Strona 1 z 2
[S8 D2 01
] Odkręcenie śruby centralnej wału
: 08 wrz 2013, 11:41
autor: lohr
Witam , mam pytanie żeby odkrecic śrubę centralna wału i potem ją przykręcic konkretnym momentem ( wymiana uszczelniacza) to blokowac wał tą blokadą wkręcaną w blok silnika? i to wytrzyma niepognie się nic albo w bloku nic niepęknie ,nieprzestawi sie nic żeby potem założyc rozrząd?
: 08 wrz 2013, 12:00
autor: Gość
U mnie w ABZ to kumpel chyba wykrecał rozrusznik albo gdzieś tam jest miejsce by dodatkowo przyblokować na kole zamachowym.
: 08 wrz 2013, 12:21
autor: pb41ns
a spróbuj kolego kluczem pneumatycznym, ja tak robiłem i bez problemu poszło, no i bez żednych blokad
: 08 wrz 2013, 12:37
autor: lohr
niemam takiego klucza, a pozatym trzeba potem dokręcic ja 200Nm +pól obrotu
: 08 wrz 2013, 17:59
autor: pepi
można metodą silnika
zakładasz nasadkę i blokujesz o podłużnicę i palisz motor
ale to tylko dla doświadczonych
a tak to wykręcaj rozrusznik
blokada nie jest do tego i nierób tak :-D
: 08 wrz 2013, 18:23
autor: lohr
...metoda na strzał z rozrusznika to też średnie rozwiązanie, kiedyś robiłem tak w innym aucie co prawda dokrecana była mniejszym momentem ale odkręcała się (ponoc wał można tez skrzywic tą metoda ale niewiem).
Przeglądałem ElsaWin z tamtąd wynika chyba że to właśnie tą blokadą blokuje się wał korbowy, w fabryce jakoś została przykręcona ta śruba teoretycznie powinno byc narzędzie do blokowania koła zamachowego.
: 08 wrz 2013, 19:57
autor: pb41ns
wsadż coś i tyle
: 08 wrz 2013, 22:05
autor: Marcin1981
jest specjalny klucz do blokowania tego koła ale jest drogi ,kupujesz zestaw blokad rozrządu do vw t4 2.4 d za 120 zł delikatna przeróbka i idealnie pasuje .Drugi tani sposób to ta jak pisze Pepi kilka razy tak robiłem i nic się nie stało .większość mechaników tak robi których znam.
[ Dodano: 2013-09-08, 22:10 ]
tylko trzeba użyć do tego porządnego klucza
: 09 wrz 2013, 07:03
autor: pepi
i nie pomylić stron bo jeden urwał śrubę :-D
: 09 wrz 2013, 09:00
autor: lohr
... dzieki za podpowiedzi, może zostawie to i niebede zmieniał nie cieknie, bo chciałem a propo wymiany rozrządu, a potem okaże się że cieknie po wymianie uszczelniacza.
A to z ElsaWIn znalazłem:
"31 - 200 Nm i obrócić dodatkowo o 1/2 obrotu (180°)
Wymienić
Nie oliwić dodatkowo
Do luzowania i dokręcania użyć śruby ustalającej -3242- <--(blokada wału)
Wkręcić śrubę ustalającą -3242- → Odnośnik "
: 10 wrz 2013, 21:53
autor: pepi
jeśli nie ma takiej potrzeby to się tej śruby nie odkręca
tylko jak leci ci i poleci na pasek :-D
Wiesz każda marka i model motoru ma szereg blokad i ustawiaczy lecz przy odrobinie rozumu w głowie można to obejść :-D
: 12 wrz 2013, 18:48
autor: lohr
... no nie cieknie ani z wałków ani z wału wszystko jest suche przy silniku aż niewiarygodne,i tak kupiłem te uszczelniacze na wałki corteco a na wał reinza.I tak sam nie wiem czy to ruszac czy tak naprawdę to dożywotnio mogą trzymac te uszczelniacze,a co do blokowania wału to i tak ta blokadę mam do blokowania wału bo będę robic to na zdjętych kołach rozrządu wiec i na blokadach.
: 12 wrz 2013, 21:21
autor: pepi
to nie ruszaj ;-)
: 20 wrz 2013, 00:13
autor: lohr
... jednak sucho to było rok temu, wymieniłem wszystkie uszczelniacze od frontu (corteco i wał reinz wrazie co pamiętac żeby odwrócic pierscień nabiegowy żeby uszczelniacz pracował na nowej powierzchni).Blokowałem wał ta blokada co w blok się wkreca, nie drgnie nawet mikron, wał zblokowany jest fest także temat zamykam. ps. wyciągnięcie chłodnicy oleju hardcore respekt dla tych co to robili.
: 20 wrz 2013, 14:54
autor: szeryfisch
eee tam. Zwalasz zawieche i juz jest dostep.