Strona 1 z 1

[D2 99 4.2PB/LPG ] Problem z LPG po wyjęciu akmulatora

: 12 paź 2013, 18:41
autor: grzybek86
Witam Panowie. Mam dziwny problem. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy cos nie tak. Otoż dzisiaj wyjąłem na jakas godzine aku z auta i po ponownym założeniu na Lpg auto dziwnie chodzi, tzn ciezko i topornie przyspiesza a czasami sie dławi nie ciągnie wogole, jak zrobie kick down długo mysli i dopiero powoli redukuje bieg i przyspiesza a przy zwalnianiu znow dluga przełącza biegi, na PB raczej bez problemu jak dawniej dużo szybszy kop i redukcja biegu raczej problemu nie ma. Na Lpg jeszcze mam taki objaw ze na postoju jałowy bieg jak lekko depne zanik wskoczy na obroty to na moment sie zadławi i dopiero ciągnie. Miał Ktoś moze podobny problem?

: 13 paź 2013, 16:43
autor: Kuki30
Witam. Po pierwsze to staraj się używać polskich liter i znaków interpunkcyjnych bo ciężko się to czyta.
Widocznie sterownik gazu się zresetował co raczej nie powinno się zdarzyć po odłączeniu akumulatora. Tak czy owak musisz jechać do gazownika. Spróbuj odłączyć akumulator jeszcze raz i podłączyć ponownie może tylko coś się przywiesiło.

: 13 paź 2013, 17:25
autor: karol208
Wydaje mi się że instalacja LPG rozjechała ci mapy Pb. A teraz zresetowałeś korekty Pb odłączając akumulator. Sterownik LPG bierze odczyty z ecu Pb więc jeżeli zmieniłeś mapy Pb przez reset ecu to teraz może źle chodzić na LPG. Musisz podjechać do gazowników i niech przeprowadzą kalibracje od nowa i porządnie ustawią LPG bo wcześniej raczej poprawnie to nie było zestrojone. A ecu benzyny z czasem dostosowało się do złych ustawień LPG.

: 13 paź 2013, 18:14
autor: Gabriel
karol208 pisze:Wydaje mi się że instalacja LPG rozjechała ci mapy Pb. A teraz zresetowałeś korekty Pb odłączając akumulator. Sterownik LPG bierze odczyty z ecu Pb więc jeżeli zmieniłeś mapy Pb przez reset ecu to teraz może źle chodzić na LPG. Musisz podjechać do gazowników i niech przeprowadzą kalibracje od nowa i porządnie ustawią LPG bo wcześniej raczej poprawnie to nie było zestrojone. A ecu benzyny z czasem dostosowało się do złych ustawień LPG.
Tak jak napisał kolega, odłączając aku, wszystko wróciło do normy. Wcześniej korekty paliwowe były rozjechane. Jak będziesz tak śmigał dalej, to znowu korekty się rozjadą i będzie ok na gazie (jak wcześniej), ale to dalekie od poprawnego działania instalacji LPG.

: 14 paź 2013, 21:25
autor: grzybek86
do gazownika jade dopiero w czwartek, brak czasu jego i rowniez mojego.
Ale do rzeczy podpiąłem kompa dziś i było dużo błędów nie zdążyłem zapisać ich ale pamietam niektóre.

16534 O2 obwód czujnika - usterka (bank 2 czujnik 1)
16538 O2 obwód czujnika - nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 1)v
16539 O2 obwód ogrzewania czujnika - usterka (bank 2 czujnik 1)
16559 Wyważenie paliwa - system wzmocniony (bank 2)
17800 Czujnik pozycji wału rozrządczego w pozycji - otwarte (B2) - skrót do B+
17810 Obwód zaworu EGR - skrót do B+

raczej wszsytkie. skasowałem je i póki co po jeździe na PB nie wróciły auto chodzi ok.
na LPG dalej kuleje i brak mocy.

[ Dodano: 2013-10-16, 21:59 ]
Witam. dzisiaj bylem u gazownika i ponownie zrobił nowe mapy do PB i LPG. po dlugiej kalibracji i ustawianiu padła diagnoza. Wtryski do wymiany, te juz maja prawie 100kkm i juz nie domagaja przy ostrej jeździe. na PB auto brzytwa. Temat można zamknąć. Pozdrawiam