Strona 1 z 1
[D2 94 4.2PB
] Nie odpala
: 10 sie 2013, 21:17
autor: bolekDemolka
Witam forumowiczów. Od razu proszę o wyrozumiałość ponieważ to mój pierwszy post.
Otóż sprawa jest następująca. Ostatnio chciałem odpalić moje autko ale jest problem.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce od razu na kompie pokazuje mi wykrzyknik domyślam się że bez kompa się nie obejdzie ale może ktoś miał podobnie to było by łatwiej.
Po tym jak przekręcam kluczyk świeca się kontrolki od akumulatora, myślałem że to w tym problem bo mógł trochę paść gdyż z racji zawodu nie było mnie w domu przez ostatni miesiąc dodam że przed wyjazdem palił dobrze. Ale akumulator ostatnio spędził trochę czasu pod prostownikiem wiec ten temat odpada. Druga sprawa to słychać jakieś szybkie cykanie po przekręceniu kluczyka ale nie wiem czy to rozrusznik czy jakiś przekaźnik. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
: 10 sie 2013, 22:24
autor: pb41ns
takie cykanie to ja znam, winą był rozładowany akumlator,
: 10 sie 2013, 22:28
autor: bolekDemolka
Też tak gdzieś wyczytałem że to może być problem dlatego wyjołem akumulator i został dobrze naładowany a problem nadal jest. A może mając wcześniej za małe napięcie zawiesiły się szczotki w rozruszniku i teraz się zacił ??
: 10 sie 2013, 22:33
autor: Fiko
A sprawdzales czy ten aku rzeczywiscie dziala?
: 10 sie 2013, 23:16
autor: Pepeka
Kolego, weź ten akumulator pod pachę, idź do sklepu bądź warsztatu gdzie dysponują opornicą rozładowczą i sprawdź go . Jestem prawie pewien, że wyślą Cię po nową baterię .
: 11 sie 2013, 07:30
autor: adrian949
Sprawdzałeś przewód pod prawą podłużnicą z przodu?
: 11 sie 2013, 07:38
autor: pioter
Cykanie to też wtedy jak klemy na akumulatorze nie są dokręcone .
: 11 sie 2013, 08:49
autor: Simone331
A jak jest to cykanie to licznik czasem nie przygasa i się godzina na nim nie resetuje?
: 11 sie 2013, 11:05
autor: pepi
cykać może też klimatronik
i jego klapki ;-)
zawsze można zewrzeć kablem jeśli popłynie to aku ok
: 11 sie 2013, 13:11
autor: bolekDemolka
pioter pisze:Cykanie to też wtedy jak klemy na akumulatorze nie są dokręcone .
Klemy są mocno założone do samego końca i dobrze dokręcone, na tym punkcie jestem dość dokładny.
Simone331 pisze:A jak jest to cykanie to licznik czasem nie przygasa i się godzina na nim nie resetuje?
Tutaj masz rację kolego, tak się właśnie dzieje.
: 11 sie 2013, 13:28
autor: mdamian
bolekDemolka pisze:
Simone331 pisze:A jak jest to cykanie to licznik czasem nie przygasa i się godzina na nim nie resetuje?
Tutaj masz rację kolego, tak się właśnie dzieje.
No to zapraszamy ciebie kolego do sklepu po nową baterie , a starą im oddaj i powiedz żeby sobie ją schowali na pamiątkę .
Re: Nie odpala
: 12 sie 2013, 10:18
autor: sylwekr
bolekDemolka pisze:
Po tym jak przekręcam kluczyk świeca się kontrolki od akumulatora, myślałem że to w tym problem bo mógł trochę paść gdyż z racji zawodu nie było mnie w domu przez ostatni miesiąc dodam że przed wyjazdem palił dobrze. Ale akumulator ostatnio spędził trochę czasu pod prostownikiem wiec ten temat odpada. Druga sprawa to słychać jakieś szybkie cykanie po przekręceniu kluczyka ale nie wiem czy to rozrusznik czy jakiś przekaźnik..
Jeśli napięcie akumulatora spadnie poniżej jakiejś wartości, akumulator traci gwałtownie swoje parametry. Zatem jak był dłużej rozładowany, już możesz go nie naładować do właściwych parametrów. Wszystko wskazuje, że jest do wymiany, ale dla pewności naładuj go jeszcze raz i pojedź do jakiegoś elektryka lub sklepu gdzie sprzedają akumulatory aby ci go sprawdzili.
: 12 sie 2013, 19:27
autor: tutenhamon
Hmmm jak padła 1-dna cela w aku to może ładować nawet 48h i tak z tego nic nie będzie . zamontuj nową , lub sprawną baterie i problemu nie będzie .
Cykanie nie może być spowodowane zawieszonymi szczotkami i nigdy nie będzie , za to nie dobór napięcia na bendiksie tak będzie się objawiać .
: 14 sie 2013, 15:01
autor: michi
dla pewności to grube kable rozruchowe, podłączyć dowolny samochód na 20 minut (musi w nim chodzić silnik) i po tym czasie próba rozruchu ósemy, jeśli to sprawa aku- bankowo zapali, po rozruchu zmierzyć ładowanie i wszystko jasne, jeśli nie odpali- wyczyścić VAG-a i po ponownej próbie rozruchu powinien wyrzucić błąd usterki, która uniemożliwia rozruch
reszta to WRÓŻENIE Z FUSÓW
