Pczester pisze:Robiłem kiedyś skrzynie w bmw e39 i równiez nie chcieli wystawić faktury na wszystkie użyte elementy. Ale bez problemu po rozmowie uzgodniliśmy że na pisemnej gwarancji w uwagach wycisza użyte elementy, ceny oraz ceny usług. Pod czym się podpisali i postawili pieczątkę. Faktura była na usługę naprawy skrzyni a na gwarancji opis szczegółowy.
Gdzie robiłeś skrzynię ?
Ja mam przeboje z Teo-Motors ale opiszę całą sytuację jak odbiorę samochód, na obecną chwilę mają tydzień opóźnienia, kwota za naprawę wzrosła z 6200 tys zł na 8200 tys zł dlatego chcę dokładnie wiedzieć za co zapłacę .
[ Dodano: 2017-09-13, 16:55 ]
Uzyskałem odpowiedź z UOKIK, oto ona:
Szanowny Panie
Wszystko zależy od tego jak rozliczany jest podatek VAT.
Jeżeli w umowie zawartej pomiędzy stronami wykonawca usługi w kalkulacji kosztu umieści koszt materiałów, to będą one składnikiem tej usługi - czyli materiały podlegać będą opodatkowaniu według tej samej stawki co wykonana usługa to na fakturze powinna zostać wtedy wykazana wyłącznie cała wartość usługi .
Jeżeli zaś strony ustalą, że wykonanie usługi odbędzie się z zużyciem powierzonego materiału (nawet gdy zostanie on kupiony u samego wykonawcy usługi), to należy odrębnie potraktować dostawę materiałów i odrębnie wykonanie usługi.
Wynika z tego że jeżeli nie umieści wymienionych części na fakturze to mam otrzymać kalkulację kosztu naprawy a nie na gębę .
[ Dodano: 2017-09-13, 17:41 ]
Otrzymałem maila od Teo Motors z informacją że wystawią fakturę zgodnie z moim życzeniem czyli wyszczególnieniem wymienionych części, pisałem również o zwrot zużytych części, do tej części maila się nie ustosunkowali, opiszę sytuację po odbiorze auta.
Dlaczego zależy mi na zużytych częściach ?
Otóż podczas rozmowy telefonicznej z panem Teodorem Myszkowskim (szef) usłyszałem że ponieważ moje sprzęgło było już regenerowane to nie może go już ponownie zregenerować bo braknie w nim jak to ujął "ciała".
Skonsultowałem to z dwoma innymi zakładami ASB i oba zakłady stwierdziły że to wierutna bzdura.
Sprzęgło rozcina się na spawach nie zabierając przy tym materiału.
Zaproponował mi sprzedaż swojego używanego sprzęgła wraz z regeneracją za kwotę 1000 zł, zaznaczając przy tym że mojego mi nie zwróci, zgodziłem się na to bo co zrobić jak auto stoi 200 km od domu z wyciągniętą skrzynią.
Normalnie koszt regeneracji konwertera wchodzi w skład naprawy skrzyni.
Teraz każdy logicznie myślący człowiek zada sobie pytanie po co mu sprzęgło które się do niczego nie nadaje, ja myślę że znam odpowiedź .
Zależy mi bardzo na odzyskaniu tego konwertera choć bym miał go wyrzucić na złom .
Gdybyście kiedyś wstawili do niego auto na naprawę ASB i chcieli zabrać auto po rozebraniu skrzyni a przed naprawą, należy się liczyć z kosztem 1230 zł, u mnie po rozłożeniu koszt wzrósł o 2 tys zł.