Strona 1 z 3

A8 Air

: 23 maja 2011, 07:41
autor: Pszendza
MODEL: Audi A8 D2 1995
SILNIK: 4.2
MOC: 300 PS
MODY POD MASKA: Brak
ZAWIESZENIE: AIR ride na amorach KONI, butla 25 L, zawory 4x1/2”, kompresory 1xViair + 1x WABCO
UKLAD HAMULCOWY: Seria
KOLA: 2 częściowe skręcane RIAL Daytona RACE ranty radinox, przód 9x20 +235/30 tył 10,5x20 + 245/30. Z przodu dystanse H&R 20 mm.
NADWOZIE: Zderzaki poliftowe po modyfikacjach, US kierunki, duże lustro,
WNETRZE: Kompletna tapicerka z Audi S8 czarna skóra, kierownica i gałka obszyte na nowo. Ringi na zegarach zegary w milach,
AUDIO: Alpina, wzmacniacz, skrzynia

Zmiany przeprowadzone:

Audi A8 D2 z 1995 roku (modelowo 96 i taki rok podany jest w dowodzie). Silnik 4.2 skrzynia automat 4 biegi.
Auto kupione w listopadzie 2009 roku Od mojego dobrego kolegi z Wrocławia (Kamil zawsze dbał o to aby auto było sprawne technicznie a na tym mi dosyć mocno zależało). D2 przed liftem pasowało mi ze względu na to że jest już niewiele warte (ale mało popularne do "stylowego" tuningu) i przez to nie straci już dużo na wartości.
Tak wyglądało po kupnie (już po zdarciu folii z szyb). Zamontowałem instalacje gazową wymieniłem radio z clariona z monitorem na zwykłą czarną alpinie z czerwonym podświetleniem. Pierwsza zime użytkowałem auto normalnie chociaż wiedziałem że to z pewnością ostatnia zima tego auta na drogach w moim posiadaniu
Obrazek

Na początku sezonu 2010 w aucie pojawiły się sprężyny obniżające bo wiedziałem że nad pneumatyką zejdzie mi jeszcze trochę czasu. Na aucie przewinęło się sporo felg ale najlepiej pasowały RIALE Daytona race 9x20 + 225/35 i 10,5x20 + 265/30.
Obrazek

Obrazek

W sierpniu przyśpieszyłem robote. Pneumatyczne zawieszenie (wielkie podziękowania dla Przemka z zg za pomoc przy AIR).
Obrazek

Do tego doszedł tylny zderzak ze zlikwidowanym wycięciem na klapke i wycięciem na wydech. Końcówki tłumika ukryte. Przedni zderzak również poliftowy zmodyfikowany do przedliftowego przodu. Przerobione chromy i zlikwidowana szpara pod maską. Przeróbki + lakierowanie to w 100% moje autorstwo. Niestety po montażu air tlne błotniki oparły się na oponach w rialach i musiałem założyć inne koło. Troche nietypowo zrobiony lowenchart 9i10x20 (opony w tych samych rozmiarach). Tak zrobione auto zawiozło mnie do ślubu 
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cały sezon zimowy auto przestało w garażu. W tym czasie doszły jedynie kierunkowskazy US.
Obrazek

Zimą również zakupiłem drugie A8 4,2 4hp z Anglii jako magazyn części zamiennych. Dawca części miał czarną skórę RECARO w bardzo dobrym stanie. U mnie wszechogarniający był szaro granatowy kolor i drewno.
Po rozpoczęciu sezonu auto wyglądało już tak. Wyleciały znaczki S8. NA rialach pojawiły się opony przód 235/30 tyl 245/30. Z tyłu koło zmieściło się na styk. Szpara 1 mm od rantu felgi do nadkola.
Obrazek

W maju dzięki pomocy Mariusza z Bolesławca udało się przełożyć środek. Przy okazji przykręcone zostało wszystko to co odkręcone, przyklejone to co odklejone. Wszystko co było pokryte imitacją drewna zostało oklejone imitacją karbonu 3M. Przy okazji wyleciały chromowane nakładki na lustra. A małe lustro po przeróbce z anglika zostało zastąpione dużym (lusterko jest zmodyfikowane i posiada prawidłowy kąt . Obydwa zostały polakierowane. Poprawiłem troche wgnioty i odświeżony został lakier.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Tak prezentowało się auto na pierwszym zlocie po wymianie środka.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

W tym tygodniu ruszyła przeróbka pneumata (trzeba to wszystko ładnie poukładać i zabudować). Udało się również kupić poliftowe podłokietniki i przerzucić zegary z anglika (skala w MPH) które dostały aluminiowe ringi.
Obrazek

na montaż czekają również hamulce na przód
Obrazek


O takich rzeczach jak bieżące naprawy czy wymiany eksploatacyjne nie wspominam bo naturalne dla mnie jest że auto przede wszystkim ma być w dobrym stanie technicznym.

