S8 D2 by FOSS ... (R.I.P. 31-12-2010)
: 05 sty 2011, 21:34
Długo się zbierałem aby opisać tu swoje auto bo przez długi czas wgląd tutaj miał każdy (tzn. nie zarejestrowani użytkownicy netu)... ale w obecnej sytuacji to już nie ma znaczenia.
:idea: Jeszcze rok temu tak grzecznie pod domem czekały moje maszyny
Moje auto to S8 D2 FL 4,2V8 (AVP)
Auta tego szukałem po ogłoszeniach jakieś pół roku noi trafił mi się rodzynek...
produkcja 06-2002 a rok modelowy 2003...
dla nie dowiarków (bo wszyscy wiemy przecież że już we wrześniu 2002 z fabryki wyjechały pierwsze egzemplarze modelu D3) oraz w formie ostrzeżenia dla kupujących (bo auto o tym numerze już nigdy nie powinno pojawić się na drogach) wrzucam numer VIN: WAUZZZ4D23N001153
Zaletą oraz wadą roku modelowego 2003 był fakt, że niektóre elementy samochodu ciężko było znaleźć w ETCE a niektóre wogóle się z nią nie zgadzały... np. niektóre elementy silnika były inne niż w typowym AVP a identyczne z silnikami z modelu D3 (o ile dobrze pamietam to silnik BFM) więc kupując części w ASO po numerze VIN można było się naciąć.
Pomijając całą listę wyposażenia które wielu z Was ma także w swoich autach moje S8 wyróżniało się sportową skrzynią automatyczną (montowana za dopłatą w latach 2001-2002) oraz wykończeniem wnętrza w oryginalnym karbonie (bardzo rzadko spotykane).
:idea: Tak prezentowało się moje S8
:idea: Poniżej lista rzeczy zrobionych, przerobionych, dołożonych przeze mnie oraz poprzednich właścicieli:
- odblokowane TV czyli z możliwością oglądania podczas jazdy
- odtwarzacz DVD ALPINE w bagażniku podpięte pod Navi+ ze sterowaniem z pilota
- odtwarzacz muzyki w formatach mp3, wma i innych PHATNOISE (oryginalne akcesorium AUDI) podpięte w miejsce oryginalnej zmieniarki CD, w pełni współpracujące z fabrycznym naglośnieniem BOSE i w pełni sterowane przez Navi+
- zestaw głośnomowiący PARROT (bluetooth) podpięty pod Navi+ w miejsce fabrycznego telefonu
- filtr powietrza (wkładka) zmieniony na sportowy K&N
- tłumik końcowy zmieniony na sportowy dedykowany szwedzkiej firmy SIMONS
- wycięte katalizatory a w ich miejcu zrobiony pełny przelot oraz zmodyfikowane położenie drugich sond lambda tak aby normalnie pracowały i nie wyrzucały żadnych błędów
- zmienione oprogramowanie silnika w kierunku podniesienia mocy i momentu obrotowego (niestety hamownia która miała potwierdzić zmiany w/w parametrów nie podołała pomiarom)
- ogrzewania postojowe WEBASTO z funkcją grzania oraz przewietrzania wnętrza ze sterowaniem oraz programowaniem zdalnym za pomocą pilota oraz telefonu komórkowego
- zmodyfikowane reflektory przednie - w miejscu lamp dalekosiężnych znalazły się światła dzienne LED (zmodyfikowana elektryka lamp tak aby działanie świateł dziennych było w pełni zgodne z obowiązującymi przepisami)
- zmodyfikowane całe oświetlenie zewnętrzne na oświetlenie LED (światła pozycyjne przednie i tylne, światła przeciwmgielne przednie i tylne, kierunkowskazy, światła stop) + modyfikacja elektryki tak wszystko działało poprawnie i aby oświetlenie LED nie generowało żadnych błędów na FIS'ie
- wszystkie szyby oprócz czołowej oklejone folią antywłamaniową oraz przyciemniającą i filtrujacą promienie UV
- certyfikowane tuleje dystansowe (TUV) produkcji niemieckiej poszrzające rozstaw kół obu osi (tył 20mm oraz przód 15mm)
:idea: Światła do jazdy dziennej LED
:idea: Kierunkowskazy LED
:!:
Na dzień dzisiejszy wszystko powyższe można już przekreślić grubą czerwoną kreską gdyż 31 grudnia, w swoim prezencie urodzinowym, rozbiłem S8 w drobny mak
Poniżej zdjęcia tego co z mojej ślicznotki pozostało:
Jak widać auto nie nadaje się już do niczego i jeżeli ubezpieczyciel pozostawi ten wrak do mojej dyspozycji to osobiscie przypilnuję aby nikt z tego wraku nie zrobił ponownie jeżdżącego samochodu :-?
