Strona 1 z 1

[D2 99 4.2PB/LPG ] Łańcuchy rozrządu, napinacze

: 26 wrz 2013, 12:47
autor: pepi
Witam u siebie mam do wymiany jeden napinacz
bo na jednej głowicy mam ze 20 kw
:-P
Na allegro pojawiły się napinacze za 599 pln
podobno po paru tysiącach są już be tak wyczytałem na forum a6
ktoś coś wie lub testował je
Może ktoś napisze jak to jest z tymi napinaczami są zamienne z 1.8 2,4 2,8
bo poczytaniu mam mętlik w głowie
Łańcuch jest taki sam jak przy silnikach wyżej wymienionych ?
jaką firmę polecacie czy jest konieczna wymiana jego
czy coś będzie złego jak zrobię tylko na jednej głowicy
Wiem że najlepiej by było pojechać do ASO i kupić to co potrzeba ale nie dla każdego jest normalne aby tam zostawić połowę auta
ja do tych ludzi nie należę :mrgreen:
Ale za bardzo drutować też nie chcę

[ Dodano: 2013-09-27, 20:57 ]
łańcuch zakupiłem febi
rozebrałem go i ja nie widzę żadnych uszkodzeń napinacza ślizgów
ale było 20 kw
może ktoś doradzić czy brać używki niby sprawne czy nowe te z linku ?
http://allegro.pl/napinacz-lancucha-roz ... 08063.html

bo mam mam mętlik w głowie

: 28 wrz 2013, 23:24
autor: FOSS
Niby te od 1.8T pasują, tak wiele osób mówi... ale po numerach są inne więc teoretycznie są jednak inne :roll:

Używki to loteria - nie wiesz z czego zostało wyciągnięte i w jakim stanie.
Te nowe za 599pln to nie wiem - ja szukałem zamiennika do D3 i nie ma czegoś takiego, jak nowe i z gwarancją jakości to pozostaje chyba tylko ASO.

: 29 wrz 2013, 10:05
autor: uszek
FOSS pisze:Niby te od 1.8T pasują, tak wiele osób mówi... ale po numerach są inne więc teoretycznie są jednak inne :roll:

Używki to loteria - nie wiesz z czego zostało wyciągnięte i w jakim stanie.
Te nowe za 599pln to nie wiem - ja szukałem zamiennika do D3 i nie ma czegoś takiego, jak nowe i z gwarancją jakości to pozostaje chyba tylko ASO.
Ja kupile te z allegro, zrobilem na nich juz z 5 tys i cisza. Za rok bede robil glowice to sciagne bo sobie przy okazji wymienie tam jeszcze lancuchy

: 29 wrz 2013, 12:34
autor: k44761
Te z 1.8 pasują, ale tylko do głowicy numer 1, czyli tej od strony posażera. W drugiej głowicy napinacz działa odwrotnie (w dół).
Wymienne są napewno od 3.7 do 4.2 i odwrotnie, chociaż mają inne numery i wg etki nie są wymienne. Ale kilka zrobiłem i spokojnie pasują, przestawiają się również w pełnym zakresie.
Co do tych za 600 zł ponoć są zawodne. Ale to zasłyszana opinia.

: 29 wrz 2013, 12:49
autor: pepi
rozebrałem u siebie to bo miałem na lewej głowicy 20 kw tylko nie wiem czy na plus czy na minus ale bardziej na plus
wydawało mi się że może na łańcuchu jest przestawiony
bo kasowaniu praktycznie od razu wywalało babola
lecz po rozebraniu jest ok
stanu napinacza łańcucha jest niby ok
ślizgi nie zajechane luz miał nie wielki auto tylko przy paleniu na zimnym odzywało się chwilę 1-3 s to max
tylko już ktoś tam palce wpychał bo widać to po ślizgu i po wałkach że łapał ktoś je aby je ustawić i pod napinaczem nie było uszczelki a domniemam że ma być :evil:
Stanu napinacza za bardzo nie umiem stwierdzić czy on dobry czy zły
Co do tych chinoli tu po nich pojechali http://www.a6klub.pl/v6-napinacze-lancu ... 83,360.htm

[ Dodano: 2013-09-29, 13:05 ]
077 109 088 C -to jest lewa strona czyli 5-8 ?

