Strona 1 z 1
[ -
] Polerowanie samochodu
: 09 lis 2015, 16:35
autor: drago_o
Witam,
Przymierzam się do polerki całego auta. Zamówiłem polerkę kontową i teraz moje pytanie. Co muszę mieć i mniej więcej jak i w jakiej kolejności używać/nakładać? Będę robił to pierwszy raz...
pozdrawiam,
Karol
: 09 lis 2015, 16:41
autor: stillbadboy
Drago polerka to nie kosmiczne zadania uprzedzajac stwierdzenia , ale :
to czego potrzebujesz bedzie drozsze niz odstawienie auta do polerowania profesjonaistom.
ale jesli juz zaczynasz sam to dorwij jakas stara maske czy drzwi i pocwicz. zeby nie bylo bubu na d3.
mozna wiedziec jaka polerke kupiles ?
: 09 lis 2015, 18:00
autor: drago_o
http://allegro.pl/polerka-samochodowa-k ... 99928.html
Takie coś zamówiłem.
Mam drugie auto do próbowania, którego nei będzie mi szkoda
Czemu droższe? Za kompletną polerkę auta musiałbym zapłacić 500-800zł a tu będę mógł zrobić więcej niż raz wydaje mi się, że w podobnej cenie

: 09 lis 2015, 18:26
autor: mkbewe
drago_o pisze:Za kompletną polerkę auta musiałbym zapłacić 500-800zł
raczej ta górna granica, jabym CI to miał zrobić na fuchę to właśnie ok 700-800 bym powiedział za ciemne auto wielkości A8.
Jeśli masz oryginalny lakier na aucie chociaż w cześci to zaopaatrzyć się prponuję w naprawdę mocnościerną pastę np małe opakowanie Manzerna FG400 + dobre futro. Takim zestawieniem powinieneś ładnie wyciąć rysy z lakieru, na moim S3 się sprawdziło bardzo fajnie.
Potem poprawić z tą samą pastą + twarda gąbka
Następnie możesz lecieć dalej tą samą firmą i zastosować pastę lekkościerną Menzerna PF2500 z odpowiednią gąbką i na koniec SF4000 (chociaż lepszy jest Koch Antihologram jako wykończenie)
Poźniej wypaddało by to zabezpieczyć jakimś woskiem ale przed nim dać jeszcze stosowny cleaner
to zależy jaki wosk będziesz chciał daąć
Oczywiście przed polerką ssolidna dekontaminacja, odsmolenie lakieru i glinkowanie !!!
: 08 gru 2015, 18:42
autor: tomciup
Fachowa porada kolego mkbewe, Tak samo bym robił może na nieco innych kosmetykach. Ale to już szczegół. Bo jest toche tego na rynku i z tej górnej półki już można kilka firm polecić . Tylko do tego jeszcze jest potrzebna sprawna ręka i z jakimś doświadczeniem. Bo niby to tylko polerka albo aż.
: 12 sty 2016, 17:42
autor: Pixel
Również zaczynałem swoją przygode z maszyną od kosmetyków Menzerny i polecam.
Ja używałem FG500, PF2500 i FF3000, na koniec wosk SW protect.
Z ciekawości kupiłem też PP ultra i powiem ze też daje radę.
Obecnie używam past 3M, oraz padów 3M.
Zielony pad 3M + pasta grubościerna 3M to naprawde zestaw killer, ale nie polecam nowicjuszom, bo potrafi w nieodpowiednich rękach narobić bałaganu (zielony pad jest bardzo twardy).
: 08 mar 2016, 19:57
autor: chrzanos
Prawda jest taka iż lakiery Audi są ciężkie do nauki i eksperymentowania z polerką

Bezpieczniej oddać auto w ręce profesionalistów ( mozna znalezc w dobrej cenie w teraz to co drugi to detailer

)
: 08 mar 2016, 20:17
autor: drago_o
Spoko. Mam poobijamy punto żony do zabawy

narazie mi to za dobrze nie idzie ale ćwiczę na nim co jakiś czas aby nie zepsuć

: 08 mar 2016, 20:40
autor: mkbewe
Pixel pisze:Zielony pad 3M + pasta grubościerna 3M to naprawde zestaw killer,
na mocno zniszczonym oryginalnym lakierze audi wiele nie poszalejesz

ratuje Cie wtedy dobre futro polerskie i coś mocniejszego jak Manzerna FG400/biały korek z 3m itp i na prawdę męski docisk przy polerowaniu

: 09 mar 2016, 17:10
autor: Pixel
W większości aut które robie zielony zestaw 3M daje rade. Jeśli nie, co w sumie rzadko się zdarza, to używam futro+fg400. Robiłem audi 80 z 1992r z oryginalnym dosyc zniszczonym lakierem i fakt, że ciężko szło, ale to odosobnione przypadki, zazwyczaj zaczynam od zielonego duetu, chyba że auto wcześniej robiłem i poprawiam np po zimie, to nawet od żółtego można, wszystko kwestia stanu lakieru.