Strona 1 z 2
[D2 94 4.2PB/LPG
] Zakład regeneracji zawieszenia pneumaty
: 21 paź 2016, 11:55
autor: jairzinho7
Koledzy!
Czy ktokolwiek z Was zna i poleca zakład zajmujący się regeneracją miechów pneumatycznych do Audi A8 D2 z 1994 roku (rocznik modelowy 1995). Same siłowniki są suche, nic nie cieknie, samochód nie opada, kompresor działa normalnie, błędów brak. ALe podczas jazdy prawa strona z tyłu jest bardzo twarda i zachowuje się trochę jak "piłka". Znając ten objaw z Mercedesa 124 kombi domyślam się, że jest to objaw zużytego miecha zawieszenia pneumatycznego.
Proszę Was koledzy o pomoc w znalezieniu zakładu zajmującego się regeneracją tego typu urządzeń. Z góry uprzedzę odpowiedzi o firmach Limak z Wrocławia i Nagengast z Gdańska: pierwsza nie zajmuje się D2 (robią od D3 w górę), a druga regeneruje tylko siłowniki (bez miechów).
Oczywiście pytałem się w ASO i jak zwykle w takich przypadkach cena zwala z nóg - 8160 zł za sztukę
Chcę również podkreślić, ze chciałbym zachować oryginalną konfigurację samochodu i zmiana na zwykłe sprężyny oraz amortyzatory raczej nie wchodzi w grę.
Z góry dziękuję Kolegom za pomoc!!!
: 21 paź 2016, 11:58
autor: Gość
Przecie D2 nie miało pneumatyki tylko nivo
: 21 paź 2016, 12:03
autor: jairzinho7
wyciąg z rozkodowanego VIN: Zawieszenie/amortyzacja, system
automatycznej regulacji poziomu,
zawieszenie pneumatyczne osi tylnej / DAE
: 21 paź 2016, 12:15
autor: gtfan
W D2 był system hydrauliczny, napędzany płynem układu wspomagania jak w Citroenach, a nie powietrzem jak w D3. Pytaj zakładach zajmujących się hydraulicznym zawieszeniem.
: 21 paź 2016, 13:08
autor: jairzinho7
Panowie nie jestem pewien, czy to jest nivo, a nie pneumatyczne tak jak podaje rozkodowany nr VIN tego auta. Jak "wejdę pod samochód", zdam relację. A odnośnie zakładów regenerujących nivo: czy znacie Koledzy zakłady z których ktoś z naszych forumowiczów już korzystał i wie, że wykonują dobrą robotę oraz możecie polecić? Z góry dziękuję za odpowiedź!
: 21 paź 2016, 13:14
autor: Gość
Rzadko kto to robi bo system nieco drogawy w utrzymaniu. Masz pod maska duzy zbiorniczek na płyn wspomagania? Jak tak to masz nivo. Żadnej pneumatyki w D2 fabrycznie nie było!
: 21 paź 2016, 13:25
autor: jairzinho7
Tak, pod maską patrząc od przodu pojazdu za prawym reflektorem jest duży zbiornik płynu. Na obudowie napisane jest, że to zbiornik płynu hydraulicznego. Ponawiam prośbę o polecenie zakładów zajmujących się regeneracją nivo w naszych A8 D2 przed liftem.
: 21 paź 2016, 13:52
autor: michalwruszak
: 21 paź 2016, 14:27
autor: jairzinho7
jak napisałem w pierwszym poście: firma nagengast zajmuje się tylko naprawami siłowników do A8 powyżej D2: tylko D3 i D4. Chyba, że Kolega ma doświadczenie, że mu w niedawnym czasie zregenerowali takie zawieszenie do jego samochodu. Dziś dzwoniłem do tej firmy i powiedzieli mi, że do D2 nie robią już od bardzo dawna.
: 21 paź 2016, 14:41
autor: michalwruszak
Wybacz kolego - nie doczytałem
: 21 paź 2016, 19:30
autor: smakosz000
: 22 paź 2016, 19:15
autor: jairzinho7
Kolego pomogłeś! W autojabłońśki regenerowałem kiedyś amortyzatory do mojego Moto Guzzi i zrobili mi tip top! Będę dzwonił do nich w poniedziałek i dowiem się gdzie zregenerują moje siłowniki i gruszki.
: 23 paź 2016, 09:12
autor: miaziol
Zalukaj na fora jaguara xj40 one też były na nivo i oni tam mają obcykany temat warsztatów regenerujących.
: 23 paź 2016, 21:44
autor: jairzinho7
miaziol pisze:Zalukaj na fora jaguara xj40 one też były na nivo i oni tam mają obcykany temat warsztatów regenerujących.
Panowie jest dramat na forach Jaguara... Czytając posty można odnieść wrażenie, że użytkownicy układu Nivo mają jedną radę na problemy: wywalić i wstawić zwykłe sprężyny oraz amortyzatory
A przecież Nivo jest naprawdę dobrym układem - w końcu montowany jest nie w jednym modelu samochodu, a nawet w uważanych za pancerne MB W124 (sam miałem dwa egzemplarze - jeden mam zresztą nadal. Zero problemów, a dzięki niemu nie boję się, że jeśli wsiądą na tylną kanapę 3 solidnie zbudowane osoby i do bagażnika wrzucę torby podróżne, to będę skrobał d.pą po asfalcie. Inna sprawa, że w W124 wymienne są "gruszki nivo". A w naszych A8 D2 nie za bardzo... Co nie zmienia faktu, że zregenerować się to musi dać!
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 23 paź 2016, 21:47
autor: Gość
Tak istota sprawy jest fajna ale dziś się to zastepuje np powietrzem
