Strona 1 z 4

[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok

: 09 lis 2013, 14:31
autor: Wiśnia
Koledzy mam pytanie..Wymieniam uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy i sprawdzając ustawienie rozrządu okazalo się że w momencie gdy znaki na wałkach rozrządu są ustawione na przeciw siebie na lewej jak i prawej głowicy to znak OT na kole pasowym nie jest na znaczniku tylko jest obrócony o 180stopni (jest na dole koła pasowego) . Zdemontowalem więc koło pasowe bo myślałem ze jest scięty bolec i obrócone względem koła zębatego wału ale jest na swoim miejscu. I teraz mam pyatnie gdy koło pasowe jest na znakach OT to 1 tłok powinien być w najwyższym położeniu ? Bo jeżeli tak jest to coś mi się nie zgadza albo ktoś zamienił koło pasowe od innego silnika.

[ Dodano: 2013-11-09, 14:45 ]
Zapomnialem dodać że silnik 4.2 ABZ :)

: 09 lis 2013, 20:13
autor: leon0376
Nie pierwszy,tylko piaty cylinder ;-)

: 09 lis 2013, 20:28
autor: Wiśnia
Mialem źle ustawiony rozrząd :/ jeździlem tak od momentu zakupu i poprzedni własciciel również bo za jego kadencji ktoś wymieniał rozrząd . Mam auto juz 3 lata i ciagle tak jeżdżę. Jak mógł ktoś tak ustawić? :/ że to w ogole jeździło? Spalanie w trasie mam 14 l LPG . Oczywiście przy spokojnej jeździe. Leon jestes pewien ze piąty? :)

: 09 lis 2013, 22:05
autor: leon0376
Tak.Poczytaj na forum, rozrzad to temat rzeka.

: 10 lis 2013, 03:22
autor: Wiśnia
Ok. Narazie dziekuje Piotr :-) skończę uszczelniacze to bede ustawiał rozrząd. W takim układzie Twoim zdaniem mam przestawiony rozrząd? Widzisz bo sie zastanawiałem bo jak jest na OT to 1 tlok nie jest w punktcie najwyzszym i dlatego pytam :) bede ustawial tak jak mowisz :) Przegladałem różne tematy jeden kolega miał problem że jak ustawił zgodnie ze znakami to mu wyskakiwal błąd położenia wałka rozrzadu dopiero jak przedstawił dwa centymetry w prawo od znaku ot to miał dynamiczniejszy silnikm Wiec sprawa zagadkowa. http://a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-gmp-a-p ... 529c6da57e

: 10 lis 2013, 06:51
autor: pepi
ustawiasz na blokady i ma być
czy ty na oko ?

: 10 lis 2013, 12:04
autor: Wiśnia
Na oko. Tzn wiesz bede miał ściągnięte pokrywy zaworów więc będę widział. Postaram sie pozyczyc blokady. Ale koledzy możliwe że tak było przedstawione?

: 10 lis 2013, 18:20
autor: pepi
raczej nie
kolizja jest powyżej 3 ząbków :-D

: 10 lis 2013, 22:50
autor: Wiśnia
W takim układzie musiał być dobrze ustawiony. Czyli jak 1-tłok jest w najwyższym punktcie to znaki na wałkach mają być naprzeciw siebie. Ustawiając tak nie bede zwracał uwagi na znak O/T

: 12 lis 2013, 18:19
autor: ernesto
Robiłem to samo bo mi coś nie pasowało. Ściągnałem dekle i ustawiałem na znaki na włkach. Zanim wszystko poskręcałem na gotowo obracałem silnikiem pare razy kluczem i sprawdzałem czy jest wszystko ok na 1mln%

: 12 lis 2013, 21:12
autor: hipcio
GMP na 1 cylinder i wtedy kolka na walkach powinny sie zejsc do siebie.
Pierwszy to od strony pasażera i pierwszy od lampy.

Reszta na PW

: 12 lis 2013, 23:00
autor: ernesto
Teraz to i ja się pogubiłem.
Wałki na przeciw siebie i GMP na 1 czy na 5 ?
A co jeśli wał jest przestawiony względem głowic o 180 stopni? Bo tak mi się wydaje że na to wychodzi omylne ustawienie GMP? Chyba że się mylę.

Ja swój ustawiłem w ten sposób
http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-ust ... vt7518.htm

: 13 lis 2013, 14:15
autor: Wiśnia
Koledzy czy na tym filmie czasem nie ustawia 5 cylindra na GMP przed założeniem paska rozrządu? Podejrzewam że blokady na pewno ma założone:) Czy przy zalożeniu blokad na wałkach kropki sa na przeciwko siebie ?

: 14 lis 2013, 21:51
autor: hipcio
Na blokadach kropki są do siebie. gmp na 1 cylinder ale jutro sprawdze na 100% bo własnie robie rozrząd w ABZ-cie

Blokady wchodzą tylko w jednej pozycji gmp.

Sprawdzone

GMP jest tylko na pierwszym cylindrze gdy znaki sie pokrywają, jednak są dwie mozliwosci w zaleznosci od faz. Raz kółka są do siebie a nastepny ogrót są na zewnątrz. Bez blokad obie pozycje do ustawienia są w sumie prawidłowe, na blokadach tylko kiedy kółka są do siebie.

: 29 gru 2013, 09:23
autor: marekp750
Tutaj zdjęcie z ABZ'ta

OT i kwestia cylindra na samej górze.

Obrazek