Strona 1 z 1
Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu
: 04 cze 2017, 18:35
autor: Deviltry
Panowie mam pytanie, bo chciałbym odstawić auto do naprawy a niekoniecznie wiem gdzie. Auto przyjęło dzwona w tylne prawe kolo. O tyle fartownie, że centralnie w oponę. Pękła zwrotnica i na oko widać wykrzywione mocowanie na wózku. Tak czy inaczej kolo jest troszkę cofnięte do tylu i ucieka do zewnątrz. Wahacze mogą być zgiete aczkolwiek nawet jeśli to nie jakoś widocznie na pierwszy rzut oka
pytanie moje jest następujące bo trochę znajomy mechanik mnie nastraszyl iż oczywiście trzeba sprawdzić czy nie są rozwalone/przesunięte gniazda do mocowania wózka to jeśli tak się stanie i będzie nawet 2mm różnicy to poleci napęd. Czy jest to uzasadnione? Chodzi o to, że mam zamiar oddać auto do sprawdzenia na ramę ale w zasadzie każdy warsztat oferuje metodę manualna czyli cyrklem a nie komputerowo. Czy to wystarczy aby wykryć ewentualne zagrożenia dla napędu?
moim skromnym zdaniem wymiana całego tylnego zawieszenia + ustawienia kątów załatwi sprawę ale dla świętego spokoju wole zapytać co by było gdyby coś tam minimalnie się ruszyło
dzięki za podpowiedzi.
: 04 cze 2017, 22:53
autor: danishow
Wstaw do ASO Audi i przestań przejmować się kolizją ...no chyba że sam rozwaliłeś
: 05 cze 2017, 08:16
autor: Deviltry
Tak uczyniłem oczywiście
ale wyszło ze musiałbym dopłacić 5tyś także raczej chodzi mi o odpowiedz na pytanie czy sprawdzenie na zwykłej ramie wystarczy.
: 05 cze 2017, 12:56
autor: danishow
Doplacic do czego? ...bo nie bardzo rozumiem
: 05 cze 2017, 14:08
autor: Deviltry
Kolego do ubezpieczalni. Bo było to na pograniczu całki i wypłacili 21700 a ASO wyceniło naprawę na 27000 z groszami. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć odnośnie metody sprawdzania geometrii ramy czyli sedna tematu?
: 05 cze 2017, 21:01
autor: danishow
W ASO mają specjalne konstrukcje/stelaże do takich operacji, umów się na termin i niech Ci sprawdzą ...w czym problem ?!
: 05 cze 2017, 22:27
autor: Deviltry
Ok zadzwonię do ASO i zapytam czy maja a jeśli tak to się umówie. A odnośnie wpływu na napęd?
: 06 cze 2017, 21:26
autor: danishow
Deviltry pisze:A odnośnie wpływu na napęd?
Moim zdaniem żadnego wpływu nie będzie.
Re: Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu
: 06 cze 2017, 23:35
autor: FOSS
Deviltry pisze:... pytanie moje jest następujące bo trochę znajomy mechanik mnie nastraszyl iż oczywiście trzeba sprawdzić czy nie są rozwalone/przesunięte gniazda do mocowania wózka to jeśli tak się stanie i będzie nawet 2mm różnicy to poleci napęd. Czy jest to uzasadnione?
A moim zdaniem obawy mogą być uzasadnione.
Generalnie warto sprawdzić czy wymiary ramy nośnej podwozia/nadwozia zostały zachowane i czy sanie (rama pomocnicza) tylnego zawieszenia i napędu jest na swoim miejscu.
Jeżeli tylny zawias będzie przestawiony to owszem, istnieje ryzyko np. uszkodzenia skrzyni biegów z czym spotkałem się kiedyś osobiście.
Inna sprawa, że strzał w koło nie musi od razu oznaczać przestawionej ramy nośnej.
Jakiś czas temu robiłem RS6C6 po strzale w tylne koło. Tylne koła stały krzywo na tyle, że jazda nim nie była możliwa ale na samochodzie nie widać było nawet co dokładnie uległo uszkodzeniu.
Nie bawiąc się w półśrodki zmieniłem w całości cały kompletny tylny zawias z saniami i tylnym dyfrem i wszystko wróciło do normy.
Geometrię przeszedł bez problemu i śmiga już 2 miesiące i nic się nie dzieje