Plany:
W najbliższym czasie atrapa i kratki w zderzak zostaną polakierowane na czarny połysk. Listwy na drzwiach i progi w kolor nadwozia. Przód musi jeszcze minimalnie usiąść ale wiąże się z tym sporo przeróbek także najszybciej zima. Jak się uda dostać to troche szersze ranty (najchętniej takie same jak na tyle) na przód. Z pewnością kilka elementów zostanie polakierowanych. US klapa.

: 23 maja 2011, 08:01
autor: SERGIO
Szacun za pasję i wkład pracy. Śliczna Audiczka. :mrgreen:

: 23 maja 2011, 08:08
autor: sebos17
Fajne auto, jak dla mnie czysta pasja :mrgreen:
Gratuluję wytrwałości oraz pomysłów!

Napisz tylko coś więcej na temat AirRide jak to się sprawuje na naszych drogach, jak wygląda komfort w porównaniu do zwykłych amorków, itp itd

: 23 maja 2011, 09:03
autor: mateusz21-86
bardzo dobra robota :) to już się nazywa pasja !

: 23 maja 2011, 09:29
autor: BiLu
tylko nie spapraj tak zacnej limuzyny ;-)

: 23 maja 2011, 10:28
autor: kojot1
jak kolega wyżej już wspomniał coś o tym zawieszeniu możesz napisać więcej, co tam dokładnie robiłeś i jak to sie sprawuje w normalnym użytkowaniu , jak już założysz te hamulce od porsche to napisz co tam trzeba było przerabiać czy podeszły bez większych kombinacji bo bardzo mnie ten temat interesuje, też sie zastanawiam nad takim rozwiązaniem bo ori hamulce są bardzo słabe jak na te auto.

: 23 maja 2011, 11:53
autor: Pszendza
Dzięki za miłe słowa.
tylko nie spapraj tak zacnej limuzyny ;-)
biorąc pod uwage ewolucje auta to raczej nie grozi mu to
kojot1 pisze:jak już założysz te hamulce od porsche
hamulce są zdjęte z A8 także jedyna przeróbka to przyłączenie przewodów hamulcowych bo jest inne.

Odnośnie air napisze coś więcej jak skończe przeróbkę.

: 23 maja 2011, 12:26
autor: Lukas134
No i nareszcie założyłeś temat o swojej lalce ;-) pięknie się prezentuję na takiej glebie i tym kole :) też bym tak chętnie zrobił ze swoim autem, żebym miał jakieś 2 do normalnego poruszania się :-(

: 23 maja 2011, 17:07
autor: lunizS8
Nieziemsko wygląda. gratuluje

: 23 maja 2011, 17:30
autor: tomow
piękna furka , masa włożonej pracy :shock:

: 23 maja 2011, 20:45
autor: 123mielony
Pszendza powiedz jak sprawuję się ta folia M3,bardzo mozolna to robota z oklejaniem tych wszystkich okrągłości.

: 23 maja 2011, 20:49
autor: pebo
Pasja, pasja - niesamowite. Sporo godzin ciężkiej pracy. Wielki szacun za cierpliwość i pracowitość. Pozdrawiam.

: 25 maja 2011, 19:49
autor: Grain
Stary szacun, sam od jakiegoś czasu planuje coś zrobić z Moją Lalą ale zawsze brak czasu, bardzo mi się podoba

Ps.Nie złą strone rozdarłeś z opisem ;-)

: 25 maja 2011, 20:49
autor: Szopen
Jest piękna. Podziwiam ;)

Re: A8 Air

: 27 maja 2011, 11:33
autor: maciu
Pszendza pisze:A małe lustro po przeróbce z anglika zostało zastąpione dużym (lusterko jest zmodyfikowane i posiada prawidłowy kąt .
Przełozyłeś stopkę ze starego?