Strona 1 z 3
[D2 96 4.2PB/LPG
] Brak sprężania cylindrów
: 04 wrz 2013, 19:03
autor: ernesto
Witam serdecznie.
Borykałem się ostatnio z problemem braku zapłonu na 1 i 2 cylindrze.
podmiana cewek i modułów nic nie pomogła. Zaprowadziłem Niunie do gazownika by sprawdził czy przypadkiem LPG nie szaleje.
Wszystko było ok. Iskra jest, paliwo jest, wystrowanie też.
Nadeszła następna sprawa, mianowicie manometr.
Na pierwszym i drugim praktycznie nic nie wydmuchał. Łeb do zdjęcia

życie.
Teraz borykam się z pytaniem czy ściągać czapkę czy lepiej szukać innej motorowni.
Jeśli zdecyduje się na zrobienie jednej strony to ciekawe jak to wpłynie na drugi rząd.
Co radzicie?
: 04 wrz 2013, 19:06
autor: Gość
COś wydmuchało,może zawory. Ściągnąc czapki radze i obejrzeć szczegółowo co w trawie piszczy. A potem decydować.
Ja jestem z tych maniaków co by predzej remont zrobili niz zakladali nie wiadomo co(chyba że pewniaczek)
: 04 wrz 2013, 19:32
autor: seba185
ernesto pisze:Jeśli zdecyduje się na zrobienie jednej strony to ciekawe jak to wpłynie na drugi rząd.
No wlasnie , a mozna zrobic tylko jedna strone?
: 04 wrz 2013, 21:37
autor: ernesto
Na spokojnie posiedzę, poczytam, nabiorę wiedzy i wezmę się za rozbiórkę.
Wszystko wyjdzie w praniu. Mimo iż niunia kuleje to nie dam jej umrzeć.
: 05 wrz 2013, 10:16
autor: seba185
Chodzilo mi czy mozna naprawic tylko jedna glowice jesli druga jest sprawna? Czy nic sie nie stanie?
: 05 wrz 2013, 10:37
autor: szeryfisch
pewnie ze nic sie nie stanie. A proba olejowa byla?
: 05 wrz 2013, 10:51
autor: seba185
szeryfisch pisze:A proba olejowa byla?
a co to znaczy? sorry ze sie wcialem koledze w temat ale zapytalem z ciekawosci

: 05 wrz 2013, 21:20
autor: pepi
banialuki
jeśli na dwóch cylindrach brak ciśnienia to tylko jedno mogło się stać
mogło a raczej stało się uszczelka pod głowicą wydmuchana tak że ciśnienie spindala z cylindra do cylindra
bo tak to trzeba mieć sporego pecha
aby dwa padły
[ Dodano: 2013-09-05, 21:22 ]
olejową się robi ale jak jest jakieś ciśnienie i jeśli sporo wzrośnie to dół
a jak mało to głowica zawory
w tym wypadku raczej to bez sensu
: 07 wrz 2013, 16:05
autor: ernesto
Olejowej nie robiłem. Przed rozbiórką jeszcze zrobię pomiar wszystkich baniaków. Rozeznanie już zrobiłem.
Ściągam obie głowice. Jak ma być zrobione to na pewniaka. Nie chciał bym za miesiąc lub dwa rozbierać tego od nowa. Niby rozrząd robiony 20tyś temu ale i tak pójdzie wszystko nowe. Dziś byłem u gościa co robi klimatyzacje i spuścił mi na przechowanie zawartość gazu, było 580 troszkę przy mało ale potem się uzupełni.
Od poniedziałku zaczynam robotę. Ciekaw jestem jednego, w jakim stanie będę zawory, tłoki i pierścienie.
Na bieżąco będę informował o postępach prac ;-)
: 08 wrz 2013, 20:23
autor: pb41ns
daj znać kolego, jestem bardzo ciekaw, a sam robisz czy do mechaniora dajesz?
: 09 wrz 2013, 07:10
autor: ernesto
Autko ogólnie stoi u mechanika. On będzie działał a ja po południu będę dojeżdżał do niego. Jeszcze krótkie pytanie. Po odłączeniu akumulatora i podłączeniu go na nowo skrzynia wpadła w tryb awaryjny. Dziwny objaw. Znacie podobną sytuacje? Podepnę go jeszcze pod kompa zobaczę co tam siedzi w niej.
: 09 wrz 2013, 14:37
autor: uszek
to ja Ci powiem tyle, sam mialem podobna sytuacje i zrobuilem glowice obie to zaczal brac takie ilosci oleju ze litr na 100km nie starczalo i trzeba bylo jeszcze raz to samo robic wraz z pierscieniami od tamtej pory nie zagladam do oleju bo nie ma takiej potrzeby
: 09 wrz 2013, 15:24
autor: mdamian
uszek pisze:od tamtej pory nie zagladam do oleju bo nie ma takiej potrzeby
Hehe kolega czeka , aż mu się "konewka" na kompie zaświeci :-P
Tylko że w naszych A8 czujnik oleju jest nisko , i jak się świeci "konewka" to znaczy że silnik zaczyna się już zacierać ;-)
Tak że lepiej od czasu do czasu sprawdzić na bagnecie ile masz ileju , to nie boli i nie musisz rozbierać auta do tego .
: 09 wrz 2013, 18:08
autor: ernesto
Podpiąłem pod kompa, silnik wypluł takie coś:
18032
16505
17604
17605
17606
17607
16524
16544
i skrzynia biegów wypluła 18264.
Tryb awaryjny, po skasowaniu błędu w skrzyni, zniknął, ale pojawił się z powrotem po odpaleniu samochodu. Co sądzicie na temat skrzyni, bo błędy związane z silnikiem na pewno są powiązane wskutek awarii.
: 09 wrz 2013, 19:06
autor: krzychu22.p1i
18264 - Throttle Potentiometer
18032 - MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)
16505 - Throttle Position Sensor (Czujnik A pozycji przepustnicy – obwód – problem w działaniu – poza zasięgiem)
17604 - P1196 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Electrical Malfunction
17605 - P1197 O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Electrical Malfunction
17606 - P1198 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Electrical Malfunction
17607 - P1199 O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor2 Electrical Malfunction
16524 - P0140 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor2 No Activity Detected
16544 - P0160 O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor2 No Activity Detected
Te błędy to w 78% sondy lambda, 1 jest od przepustnicy.