Strona 1 z 1

[ - ] Polerowanie samochodu

: 09 lis 2015, 16:35
autor: drago_o
Witam,

Przymierzam się do polerki całego auta. Zamówiłem polerkę kontową i teraz moje pytanie. Co muszę mieć i mniej więcej jak i w jakiej kolejności używać/nakładać? Będę robił to pierwszy raz...

pozdrawiam,
Karol

: 09 lis 2015, 16:41
autor: stillbadboy
Drago polerka to nie kosmiczne zadania uprzedzajac stwierdzenia , ale :
to czego potrzebujesz bedzie drozsze niz odstawienie auta do polerowania profesjonaistom.

ale jesli juz zaczynasz sam to dorwij jakas stara maske czy drzwi i pocwicz. zeby nie bylo bubu na d3.

mozna wiedziec jaka polerke kupiles ?

: 09 lis 2015, 18:00
autor: drago_o
http://allegro.pl/polerka-samochodowa-k ... 99928.html
Takie coś zamówiłem.

Mam drugie auto do próbowania, którego nei będzie mi szkoda :P

Czemu droższe? Za kompletną polerkę auta musiałbym zapłacić 500-800zł a tu będę mógł zrobić więcej niż raz wydaje mi się, że w podobnej cenie :P

: 09 lis 2015, 18:26
autor: mkbewe
drago_o pisze:Za kompletną polerkę auta musiałbym zapłacić 500-800zł
raczej ta górna granica, jabym CI to miał zrobić na fuchę to właśnie ok 700-800 bym powiedział za ciemne auto wielkości A8.
Jeśli masz oryginalny lakier na aucie chociaż w cześci to zaopaatrzyć się prponuję w naprawdę mocnościerną pastę np małe opakowanie Manzerna FG400 + dobre futro. Takim zestawieniem powinieneś ładnie wyciąć rysy z lakieru, na moim S3 się sprawdziło bardzo fajnie.
Potem poprawić z tą samą pastą + twarda gąbka

Następnie możesz lecieć dalej tą samą firmą i zastosować pastę lekkościerną Menzerna PF2500 z odpowiednią gąbką i na koniec SF4000 (chociaż lepszy jest Koch Antihologram jako wykończenie)
Poźniej wypaddało by to zabezpieczyć jakimś woskiem ale przed nim dać jeszcze stosowny cleaner
to zależy jaki wosk będziesz chciał daąć :)

Oczywiście przed polerką ssolidna dekontaminacja, odsmolenie lakieru i glinkowanie !!!

: 08 gru 2015, 18:42
autor: tomciup
Fachowa porada kolego mkbewe, Tak samo bym robił może na nieco innych kosmetykach. Ale to już szczegół. Bo jest toche tego na rynku i z tej górnej półki już można kilka firm polecić . Tylko do tego jeszcze jest potrzebna sprawna ręka i z jakimś doświadczeniem. Bo niby to tylko polerka albo aż.

: 12 sty 2016, 17:42
autor: Pixel
Również zaczynałem swoją przygode z maszyną od kosmetyków Menzerny i polecam.
Ja używałem FG500, PF2500 i FF3000, na koniec wosk SW protect.

Z ciekawości kupiłem też PP ultra i powiem ze też daje radę.

Obecnie używam past 3M, oraz padów 3M.

Zielony pad 3M + pasta grubościerna 3M to naprawde zestaw killer, ale nie polecam nowicjuszom, bo potrafi w nieodpowiednich rękach narobić bałaganu (zielony pad jest bardzo twardy).

: 08 mar 2016, 19:57
autor: chrzanos
Prawda jest taka iż lakiery Audi są ciężkie do nauki i eksperymentowania z polerką :) Bezpieczniej oddać auto w ręce profesionalistów ( mozna znalezc w dobrej cenie w teraz to co drugi to detailer :P )

: 08 mar 2016, 20:17
autor: drago_o
Spoko. Mam poobijamy punto żony do zabawy :) narazie mi to za dobrze nie idzie ale ćwiczę na nim co jakiś czas aby nie zepsuć :)

: 08 mar 2016, 20:40
autor: mkbewe
Pixel pisze:Zielony pad 3M + pasta grubościerna 3M to naprawde zestaw killer,
na mocno zniszczonym oryginalnym lakierze audi wiele nie poszalejesz :P
ratuje Cie wtedy dobre futro polerskie i coś mocniejszego jak Manzerna FG400/biały korek z 3m itp i na prawdę męski docisk przy polerowaniu :)

: 09 mar 2016, 17:10
autor: Pixel
W większości aut które robie zielony zestaw 3M daje rade. Jeśli nie, co w sumie rzadko się zdarza, to używam futro+fg400. Robiłem audi 80 z 1992r z oryginalnym dosyc zniszczonym lakierem i fakt, że ciężko szło, ale to odosobnione przypadki, zazwyczaj zaczynam od zielonego duetu, chyba że auto wcześniej robiłem i poprawiam np po zimie, to nawet od żółtego można, wszystko kwestia stanu lakieru.