie nastawników
-ori felgi S-Line &#8222;słoneczka&#8221; R19 ET45
-regeneracja Xenonów z polaryzacją odbłyśników i polerką kloszy
-komplet używanych opon letnich Michelin Pilot Sport 3
255/40 ZR19 100Y
-wymiana kompletnego zawieszenia przedniego z łącznikami stabilizatora, drążkami kierowniczymi, końcówkami drążków i gumami stabilizatora przy 278800 km
-korek (OE) zbiorniczka płynu chłodniczego
-wentylator/wiatrak klimatyzacji Termotec
-tuner tv/odtwarzacz mp3
-tarcze TRW i klocki TRW na tył przy 282800 km
-aluminiowa rozpórka kielichów

Jeśli chodzi o wymiany olejów, filtrów i płynów to nie będę wypisywał dokładnie, bo to jest raczej oczywiste, ale tak z grubsza: olej silnikowy wymieniany średnio co 5tys km na Valvoline Max Life 5w40 - ostatnia wymiana 3 tyg temu przy 282800km. Jeśli chodzi o skrzynię olej z filtrem i uszczelką wymieniam średnio co 10tys (wymiana statyczna oczywiście) na Mobil ATF LT 71141 - ostatnia wymiana przy 279242 km. Olej w dyfrach wymieniony na Mobil Mobilube SHC 75W90 przy 279242 km.

Aktualnie auto prezentuje się tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszelakie opinie, uwagi i sugestie mile widziane <prosze>

: 13 lut 2016, 16:17
autor: Gość
A fotek mao coś <fujarka>

: 13 lut 2016, 16:33
autor: matrose1983
zapowiada sie gruubo
dawaj więcej fotek <brawo>

: 13 lut 2016, 16:36
autor: krzychu22.p1i
beyer28 pisze:olej silnikowy wymieniany średnio co 5tys km (...). Jeśli chodzi o skrzynię olej z filtrem i uszczelką wymieniam średnio co 10tys (wymiana statyczna oczywiście
Co tak często?

: 13 lut 2016, 16:42
autor: beyer28
Apophis, już są ;)

: 13 lut 2016, 16:53
autor: beyer28
krzychu22.p1i, dość często to fakt, ale u mnie te wymiany związane były z czymś tam zawsze. Jeśli chodzi o silnik to moje wymiany spowodowały były 2 krotnym płukaniem silnika ze względu na nagar zgromadzony w środku. Robiłem płukanie silnika ze świerzym olejem, jeździłem 4tys km i znów płukanie i znów wymiana oleju.
Jeśli chodzi o skrzynię, to częste wycieki z wtyczki sterownika wymuszały na mnie wymianę oleju, bo do wymiany oringów w nich zawsze trzeba było zwalać michę, a co za tym idzie zawsze lałem świeży olej z filtrem i uszczelką

Pewnie gdyby wszystko było ok to nie byłbym tak nadgorliwy. Ale poszło mu to na zdrowie ;)

: 13 lut 2016, 18:45
autor: Gość
Noo wreszcie bayerancka furka :)

Dobrze sie prezenci-co do czestych wymian to jestes chyba pierwszy co to robi w druga strone :) No racja że nie zaszkodzi na pewno :)

: 13 lut 2016, 19:10
autor: gonias
Pięknie się prezentuje Twoje ósemeczka <okok>, widzę że masz dekory oklejone folią w połysku, jak się sprawuje ? pokazują się ślady zużycia ? :)

: 13 lut 2016, 19:20
autor: Preston81
wymiana oleju co 5k km :) nice

: 13 lut 2016, 19:25
autor: beyer28
matrose1983, Apophis, gonias, Dzięki <hihi> Z oklejonym drewnem już kupiłem i raczej nie widać po niej większego zużycia. Jakieś tam minimalne ryski są, ale jak na 3 lata po oklejeniu trzyma się bardzo dobrze. Mikrofibrą trzeba czyścić, bo porysować łatwo

: 13 lut 2016, 20:16
autor: robertas
beyer28, no srodek mega sympatyczny, podoba mi sie taka kolorystyka :D Dobra fura, co tu duzo gadac ;)

: 13 lut 2016, 20:39
autor: CINEK
fajny kolor wnętrza masz <okok> ładna 8semeczka <okok>

: 13 lut 2016, 20:54
autor: michalwruszak
Mega pedantycznie zadbane auto - nawet zwrotnice się świecą :) Mariusz <brawo>

: 13 lut 2016, 23:09
autor: FOSS
O... gdzieś już widziałem to auto... nawet wielokrotnie <okok>

: 13 lut 2016, 23:29
autor: bazzzyl
Miałem przyjemność jechać z Mariuszem.
Widać, że dba o swoją Niunię :)