Strona 1 z 8
[D2 94 4.2PB
] Wymiana rozrządu
: 30 maja 2009, 23:27
autor: daro72
Koledzy mam pytanko. Czy przy wymianie rozrządu w silniku 4.2 treba zwalać klime.
Pnieważ nadchodzą ciepłe dni i mam zamiar ją nabić. I niewiem czy zrobić to przed czy
po wymianie.
: 31 maja 2009, 00:02
autor: dice111
Nie trzeba. Tylko płyn chłodniczy. Ponoć i da się to zrobić bez zrzucania przodu, ale to .....
a nie robota wtedy.
: 31 maja 2009, 10:31
autor: daro72
Dzięki za odpowiedź. Więc jadę najpierw nabić klimę a potem do mechaniora na rozrząd. Mam zaufanego mechanika, więc jak mu powiem to będzie uważał.
Serwisuje mi samochody od parunastu lat.
: 07 cze 2009, 16:48
autor: tutenhamon
Podczas wymiany rozrządu większość mechaników na wstępie mówi o zdejmowaniu przedniego pasa,a także o demontażu chłodnic. jednak z doświadczeń mechanicy wiedzą że odkręcenie wężów łączących chłodnice ze sprężarką w niektórych przypadkach graniczy z cudem i nieraz prowadzi do uszkodzeń gwintów.Wymiana bez zwalana przedniego pasa jest możliwa tylko z przedniego pasa demontuje się inne elementy.
: 07 cze 2009, 16:58
autor: slavi16
Nie wiem, czy w przypadku A8 jest tak samo, ale w A6 spokojnie można odsunąć chłodnicę klimy bez odłączania przewodów ;-)
: 07 cze 2009, 17:42
autor: pioter
można odsunąć chłodnice , już to robiłem kiedyś a we wtorek będę wymieniał rozrząd u siebie to zrobię kilka zdjęć może komuś się przydadzą :?:
: 07 cze 2009, 19:02
autor: slavi16
pioter pisze:we wtorek będę wymieniał rozrząd u siebie to zrobię kilka zdjęć może komuś się przydadzą
Świetny pomysł ! Proponuję wrzucić to później do warsztatu ;-)
: 07 cze 2009, 23:56
autor: dice111
: 08 cze 2009, 23:05
autor: pebo
:shock: :shock: :shock: a ja myślałem, że BFM jest skomplikowany.
: 08 cze 2009, 23:41
autor: SJake
A jakie tam komplikacje...
A8 D2 4,2 to bardzo mało skomplikowane (mechanicznie) wynalazki
Do rozrządu wystarczy majster z wyobraźnią, intuicją i podstawami wiedzy - a nie taki co zeżarł wszystkie rozumy 8-)
: 12 cze 2009, 19:29
autor: pioter
zdjęć już nie muszę wstawiać bo na tym linku który wstawił dice 111 jest wszystko bardzo ładnie widać , jedno co mogę dodać to że warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i na dole- wał korbowy i za kołem napędzającym pompę oleju.
: 12 cze 2009, 20:23
autor: slavi16
pioter pisze:zdjęć już nie muszę wstawiać bo na tym linku który wstawił dice 111 jest wszystko bardzo ładnie widać
Fotki dobre, to fakt, lecz myślę, że przydałby się polskojęzyczny opis do tego, aby inni mogli skorzystać. Na koniec wrzutka do Warsztatu ;-)
: 06 wrz 2009, 14:07
autor: ts66
pioter pisze:warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i na dole- wał korbowy i za kołem napędzającym pompę oleju.
No widzisz co do tego jest różna szkoła. Przedemną własnie wymiana kompletna rozrządu i mechanik powiedział że jeżeli nic nie cieknie to nie ruszać. No chyba że są już delikatne ślady że ziemering przepuszcza. Też chciałem to wymieniać. Sam nie wiem co o tym sądzić. Dodam że to uznany mechanik w regionie i wątpię aby nie wiedział co mówi.
: 06 wrz 2009, 14:36
autor: JIMM
I dobrze mówi , co orginał to orginał i jak nie cieknie to nie ruszać..............a mój mechanik rozrząd zawsze robił mi w poprzedniczkach i obecnej bez zciągania pasa ,ale on ma ręce jak ginekolog ;-)
: 06 wrz 2009, 14:43
autor: ts66
zanjac pisze:I dobrze mówi , co orginał to orginał i jak nie cieknie to nie ruszać..............a mój mechanik rozrząd zawsze robił mi w poprzedniczkach i obecnej bez zciągania pasa ,ale on ma ręce jak ginekolog ;-)
Jasne, tylko wydaje mi się że to ściąganie pasa to żaden problem, wystarczy płyn spuścić a dostęp do wszystkiego całkiem inny, i dokładnie widać czy są jakieś nieszczelności w ziemeringach itp. Przy okazji spuszczenia płynu termostat do wymiany i pompa wody to podstawa.