Strona 1 z 7

A8 d3 4.2 MPI by Korton

: 06 paź 2013, 23:37
autor: Korton
Witam

Po dwoch miesiac poszukiwan, wreszcie kupilem a8. Minelo kilka dni odkad ja mam, ale juz wiem, ze to jest to, czego szukalem. Wczesniej mialem niezlego wsciekacza 9-3 ss 2.0T aero po programie, wydaje mi sie ze moglby nawiazac walke z 4.2 v8. Pozniej s-maxa 2.5T, ale dwojka dzieci wyrosly z wozko i nie potrzebowalem juz przepastnego bagaznika na dwa wozki i zaczalem poszukiwania czegos duzego i mocnego. Wybralem a8 :)

A8 kupilem w Tychach od drugiego wlasciciela, rok produkcji 2003, pierwsza rejestracja 2004.
Od poczatku serwisowane w polsce. Przebieg 143 tys km potwierdzone w ASO. Wersja dosc bogata, ale ze standardowymi fotelami. Z lepszych bajerow, skora na tunelu i uchwytach drzwi, bose, podwojne szyby, odpalanie bezkluczykowe, solar, klimatronic 4-strefowy, grzane fotele + kanapa, pakiet oswietlenia dodatkowego wnetrze, doswietlanie zakretow, roleta tylna, lopatki w kierownicy, webasto, pelna regulacja foteli elektryczna (odcinek ledzwiowy, zaglowki, wysokosc pasow), elektycznie podnoszona klapa bagaznika, zalozony gaz poltora roku temu (przbieg na gazie ok 15 tys km).

Po kilku dniach mialem mala przygode. Jak kupowalem auto, na bagnecie bylo troche powyzej min oleju. Pojezdzilem troche (zrobilem pewnie ok 500km, glownie autostrada dynamicznie). Dzis chialem otworzyc maska (ciezko sie otwierala) i cos strzelilo. Pomyslalem, no trudno i tak daje ja do warsztatu na maly przeglad, to mi to naprawia. Wyjechalem w trase i na autostradzie komunikat: olej na minimum. Spokojnie juz z 50km do domu i problem. Jak zrobic dolewke skoro nie moge otworzyc maski. Poczytalem a8team, zdjalem lewe kolo, ale dojscie do malej skrzynki gdzie linki sie rozgaleziaja niemozliwe. Rozebralem dolna czesc deski rozdzielczej kierowcy i za linke udalo mi sie otworzyc maske (poszla plastikowa wajcha od otwierania maski). Raczke do otwierania naprawilem, wszystkie linki naoliwione i juz lekko chodzi. Sam mechanizm otwierania, hmm troche audi ze swoja jakoscia dalo ciala, delikatne to.

Kilka zdjec (zaktualizowane 2018r):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Oby tylko, nie stoila fochow :)

: 06 paź 2013, 23:48
autor: Druss
Gratuluje zakupu.
Wygląda zacnie.

Wymien oleje, filtry i ciesz się z jazdy ;-)

: 08 paź 2013, 18:12
autor: orkaskawina
Gratuluje zakupu

wciąż się nie mogę nacieszyć swoją :d oby tak nam zostałoooooo.

: 22 paź 2013, 10:36
autor: Korton
Czy ktos moze mi rozkodowac VIN:
* (juz mam odkodowany)

Z gory dzieki.

: 22 paź 2013, 11:59
autor: krzychu22.p1i
Zadzwoń do najbliższego serwisu CCCO i Ci rozkodują za friko. Dodatkowo będziesz wiedział czy masz do przeprowadzenia akcję serwisową na koszt serwisu.

: 22 paź 2013, 19:10
autor: Korton
Juz uzyskalem pelne info dotyczace nr VIN, bardzo dziekuje Michalowi.

: 19 lis 2013, 22:08
autor: Lukas134
Fajna sztuka :-) jedynie szkoda tych foteli, że nie comforty bądź sporty, ale to zawsze można zmienić jak auto warte :)

: 19 lis 2013, 22:24
autor: jacek
Fajna sztuka , gratulacje i bezawaryjnej jazdy.

: 19 lis 2013, 22:32
autor: pebo
Fajna furka i najważniejsze, że zadbana. Obyś był z niej jak najdłużej zadowolony, bo auto naprawdę niesamowicie komfortowe, ma swój urok i pewien klimat. Więc ciesz się z użytkowania i udzielaj się na forum. Pozdrawiam

: 19 lis 2013, 22:48
autor: Korton
Narazie jestem bardzo zadowolony, zakoczyla mnie trakcja - nigdy nie mialem auta z napedem na 4 kola. Komfort i cisza tez klasa. Jesli nie zacznie mnie ruinowac finansowo zamierzam ja dlugo trzymac.

Oczywiscie jakis pakiet po zakupowy musze zrobic, do wymiany:
lew poduszka silnika
przeplywomierz
klocki hamulcowe tyl
chyba tylne tarcze tez do wymiany, bo przy hamowaniu z duzych predkosci bucza hamulce, ale zero bicia na kierownicy - wiec podejrzewam ze to tyl

[ Dodano: 2013-11-30, 20:18 ]
Dzisiaj wymieniona poduszka lewa silnika, swiece, filtr paliwa, wpiety modul do przedniej poduszki silnika, wymienione gumy stabilizatora od S8 d2 i pare innych drobiazgow.

