Strona 1 z 3

[D2 95 4.2PB/LPG ] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego

: 23 paź 2013, 18:35
autor: riki76
Witam
Od kilku dni obserwuję zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ponieważ zauważyłem kilka dni temu brązową pianę na górnej części zbiorniczka, dzisiaj stwierdziłem że że tej piany przybywa i zbiera się jakaś maź tłusta......auto jeździ normalnie, ale to raczej nie jest objaw który można zlekceważyć. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

: 23 paź 2013, 18:43
autor: Gość
A to juz na pewno było-jak sie robi masełko to UPG do wymiany.

: 23 paź 2013, 18:44
autor: pb41ns
jeśli to taka maż o której myśle to może to być uszczelka głowicy, w swoim krótkim życiu miałem już taki przypadek że uszczelka poszła między olejowym a wodnym kanale, warto też sprawdzić kompresje

: 23 paź 2013, 18:49
autor: pepi
ciśnienie oleju jest większe od ciśnienia płynu
to gdzie poleci ?

: 23 paź 2013, 19:00
autor: pb41ns
oczywiste że w płyn

: 23 paź 2013, 19:01
autor: riki76
Czyli diagnoza jest - uszczelka pod głowicą, masakra :roll: a jaki koszt mniej więcej bo jak już to chyba dwie na raz trzeba wymienić czy nie?

: 23 paź 2013, 19:07
autor: pb41ns
niby jedną wystarczy, o kosztach niech się wypowie ten kto robił , bo pojęcia nie mam, ale jak to mówią MĄDRY POLAK PO SZKODZIE warto też zajrzeć pod drógą głowice by nie rozbierać znów całości po 2 miechach

: 23 paź 2013, 19:09
autor: Gość
A skąd wiedziec która sie sypła?

: 23 paź 2013, 19:12
autor: pb41ns
Apophis pisze:A skąd wiedziec która sie sypła?
mądre stwierdzenie :peace:

: 23 paź 2013, 20:15
autor: szeryfisch
trzeba strzelac :idea: Zazwyczaj swoim klientom robie obie główki, dla spokoju sumienia i zmniejszenia kosztów.

: 23 paź 2013, 20:20
autor: marekp750
A ja ostatnio robiłem A8 z popuszczającą chłodniczką olejową.
Też leci wtedy olej do układu chłodzenia.

: 23 paź 2013, 20:20
autor: jdz1
Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach i będziesz wiedział dokładnie na którym cylindrze puściło to po pierwsze. Po drugie to próba obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym. A we własnym zakresie to możesz postarać się wykręcić świece i sprawdzić po wyglądzie świecy, a w szczególności elektrod czy wszystko jest ok czy coś jest nie tak. Jeśli elektrody w świecy będą miały kolor jasno szary i będą suche to znaczy że jest ok, a jeśli któraś będzie zakopcona, zaolejona bądź zalana to na tym cylindrze coś jest nie tak. Zacznij od sprawdzenia świec we własnym zakresie, nastepnie sprawdzenie obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym a na sam konieć pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.

: 23 paź 2013, 20:36
autor: riki76
Czyli olej w układzie chłodzenia to nie tylko przyczyna uszkodzonej uszczelki pod głowicą......ale zacznę od podstaw czyli świece....

: 23 paź 2013, 20:54
autor: pepi
ale co da pomiar ciśnienia jak poszło między kanałem wodnym a olejowym
i nie doszło do cylindra !
bo jak by doszło to by przydymiał :-D

: 23 paź 2013, 21:05
autor: jdz1
O dymieniu kolega nic nie wspomniał ale byłoby tak jak piszesz. A sam pomiar dobrze jest zrobić przy takich niejasnościach, zawsze to więcej info na temat silnika. Ostatnio mi w służbowym aucie ucszczelka puśiła tylko i wyłącznie pomiedzy cylindrami. Auto nie dymiło, kopciłp, oleju ani płyny chłodzącego nie ubywało, silnik tylko pracował jakby na 3 cylindrach a nie na 4 (silnik 4cylindrowy). Po pomiarze ciśnienia sprężania okazało się że uszczelka puściła pomiedzy cylindrami.