Strona 1 z 1

[D2 02 4.2PB ] Przestawienie rozrzadu (VAG grupa 093)

: 15 lip 2013, 14:35
autor: Ara$
Króle Złote powiedzcie mi jeszcze czy ten rozrząd jest przestawiony

Obrazek

grupa 093, 2 ostatnie pola: 1.0CH I -4.0CF

tylko nie wiem czy to to samo bo z tego co czytałem zamiast opisu Idle Stabilization powinno być Phase Camshaft Position

[ Dodano: 2013-07-16, 10:35 ]
Ktoś pomoże ?

: 16 lip 2013, 22:12
autor: FOSS
Jest przestawiony, trochę, ale ja bym tego chyba nie poprawiał.
Robiąc rozrząd na blokadach czasem też nie wyjdzie 0.0 :-?

: 16 lip 2013, 22:42
autor: Ara$
FOSS pisze:Jest przestawiony, trochę, ale ja bym tego chyba nie poprawiał.
Robiąc rozrząd na blokadach czasem też nie wyjdzie 0.0 :-?
łojezu już myślałem że nikt nie widzi tego. Był robiony na blokadach, czyli mówisz że takie przestawienie nie przeszkadza i że nie ma sensu tego się czepiać.
Dzięki

: 16 lip 2013, 23:48
autor: FOSS
Ara$ pisze:Był robiony na blokadach, czyli mówisz że takie przestawienie nie przeszkadza i że nie ma sensu tego się czepiać.
Po prostu z tym kanałem 093 w VAG'u jest trochę mukka.... bo pokazuje on pozycję wałków ssących (tu są czujniki) a robiąc rozrząd blokujesz pozycje kół wałków wydechowych.
Pomiędzy wałkami masz napęd łańcuchami + nastawniki z napinaczami hydraulicznymi...
więc na blokadzie może być idealnie a w 093 0.0 niekoniecznie.


Robiłem kilka takich rozrządów, wszystkie na blokadach i zgodnie z instrukcjami producenta ale idealnego 0.0 niestety nie udało mi się osiągnąć w żadnym z nich... zawsze jakieś -1, +2 :-?
Już niedługo będę robił rozrząd w swoim D3 ale słysząc odgłosy przy rozruchu niestety nie liczę na te idealne 0.0 :evil:

: 17 lip 2013, 08:15
autor: Ara$
Foss zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. U mnie jest to podane w CF (Correction Factor chyba) a najczęściej z tego co widze np tu [ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości podawane są w KW. Czy te jednostki sa przeliczane tak samo, żeby się nie okazało że np. na 1CF przypada 3KW co u mnie wtedy zmieni postać rzeczy bo po przeliczeniu wyjdzie że mam różnice (zamiast 5 jednostek przy 1.00CF i -4.00CF) 15 jednostek przy 3.00KW i -12.00KW. Wiem że masz pełną wersje VCDS, pamiętasz czy u Ciebie jest tez w CF?

: 17 lip 2013, 10:00
autor: k44761
To jest to samo. Dokładnie jest to przedstawiane w stopniach obrotu wału.

: 30 gru 2017, 15:24
autor: PAlllUCH
Wracając do tematu u mnie wartości to

5CF i 16CF

Każdy mi mówi ze auto nie jedzie jak na 310KM

[ Dodano: 2017-12-30, 15:24 ]
Obrazek

: 30 gru 2017, 19:09
autor: danishow
PAlllUCH pisze:5CF i 16CF
5 jak najbardziej ok ale 16 to już nie bardzo, należałoby to poprawić !

U mnie jest -2 i -4

Ustawienie rozrzadu

: 23 kwie 2018, 07:29
autor: KwaHu_1
Witam.
Panowie powiedzcie mi czy ustawienie na kanale 93
(Po zmianie rozrządu wynosi -9CF, -5CF) podlega poprawce?
Będę wdzięczny za odpowiedź bo nie mogę dotrzeć do konkretnych jednoznacznych danych.

: 23 kwie 2018, 08:22
autor: CINEK
U mnie jest +6 / -4 a ponoć, gdzieś przeczytałem tu, że widełki są do + / - 8 <bezradny>

: 23 kwie 2018, 21:30
autor: Preston81
PAlllUCH pisze:Wracając do tematu u mnie wartości to

5CF i 16CF

Każdy mi mówi ze auto nie jedzie jak na 310KM
zkiszone nastawniki mieszaja te odczyty panowie
ustawienia mialem -16 -8 wymienialem nastawiniki na nowe odczyt byl 0,-1 lub 0,0 ... tak wiec roznie moze byc

skoro ci mowia ze nie jedzie jedz na pomiar- hamownie i wyjdzie jak jest przy zjechanym nastawniki moment i moc beda zanizone

w S8 mam wartosc chyba -9 i auto idzie jak burza

: 24 kwie 2018, 07:29
autor: marekp750
Jeśli nie jedzie to zmierz najpierw ciśnienia sprężania na cylindrach.

Jeżeli rozrząd był składany na blokadzie wałków i blokadzie wału to jednoznacznie
wskazywałoby na nastawniki, które nie cofają się już do pozycji "0"
(tak dla uproszczenia to nazwijmy).

Mam do czynienia z wieloma V8, gdzie po wymianie na jednej stronie
nastawnika pokazuje koło 0 +/-1 stopień czyli wzorowo a na drugiej
, gdzie został stary nastawnik -9 a nawet -13.

Są osoby, które ręcznie korygują ustawienie wałka ssącego na 0 ale
mija się to z celem, ponieważ przestawiony jest wtedy wałek wydechowy.

: 24 kwie 2018, 07:38
autor: Lechu
Nstawnik, może być dobry tylko już brakuje ślizgu, i też będzie korekta.
U mnie też było -14 bo złożeniu na blokady.
Po zdjęciu pokryw, ślizg w rękach się rozsypał. Wymiana ślizgów załątwiła sprawę, teraz mam -4 ze względu na to, że trochę dałem ciała, bo łauch trzeba było też wymienić <bezradny>