[ Dodano: 2013-09-29, 13:12 ]
jeszcze gdzieś czytałem że jak jest ten tłumik drgań wadliwy to może być takie przestawienie na lewej głowicy /wie coś ktoś
bo jeszcze nie wgłębiałem się aż tak w audi dobrze że się uczymy na swoim i nie jest to 2,5 tdi :lol: bo mam bardzo niemiłe wspomnienia po tym silniku jak koledze poprawiałem po partaczu któremu nasadka wpadła do silnika i jeszcze stwierdził że to panewka stuka :-D

: 29 wrz 2013, 15:04
autor: uszek
ja mam z allegro te napinacze (699zl)od 4 tys cisza i spokoj ciekawe ile pojezdza najlepsze ze wiekszosc mowi ze sa do niczego, ale tak naprawde nikt ich nie mial i w sumie nie jezdzil, nikomu nie strzelily, nie zepsuly sie, ja dalem je mojemu kumplowi (mechanik ktory mi wszystko robi) i powiedzial ze nie widac roznicy miedzy orginalem a tym zamiennikiem. Kwestia materialów ale to nigdy nie sprawdzimy.

Ja sam pracuje w firmie która produkuje turbiny (nie regeneruje), turbiny sa wywazane przy 200 tys obr i czasem od klienta wraca turbo z urwanymi lopatkami jeszcze z auta ktore nie wyjechalo z fabryki. Spowodowane jest to tym ze komponenty przychodza jakie przychodza, my to obrabiamy wywazamy i czesto wady nie zostana wykryte w trakcie obrobki, montazu i sprawdzania
Jeszcze 3 lata temu takie sytuacje mialy miejsce raz na rok a teraz wychodzi srednio raz na miesiac

: 29 wrz 2013, 17:21
autor: pepi
http://translate.googleusercontent.com/ ... 7Rye_ZkYlA

[ Dodano: 2013-09-29, 18:27 ]
http://translate.googleusercontent.com/ ... x6hEjx7I8Q
dobrze widzę logo audi :mrgreen:

[ Dodano: 2013-09-30, 07:22 ]
kupiłem tego chinola jest jeden rok gwarancji :-P

[ Dodano: 2013-09-30, 19:40 ]
dotarł do mnie łańcuch i porównywałem z tym starym i ja nie widzę jakiejkolwiek różnicy w jego długości
a czytałem że podobno się wyciągają
ktoś porównywał nowy ze startym ?

[ Dodano: 2013-10-01, 15:02 ]
napinacz też już mam tak jak uszczelki
tylko dotarł o numerze 077 109 087 p gość twierdzi że to lewy
mój miał numer 077 109 088c i podobno to jest prawy
czyli miałem prawy do lewego :evil:

[ Dodano: 2013-10-01, 15:18 ]
uszczelki też mam nie takie jak są u mnie normalnie zaraz wybuchnę już 2 miesiąc bez audi :roll:

[ Dodano: 2013-10-01, 15:18 ]
wie ktoś jaki numer jest do AQF ?

[ Dodano: 2013-10-01, 21:46 ]
już wiem mam zamienione napinacze kowale są na tym świecie i mają się dobrze :evil:
dziwne jest to jak to śmigało
czyli poszło kolejne tys złoty
życie

: 01 paź 2013, 22:55
autor: Simone331
pepi pisze:jeszcze gdzieś czytałem że jak jest ten tłumik drgań wadliwy to może być takie przestawienie na lewej głowicy /wie coś ktoś

http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-luzny-p ... vt7297.htm

: 02 paź 2013, 06:18
autor: pepi
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d1.PDF

fajnie tam rozrysowane są napinacze i ich zasada działania ;-)

[ Dodano: 2013-10-06, 18:29 ]
jedną głowicę zrobiłem czyli lewą
jedno mnie zastanawia jak wy to robicie zdejmując jeden wałek :-P
ja miałem problem jak dwa wyczepiłem
mowy napinacz nowy łańcuch i nie było łatwo
jutro robię prawą potem uszczelniacz wału i składam :mrgreen:

[ Dodano: 2013-10-11, 19:06 ]
żyje jeszcze parę dni i może wyjadę
wyszło że jakiś jełop dał tłumik drgań paska od v6 :-D
kowal na całego