Strona 1 z 1

[D2 98 3.7PB/LPG ] Problem z zimnym silnikiem

: 30 sie 2013, 09:30
autor: psych
Mam dziwny problem z silnikiem. Gdy odpalam auto rano, a na dworze jest już troche chłodniej i wilgotno, silnik nie chodzi prawidło:

Kiedy używam benzyny, auto poki nie przejade pierwszych 10 kilometrów nie ma mocy, przy gwałtownym dodawaniu gazu potrafi wystrzelić z tłumika, mocy wyraźnie brakuje - auto jest jakby zdłuszone, przy wyższych biegach np. 3 bieg nie jest juz w stanie przekroczyć 3000-4000rpm, po prostu gaz w podłoge a auto nie jedzie. Problem całkowicie ustępuje na ciepłym silniku i nie występuje już w ciągu dnia (aż do następnego ranka). Bledów na komputerze brak.

Pomyślałbym, że to coś z wtryskami / pompą ale mam jeszcze LPG do testów i tam jest jeszcze gorzej, przy włączeniu LPG na zimnym silniku (włącza się od 45oC), podobnie wszystkie objawy co na benzynie + przy gwałtownym nacisnieciu gazu zapala się lampka check engine i silnik masakrycznie trzęsie, aż do zgaszenia i odpalenia go ponownie.

Na lpg są już błędy: losowe wypadanie zapłonów + mieszanka za bogata.

Oczywiscie, na cieplym silniku, ani na lpg, ani na benzynei problemów nie ma, wszystko smiga idealnie.

No i teraz zagadka: co nie działa i jak do tego dojść :) Bo wymieniać po kolei można długo i namiętnie..

: 30 sie 2013, 15:32
autor: karol208
Kolego można zresetowac kompa i pojezdzic tylko na Pb i sprawdz jak się zachowuje auto.

: 30 sie 2013, 20:49
autor: pepi
przypływka ?

: 31 sie 2013, 14:32
autor: psych
Komputer resetowany efektów brak, Przepływomierz podczas odczytów na zywo wyglada ze pracuje opoprawnie (nie jestem diagnostą, ale widzę wzrost przepływu powietrza wraz z dodaniem gazu, wartości wygladają na realne). Jedyny blad ktory notuje to wlasnie losowe wypadanie zapłonów na zimnym silniku i jego totalnie nieprawidłowe działanie, do poki nie bedzie "ciepły".

: 03 wrz 2013, 19:30
autor: Pepeka
Czujniki temperatury , och jakże one istotne w silnikach zarządzanych programowo :mrgreen: