Strona 1 z 1
[D2 95 4.2PB/LPG
] Spalanie Pb i LPG jednocześnie
: 08 wrz 2013, 19:53
autor: arczej
Witam.
Pojawił mi się kolejny problem chyba że tak ma być ale wolę zapytać. Wydaję mi się, że podczas jazdy na gazie znaczy na LPG bo na gazie nie jeżdżę :-P spala mi też Pb. Rozumiem, że przy odpalaniu samochód pracuje na Pb i po pewnym czasie przełącza się automatycznie na LPG ale u mnie benzyny zbyt sporo ubywa. Czy jest opcja, że przy deptaniu przełącza się na benzynę czy powinno jechać cały czas na LPG. Kolega w BMW ma tak, że przy wciskaniu pedału w podłogę przełącza mu się na benzynę. Moja instalacja to BRC.
: 08 wrz 2013, 20:21
autor: karol208
Wyjmij bezpiecznik pompy paliwa i przejedz sie ostro na lpg zobaczysz czy potrzebuje Pb
: 08 wrz 2013, 20:55
autor: Gość
arczej, Nie powinno tak być. U mnie PB nie ubywa wcale poza czasem gdy sie silnik rozgrzewa. Nawet jak pałuje auto to nie ubywa. Jakas przyczyna tego musi byc więc przejedz sie do gazownika żeby ci to wyeliminował.
: 09 wrz 2013, 00:30
autor: arczej
Dzięki za odpowiedzi bez gazownika i tak się nie obejdzie ale faktycznie sprawdzę sposób z bezpiecznikiem.
: 09 wrz 2013, 16:54
autor: karol208
Mogą być słabo wydajne wtryski, pozapychane filtry LPG, za mało wydajny reduktor. Znam takich magików gazowników co włączą funkcję podpierania się Pb gdy LPG wymięka ale ważne aby klient był zadowolony. Ja u siebie mam 1 reduktor golda i hany zielone i przy konkretnym kicku tak przy 150 przerzuca mi na Pb bo ciśnienie spada drastycznie, a reduktor niby do 350KM jest. Ktoś już pisał na forum że jego ósemeczka 4.2 na 1 goldzie nie ma spadków w co nie chce mi się wierzyć.
: 09 wrz 2013, 20:38
autor: kmicic-lt
Ja miałem u siebie podobny temat, bo przy ok 4800obr/min przerzucał mi na PB - ale u mnie był za słabo wydajny reduktor (poprzednik założył jakies dziadostwo), więc wymieniłem na dwa reduktory i mam teraz spokój
Spalanie PB mam teraz tylko przy rozruchu zimnego silnika, plus jak mi sie zachce pojezdzic na PB.
: 10 wrz 2013, 20:20
autor: arczej
Trochę mnie nie było więc uzupełnię braki. Nie znam się na instalacjach gazowych więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś pokręcę. Z tego co widzę pod maską i w dokumentach to cała instalacja była zakładana BRC. Na wtryskach jest napisane BRC obok jest urządzenie jak w linku
http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_3666_2.jpg
i jakiś czujnik ciśnienia z polskimi napisami. Ktoś mi mówił, że są tam jakieś podzespoły firmy STAG.
: 10 wrz 2013, 21:24
autor: pepi
czujnik możesz mieć przerobiony bo one często padały
lub ktoś na stałe zamontował z opla do kalibracji :-P
: 10 wrz 2013, 21:55
autor: arczej
Czyli podsumowując sprawę, powinno pobierać pb czy jest coś u mnie zrobione nie tak.
: 10 wrz 2013, 22:01
autor: Gość
W skrócie-po przełaczeniu na lpg beny nie powinno brac ani kropli. A jak jedziemy na benie to ani kropli gazu.
: 10 wrz 2013, 22:37
autor: arczej
No i git
bo w tej sytuacji gdzie jest oszczędność skoro wciąga i to i to. Czeka mnie wizyta u gazownika i mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany.
po drugie w momencie przełączanie kolejnych wtryskiwaczy na pB zaczyna mrugać na przełączniku w kabinie zielona okrągła dioda trybu pracy, czyli kierowca jest o tym informowany
Dokładnie tak jest i u mnie czasami nawet zdarza się jakieś ostrzeżenie dźwiękowe ale to chyba już informuje o rezerwie :-P
: 11 wrz 2013, 16:08
autor: michi
dźwiękowe oznacza spadek ciśnienia gazu poniżej wartości krytycznej i trwałe przełączenie na benzynę
: 11 wrz 2013, 16:16
autor: arczej
to dlatego mi wciąga benzynę :-/ A da radę to jakoś wyeliminować czy tak ma być?