Strona 1 z 2
[D2 98 4.2PB/LPG
] Blokada rozrządu
: 23 lip 2013, 16:44
autor: rokutek
jaka blokada do walków rozrządu pasuje do silnika o kodzie AKG (chodzi o te okrągłe blokady) pasują od innych kodów silnika ABZ, AEW, AHC itp
: 25 lip 2013, 21:40
autor: jacek1-74
No to sobie sam odpowiedziałeś, ale jak nie znajdziesz to zdejmij pokrywy wałków rozrządu, ustaw nacięcia wałków (są widoczne od tyłu silnika) równiutko z krawędzią głowicy ,zębatki łańcucha od wewnętrznej strony będą miały wybite punkty, staną na przeciw siebie. Zrób tak samo w drugiej głowicy i po kłopocie.
: 31 lip 2013, 16:16
autor: rokutek
dzięki jutro postaram się to sprawdzić i wtedy napisze
[ Dodano: 2013-08-03, 22:49 ]
dzięki za pomoc udało się bez żadnych komplikacji
: 20 sie 2013, 16:16
autor: arczej
Korzystając z tematu bo sam jestem w trakcie wymiany rozrządu ( silnik ABZ ) i mam ten sam problem z blokadami ale w tym temacie się wyjaśnił. Mam tylko jedno pytanko. Czy podczas ustawiania trzeba podłączyć auto pod kompa?
: 20 sie 2013, 16:24
autor: Gość
arczej pisze:Czy podczas ustawiania trzeba podłączyć auto pod kompa?
Nie
: 20 sie 2013, 16:38
autor: arczej
Czyli podsumowując całą sprawę, ogarnięty mechanik powinien poradzić sobie z ustawieniem wszystkiego bez blokad, bez kompa i autko będzie hulało jak złe? :mrgreen:
: 20 sie 2013, 17:48
autor: jacek1-74
Dokładnie.
: 20 sie 2013, 19:42
autor: Gość
arczej pisze:Czyli podsumowując całą sprawę, ogarnięty mechanik powinien poradzić sobie z ustawieniem wszystkiego bez blokad, bez kompa i autko będzie hulało jak złe? :mrgreen:
Tak własnie robi mi auto mój kolega
: 20 sie 2013, 20:36
autor: arczej
No i cacy
Podziękował panowie
: 20 sie 2013, 21:50
autor: pepi
arczej pisze:wszystkiego bez blokad
- to po co są blokady ?
na oko może się uda a może nie :-P
: 20 sie 2013, 22:41
autor: arczej
Tego się obawiam w końcu to V kurde może jednak kupie te blokady bo pożyczyć nie ma gdzie
: 21 sie 2013, 07:58
autor: szeryfisch
Z blokadami jest szybciej i bez mozliwosci błedu. No ale jak nie ma blokad to trzeba zrobic bez nich. Tyle ze trzeba byc dokładniejszym i wszystko sprawdzac dwa razy.
: 21 sie 2013, 14:19
autor: FOSS
arczej pisze:Czyli podsumowując całą sprawę, ogarnięty mechanik powinien poradzić sobie z ustawieniem wszystkiego bez blokad, bez kompa i autko będzie hulało jak złe? :mrgreen:
Teoretycznie tak, i można i bez blokad i z podstawowym zestawem kluczy... a w praktyce podstawowy zestaw kluczy jest zdecydowanie nie wystarczający a rozrząd ustawiony na oko raczej książkowo ustawiony nie będzie :-P
: 21 sie 2013, 14:43
autor: jacek1-74
Pewnie, że nie będzie idealnie ustawiony bo prawidłowo po założeniu blokad powinno się zluzować koła zębate na stożkach wałków rozrządu, ale jak się nie ma co się lubi, to robimy inaczej, najdokładniej jak sie da. ;-)
: 21 sie 2013, 22:44
autor: Gabriel
Tylko żeby pózniej nie było tematu o wadzie fabrycznej rozrządu w A8, tak jak to o pompie paliwa już czytałem. Bo okaże się że po wymianie auto nie pracuje równo lub odczuwalny spadek mocy występuje, a przecież wszystko zrobione jak należy.
Przerabiałem to niedawno w vectra C 2,0T. Złożyliśmy rozrząd na znaki i miało być bosko, a auto kulało. Zakupiliśmy blokady i się okazało ze kółka na wałkach poprzestawiane i "na oko to chłop umarł" w tym przypadku. Jedno do czego doszliśmy to ze ktoś już tam grzebał przed nami.
Jak bym moje audi dał mechanikowi na wymianę rozrządu to pierwsze zapytał bym czy posiada blokady, bo pózniej ciężko się z tym samym mechanikiem rozmawia jak w aucie coś nie tak.