Strona 1 z 1
[D2 01 3.7PB
] uszczelka miski olejowej-siła dokręcania?
: 09 paź 2013, 23:25
autor: daniello
Szykuję się do wymiany uszczelki miski olejowej w 3.7 fl i nie wiem z jaką siłą dokręca się śruby? Kolejne pytanie jaką uszczelkę polecacie gumową czy papieropodobną?
: 10 paź 2013, 07:49
autor: marekp750
10Nm - śruby fi 6 zazwyczaj dociągasz do max 10Nm
uszczelka - 077103610C - każda dobra + uszczelniacz
mówimy oczywiście o tzw. małej misce olejowej (nie dużej pod całym blokiem silnika)...
uszczelka dużej miski to: 077103609E
moment dokr. śrub też 10Nm
: 10 paź 2013, 09:19
autor: dziq111
sila 12nm gumowa
: 28 paź 2013, 22:56
autor: daniello
Pytałem w sklepie jak i w ASO i dostałem odpowiedz że pod małą i dużą miską olejową nie występują uszczelki tylko pasty uszczelniające więc poszła pasta z siłą docisku 10Nm

i obserwacja czy dobrze uszczelnione.
: 29 paź 2013, 06:41
autor: marekp750
daniello pisze:Pytałem w sklepie jak i w ASO i dostałem odpowiedz że pod małą i dużą miską olejową nie występują uszczelki tylko pasty uszczelniające więc poszła pasta z siłą docisku 10Nm

i obserwacja czy dobrze uszczelnione.
Jest uszczelka...
Przykład uszczelki
W ETK masz wyszczególnioną uszczelkę nr: 077103610C
Duża miska olejowa także ma swoją uszczelkę.
Są dwie szkoły: uszczelka i bez uszczelki.
Jak dobrze to zrobiłeś to i bez uszczelki będzie trzymać.
Uszczelka daje większe szanse "znalezienia" dobrych powierzchni styku.
Jeżeli miska już swoje przeżyła (a pewnie tak) to uszczelka zniweluje brak
jednej płaszczyzny miski (tam gdzie są śruby to często powstają wybrzuszenia, spowodowane dokręcaniem na max miski). Ci co grzebią to wiedzą o co chodzi.
: 29 paź 2013, 07:35
autor: daniello
Po zdjęciu miski nie było uszczelki tylko pasta i tak auto przyjechało z niemiec więc jak może działać poprawnie bez to teraz na siłę nie będę jej tam wkładał

Na razie nie mogę zamontować osłony silnika bo uchwyty się połamały więc będzie łatwiej kontrolować czy jest wyciek

po nagrzaniu auta nic nie cieknie spod miski ale zanim dokręcałem kluczem dynamometrycznym było zrobione na wyczucie i się sączyło.
: 29 paź 2013, 09:04
autor: marekp750
Słuchajcie, dopiero teraz rzuciłem okiem na rocznik auta: 2001 myślałem, że mówimy o aucie z 1996 roku... nie wiem czemu.
ETKA dla silnika 3.7 z 2001 roku podaje, iż nie stosować uszczelki tylko uszczelniacz:
176404A2 - 93G.
Czyli info podane przez serwis i sprzedających było prawidłowe.
I tak zastosowałbym uszczelkę...
