Od pewnego czasy pojawia mi się problem z porannym odpaleniem auta. Odpalam auto po nocy i silnik pracuje ok 2-3sekundy po czym gaśnie, po ponownym odpaleniu pojawia się objaw szarpania silnikiem jak by nie pracował na kilku cylindrach przez ok 15-20 sekund. Po przestudiowaniu forum wymieniłem filtr paliwa, ciśnienie na pompie przy listwie wtryskowej ok 3.5 bar przy pompowaniu przed odpaleniem jak i przy pracującym silniku. Podłączyłem kabel, skasowałem błędy i następnego dnia rano po takim dziwnym objawie pokazał się błąd:
P0130
Co to jest i gdzie tego szukać? (obstawiam sondę lambda tylko którą?)
Jakieś inne pomysły na nieszczęsny objaw?
PS: auto nie szarpie podczas jazdy na benzynie jak i na gazie, obroty na postoju nie falują, reakcja na gaz prawidłowa, kolejne odpalenia normalne, spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej.
: 11 paź 2013, 10:34
autor: Pepeka
prawdopodobnie grzałka Bank 1 Sensor 1
Do sprawdzenia instalacje LPG ,w sensie że nie opala poprawnie .
: 11 paź 2013, 19:03
autor: pepi
daniello pisze:spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej.
- :shock: -cegłówkę za nogę masz czy jak
Rząd cylindrów 1 -sonda1 to ta
: 11 paź 2013, 21:23
autor: daniello
pepi pisze:cegłówkę za nogę masz czy jak
nie powiem bo czasami lubię przycisnąć ale 3/4 zbiornika to jazda do 2500 obr/min
Rząd 1 to ten od pasażera tak? Sondy są tylko 2 każda na jeden rząd cylindrów czy jeszcze jakieś o których nie wiem?
: 11 paź 2013, 21:29
autor: Pepeka
od pasażera
: 12 paź 2013, 22:40
autor: FOSS
Jakbyś sobie nie radził to podjedź do mnie... może coś pomogę ;-)
: 18 paź 2013, 23:02
autor: daniello
Z racji braku kanału niektórych rzeczy nie da się wykonać więc będę zmuszony czekać aż mechanik wróci z urlopu
Jak by jeszcze ktoś mógł powiedzieć czy sonda która nawala jest za czy przed katem?
: 19 paź 2013, 07:20
autor: pb41ns
przed, orginął Boscha ok 320zł
: 19 paź 2013, 07:30
autor: pepi
ale ją się z góry wymienia :-D
: 19 paź 2013, 07:33
autor: pb41ns
no, a dostęp taki że hińską rączke bytrza mieć :lol:
: 19 paź 2013, 08:00
autor: pioter
Błędy błędami a czy pompka paliwa nie ma jakiego problemu ? Miałem podobne objawy w d2 i okazało się że zawsze rano pompka miała ciężko się rozbujać , później żadnych problemów .
: 19 paź 2013, 10:04
autor: daniello
a może ktoś podrzucić jakieś zdjęcie poglądowe bo nigdy w życiu sond nie wymieniałem, jakiś schemat?
U mnie jest tak: stojąc pod autem twarzą do przodu auta nie widziałem żadnej od kolektora do momentu pojawienia się dwóch większych puszek w które są wkręcone sondy, od strony kierowcy sonda jest wkręcona pionowo a od pasażera pod kątem w kierunku kierowcy.
: 19 paź 2013, 11:40
autor: krzychu22.p1i
Wymienisz je od góry i są pomiędzy silnikiem a grodzią. Idź od początku wydechu a je znajdziesz albo po wtyczkach owalnych (na grodzi) też je znajdziesz. Będziesz musiał ściągnąć górny plastik i oba boczne, dodatkowo rura dolotu. Z lewej strony będziesz musiał poluzować wiązkę do ECU, uważaj na tulejeczkę dystansową (no chyba, że masz malutkie łapy to nie ruszaj tej opaski) a z prawej strony jest fajny dostęp. Do wykręcenia będziesz potrzebował klucza płaskiego klucza 22mm odpowiedni przyciętego na długość 10 cm :mrgreen: Oby nie były zapieczone :-P
Na pierwszy raz w 50min i paroma ku%&**i się wyrobisz ze wszystkim. :lol:
A tak wygląda na zdjęciu sonda:
: 19 paź 2013, 14:33
autor: daniello
Sonda zlokalizowana ale naprawdę trzeba mieć malutkie chińskie rączki żeby się tam dostać
na chwilę obecna nie do ruszenia ale zobaczymy jak sobie poradzi wd40 i czy drgnie.
: 19 paź 2013, 15:39
autor: Pepeka
Zanabądź sobie klucz nasadowy do sond, tani jak miska ryżu (ok. 15 zł chińskie) albo porządniejszy circa 30 zł, a o wiele łatwiej Ci będzie. Nie morduj się jakimś obrzynem bo i klucza szkoda ,a i sąsiedzi nie będą o Tobie źle mówić .