Strona 1 z 2
[D2 99 4.2PB/LPG
] Dławi i szarpie po długim postoju
: 15 sie 2013, 13:07
autor: grzybek86
Witam. Mam dziwny problem otóż po nocnym postoju mam problem z odpaleniem auta trzeba długo krecić i nie zawsze odpali za pierwszym razem. Zaczeło sie od tego ze około 2 tyg temu nie moglem odpalic auta i po około 20 próbach zaskoczył ale straszcie śmierdziało nie spalonym paliwem a do tego strasznie nie równo chodził silnik przy dodaniu gazu dławił sie i prawie gasł, przegoniłem go troche i wszsytko wróciło do normy. Po jakims czasie zaczeły sie te problemu z odpaleniem rano, jak juz odpali to to czasami ale nie zawsze tez sie dławi w jeździe po puszczeniu gazu chodzi normalnie, w dzień po dłuzszym postoju tez czasami sie tak dzieje ale nie zawsze, dodam ze dzieje sie tak tylko jak silnik jest zimny i jak trszke sie rozgrzeje to juz wszsytko jest ok. Mam gaz i na LPG nie ma zadnego problemu chodzi ok. Miał ktos podobny problem bo szukałem w necie ale nigdzie nic nie ma.
: 15 sie 2013, 13:30
autor: Gość
grzybek86, W ciągu ostatniego miesiąca czytałem chyba dwa takie posty-więc słabawo szukałeś. Sprawdzałes błedy? A kojażysz może takie coś jak czujnik położenia wału?
: 15 sie 2013, 15:38
autor: pepi
tylko może wystarczy kable zmienić
;-)
też jest jak to się robi :-D
[ Dodano: 2013-08-15, 15:39 ]
tylko to może być
od pompy paliwa po przepływkę
i lewizna
:-P
: 15 sie 2013, 16:09
autor: sylwekr
Podłącz komputer, wykasuj błędy, a po kolejnych problemach z odpaleniem odczytaj co się pojawiło. Przyczyn takiego zachowania może być wiele, dlatego najpierw diagnoza, a dopiero później naprawa.
: 15 sie 2013, 17:07
autor: grzybek86
zapomniałem dodac ze od kilku dni co dzień podlączam kompa i błędów brak, a problem nadal nie zniknął... słyszałem o takim czujniku i czutałem gdzieś o tym ze moze byc walniety czujnik temperatury ale nie umiem go znalesc
: 15 sie 2013, 18:40
autor: BiLu
Mnie to wygląda na dogorywającą pompę paliwową. Walnięte czujniki sieją na ogół błędy w ecu i objawiają się również na LPG.
: 15 sie 2013, 20:45
autor: grzybek86
no ale czy padająca pompa dała by sie we znaki tylko na zimnym silniku? juz kiedyś miałem problem z pompa i były całkiem inne objawy.
: 15 sie 2013, 22:59
autor: sylwekr
Z pół roku temu przerabiałem podobny problem w aucie żony. Też zimny ciężko palił. Ciepły od razu. I była to pompa paliwa. Ale zanim wymienisz sprawdź jakie daje ciśnienie. W aucie żony co ciekawe pompa "dobijała" do właściwej wartości ciśnienia, ale wciśnięcie pedału gazu powodowała od razu duży spadek ciśnienia. Wymiana pompy wyeliminowało problemy z odpalaniem i poprawiło dynamikę pracy silnika - zaczął żwawiej reagować na pedał gazu :-)
A pompa która padła już wcześniej raz wymieniałem, ale na produkt "Made in China", i niestety nie udało mi się odnaleźć paragonu z gwarancją. Na Chińczyku przejechała żona z 6-7 tys km :-(
: 15 sie 2013, 23:32
autor: artek
Może gaz ci przepuszcza. Zakręć gaz w butli i wypal to co w przewodach i zostaw na noc. Jak to coś z gazem to odpali rano z pierwszego kopa.
: 16 sie 2013, 08:20
autor: michi
zazwyczaj jak puszcza gaz do kolektora, to przez podciśnienie łączące reduktor LPG z kolektorem ssącym, wystarczy po zgaszeniu silnika zdjąć przewód podciśnieniowy z reduktora i sprawdzić czy leci tam gaz
Ile lat ma instalacja/reduktor?
Jeżeli masz ustawiony w sterowniku LPG dozwolony rozruch awaryjny na LPG, to możesz rano zrobić pierwszy rozruch silnika od razu na LPG i wyciągnij wnioski z jego skutków
: 16 sie 2013, 15:03
autor: grzybek86
instalacja ma 3 lata Stag 300+, reduktor jak pamietam KME GOLD, nalatane około 90kkm. dzisiaj spróbuje z tym gazem czy nie przepuszcza i zobaczymy, a tak nawiasem zeby sprawdzic, jakie ciśnienie prawidłowe daje pompa paliwa?
: 17 sie 2013, 07:35
autor: grzybek86
zakreciłem na noc gaz na butli i teraz byłem sprawdzić, nie odpalił za 1 razem tylko za 2 jak zawsze, zauwazyłem tez ze jak juz odpalił to dym z rury byl jakby niebieski, po tym zabiegu wykluczam ze gaz moze miec cos wspolnego z tym
: 17 sie 2013, 08:00
autor: sylwekr
grzybek86 pisze: a tak nawiasem zeby sprawdzic, jakie ciśnienie prawidłowe daje pompa paliwa?
Potrzebny manometr do pomiaru ciśnienia który podłączasz w układ zasilania paliwem. Podjedź do jakiegoś mechanika, parę minut roboty. Tylko u ciebie lepiej by było sprawdzić jak jest zimny i zobaczyć czy po przekręceniu stacyjką pompa dobija do właściwego ciśnienia.
: 17 sie 2013, 13:26
autor: pepi
albo pobiera olej lub paliwem za bardzo podlewa
: 17 sie 2013, 22:13
autor: michi
zakręcenie gazu w butli to jak zakręcenie go na granicy, a w kuchni jeszcze tydzień pogotujesz, zrób jak ci radziłem jak chcesz wykluczyć problem z zalewaniem gazem w nocy