:idea: Jeszcze rok temu tak grzecznie pod domem czekały moje maszyny
Moje auto to S8 D2 FL 4,2V8 (AVP)
Auta tego szukałem po ogłoszeniach jakieś pół roku noi trafił mi się rodzynek...
produkcja 06-2002 a rok modelowy 2003...
dla nie dowiarków (bo wszyscy wiemy przecież że już we wrześniu 2002 z fabryki wyjechały pierwsze egzemplarze modelu D3) oraz w formie ostrzeżenia dla kupujących (bo auto o tym numerze już nigdy nie powinno pojawić się na drogach) wrzucam numer VIN: WAUZZZ4D23N001153
Zaletą oraz wadą roku modelowego 2003 był fakt, że niektóre elementy samochodu ciężko było znaleźć w ETCE a niektóre wogóle się z nią nie zgadzały... np. niektóre elementy silnika były inne niż w typowym AVP a identyczne z silnikami z modelu D3 (o ile dobrze pamietam to silnik BFM) więc kupując części w ASO po numerze VIN można było się naciąć.
Pomijając całą listę wyposażenia które wielu z Was ma także w swoich autach moje S8 wyróżniało się sportową skrzynią automatyczną (montowana za dopłatą w latach 2001-2002) oraz wykończeniem wnętrza w oryginalnym karbonie (bardzo rzadko spotykane).
:idea: Tak prezentowało się moje S8
:idea: Poniżej lista rzeczy zrobionych, przerobionych, dołożonych przeze mnie oraz poprzednich właścicieli:
- odblokowane TV czyli z możliwością oglądania podczas jazdy
- odtwarzacz DVD ALPINE w bagażniku podpięte pod Navi+ ze sterowaniem z pilota
- odtwarzacz muzyki w formatach mp3, wma i innych PHATNOISE (oryginalne akcesorium AUDI) podpięte w miejsce oryginalnej zmieniarki CD, w pełni współpracujące z fabrycznym naglośnieniem BOSE i w pełni sterowane przez Navi+
- zestaw głośnomowiący PARROT (bluetooth) podpięty pod Navi+ w miejsce fabrycznego telefonu
- filtr powietrza (wkładka) zmieniony na sportowy K&N
- tłumik końcowy zmieniony na sportowy dedykowany szwedzkiej firmy SIMONS
- wycięte katalizatory a w ich miejcu zrobiony pełny przelot oraz zmodyfikowane położenie drugich sond lambda tak aby normalnie pracowały i nie wyrzucały żadnych błędów
- zmienione oprogramowanie silnika w kierunku podniesienia mocy i momentu obrotowego (niestety hamownia która miała potwierdzić zmiany w/w parametrów nie podołała pomiarom)
- ogrzewania postojowe WEBASTO z funkcją grzania oraz przewietrzania wnętrza ze sterowaniem oraz programowaniem zdalnym za pomocą pilota oraz telefonu komórkowego
- zmodyfikowane reflektory przednie - w miejscu lamp dalekosiężnych znalazły się światła dzienne LED (zmodyfikowana elektryka lamp tak aby działanie świateł dziennych było w pełni zgodne z obowiązującymi przepisami)
- zmodyfikowane całe oświetlenie zewnętrzne na oświetlenie LED (światła pozycyjne przednie i tylne, światła przeciwmgielne przednie i tylne, kierunkowskazy, światła stop) + modyfikacja elektryki tak wszystko działało poprawnie i aby oświetlenie LED nie generowało żadnych błędów na FIS'ie
- wszystkie szyby oprócz czołowej oklejone folią antywłamaniową oraz przyciemniającą i filtrujacą promienie UV
- certyfikowane tuleje dystansowe (TUV) produkcji niemieckiej poszrzające rozstaw kół obu osi (tył 20mm oraz przód 15mm)
:idea: Światła do jazdy dziennej LED
:idea: Kierunkowskazy LED
:!:
Na dzień dzisiejszy wszystko powyższe można już przekreślić grubą czerwoną kreską gdyż 31 grudnia, w swoim prezencie urodzinowym, rozbiłem S8 w drobny mak
Poniżej zdjęcia tego co z mojej ślicznotki pozostało:
Jak widać auto nie nadaje się już do niczego i jeżeli ubezpieczyciel pozostawi ten wrak do mojej dyspozycji to osobiscie przypilnuję aby nikt z tego wraku nie zrobił ponownie jeżdżącego samochodu :-?