Co najwazniejsze, moc wrocila, czuc to zwlaszcza przy wyprzedzaniu. Nastala kompletna cisza w zawieszeniu - spodziewalem sie, ze skrzypienie ustanie, ale slychac bylo stuki w zawieszeniu i mile sie zaskoczylem, jak po wymianie nastala cisza. Dodam, ze gumy ktore wyjeto byly juz rozpolowione na pol i w kiepskim stanie.

Na ta chwile, mam wszystko zrobione i tylko jezdzic.

: 17 gru 2013, 09:02
autor: cerbera
Bardzo ładny kolorek. Radości ;-)

: 22 gru 2013, 15:53
autor: pebo
Korton pisze:Narazie jestem bardzo zadowolony, zakoczyla mnie trakcja - nigdy nie mialem auta z napedem na 4 kola. Komfort i cisza tez klasa. Jesli nie zacznie mnie ruinowac finansowo zamierzam ja dlugo trzymac.

Oczywiscie jakis pakiet po zakupowy musze zrobic, do wymiany:
lew poduszka silnika
przeplywomierz
klocki hamulcowe tyl
chyba tylne tarcze tez do wymiany, bo przy hamowaniu z duzych predkosci bucza hamulce, ale zero bicia na kierownicy - wiec podejrzewam ze to tyl

[ Dodano: 2013-11-30, 20:18 ]
Dzisiaj wymieniona poduszka lewa silnika, swiece, filtr paliwa, wpiety modul do przedniej poduszki silnika, wymienione gumy stabilizatora od S8 d2 i pare innych drobiazgow.

Co najwazniejsze, moc wrocila, czuc to zwlaszcza przy wyprzedzaniu. Nastala kompletna cisza w zawieszeniu - spodziewalem sie, ze skrzypienie ustanie, ale slychac bylo stuki w zawieszeniu i mile sie zaskoczylem, jak po wymianie nastala cisza. Dodam, ze gumy ktore wyjeto byly juz rozpolowione na pol i w kiepskim stanie.

Na ta chwile, mam wszystko zrobione i tylko jezdzic.
Moc wróciła pewnie po wymianie poduszki silnika - po wykryciu uszkodzenia komputer obniża moc o spory odsetek. A z tym olejem to jest taka sytuacja, kiedy auto jeździ często na krótkich trasach (na niedogrzanym silniku) a tam masz kawał motora (i to V-ka). Na trasie silnik się rozgrzewa (więc olej także) i odparowują różne kondensaty, w tym także woda (tak tak) i pozostaje sam olej, więc jego poziom ma prawo być niższy. Poza przygodami z maską (czasami tak bywa) uzupełniasz i latasz dalej. Pozdrawiam

: 26 gru 2013, 15:13
autor: Korton
Oderwalem sie od stolu i wybralem sie na wycieczke, dojechalem do wiatrakow i zrobilem kilka fotek:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 26 gru 2013, 19:35
autor: JIMM
pebo pisze:Moc wróciła pewnie po wymianie poduszki silnika - po wykryciu uszkodzenia komputer obniża moc o spory odsetek
Nie wymyślaj takich kawałów i nie wprowadzaj w błąd...poduszka silnika (tak w uproszczeniu) jak każda inna wypełniona jest olejem w strefie pomiędzy dwoma płaszczyznami podłączonymi do plusa i minusa...jak oleju już nie ma ,dochodzi do zwarcia +/- i świeci żaróweczka tzn wywala błąd i niczego w A8 nie ogranicza <aparat> a zwłaszcza mocy...sprawdzone na własnej skórze i osobiście wymienione <hehe>

[ Dodano: 2013-12-26, 19:38 ]
Korton pisze:wpiety modul do przedniej poduszki silnika
co to jest moduł poduszki?co ty tam wpiąłeś...jest tylko wtyczka dwupinowa.
http://www.a8team.pl/a8-d3-wymiana-praw ... t=poduszka

: 26 gru 2013, 21:03
autor: Korton
JIMM pisze:
Korton pisze:wpiety modul do przedniej poduszki silnika
co to jest moduł poduszki?co ty tam wpiąłeś...jest tylko wtyczka dwupinowa.
http://www.a8team.pl/a8-d3-wymiana-praw ... t=poduszka
To co wpialem, to modul elektroniczny udajacy podlaczenie do poduszki przedniej silnika, mowe poduszki nie maja juz podpiecia i dokupuje sie modul ktory to symuluje, w ASO cena cos ok 60zl.

Co do mocy, to nie wiem, tutaj na forum pisano o ograniczeniu mocy przez kompa jesli poduszka jest padnieta, co by jej bardziej nie nadwyrezac. Moc napewno wrocila, ale czy to dzieki tej poduszce to nie dam glowy, bo wymienialem jeszcze swiece, przeplywke :)