[D2 94 4.2PB/LPG
] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok
: 09 lis 2013, 14:31
autor: Wiśnia
Koledzy mam pytanie..Wymieniam uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy i sprawdzając ustawienie rozrządu okazalo się że w momencie gdy znaki na wałkach rozrządu są ustawione na przeciw siebie na lewej jak i prawej głowicy to znak OT na kole pasowym nie jest na znaczniku tylko jest obrócony o 180stopni (jest na dole koła pasowego) . Zdemontowalem więc koło pasowe bo myślałem ze jest scięty bolec i obrócone względem koła zębatego wału ale jest na swoim miejscu. I teraz mam pyatnie gdy koło pasowe jest na znakach OT to 1 tłok powinien być w najwyższym położeniu ? Bo jeżeli tak jest to coś mi się nie zgadza albo ktoś zamienił koło pasowe od innego silnika.
[ Dodano: 2013-11-09, 14:45 ]
Zapomnialem dodać że silnik 4.2 ABZ
: 09 lis 2013, 20:13
autor: leon0376
Nie pierwszy,tylko piaty cylinder ;-)
: 09 lis 2013, 20:28
autor: Wiśnia
Mialem źle ustawiony rozrząd jeździlem tak od momentu zakupu i poprzedni własciciel również bo za jego kadencji ktoś wymieniał rozrząd . Mam auto juz 3 lata i ciagle tak jeżdżę. Jak mógł ktoś tak ustawić? że to w ogole jeździło? Spalanie w trasie mam 14 l LPG . Oczywiście przy spokojnej jeździe. Leon jestes pewien ze piąty?
: 09 lis 2013, 22:05
autor: leon0376
Tak.Poczytaj na forum, rozrzad to temat rzeka.
: 10 lis 2013, 03:22
autor: Wiśnia
Ok. Narazie dziekuje Piotr :-) skończę uszczelniacze to bede ustawiał rozrząd. W takim układzie Twoim zdaniem mam przestawiony rozrząd? Widzisz bo sie zastanawiałem bo jak jest na OT to 1 tlok nie jest w punktcie najwyzszym i dlatego pytam bede ustawial tak jak mowisz Przegladałem różne tematy jeden kolega miał problem że jak ustawił zgodnie ze znakami to mu wyskakiwal błąd położenia wałka rozrzadu dopiero jak przedstawił dwa centymetry w prawo od znaku ot to miał dynamiczniejszy silnikm Wiec sprawa zagadkowa. http://a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-gmp-a-p ... 529c6da57e
: 10 lis 2013, 06:51
autor: pepi
ustawiasz na blokady i ma być
czy ty na oko ?
: 10 lis 2013, 12:04
autor: Wiśnia
Na oko. Tzn wiesz bede miał ściągnięte pokrywy zaworów więc będę widział. Postaram sie pozyczyc blokady. Ale koledzy możliwe że tak było przedstawione?
: 10 lis 2013, 18:20
autor: pepi
raczej nie
kolizja jest powyżej 3 ząbków :-D
: 10 lis 2013, 22:50
autor: Wiśnia
W takim układzie musiał być dobrze ustawiony. Czyli jak 1-tłok jest w najwyższym punktcie to znaki na wałkach mają być naprzeciw siebie. Ustawiając tak nie bede zwracał uwagi na znak O/T
: 12 lis 2013, 18:19
autor: ernesto
Robiłem to samo bo mi coś nie pasowało. Ściągnałem dekle i ustawiałem na znaki na włkach. Zanim wszystko poskręcałem na gotowo obracałem silnikiem pare razy kluczem i sprawdzałem czy jest wszystko ok na 1mln%
: 12 lis 2013, 21:12
autor: hipcio
GMP na 1 cylinder i wtedy kolka na walkach powinny sie zejsc do siebie.
Pierwszy to od strony pasażera i pierwszy od lampy.
Reszta na PW
: 12 lis 2013, 23:00
autor: ernesto
Teraz to i ja się pogubiłem.
Wałki na przeciw siebie i GMP na 1 czy na 5 ?
A co jeśli wał jest przestawiony względem głowic o 180 stopni? Bo tak mi się wydaje że na to wychodzi omylne ustawienie GMP? Chyba że się mylę.
Koledzy czy na tym filmie czasem nie ustawia 5 cylindra na GMP przed założeniem paska rozrządu? Podejrzewam że blokady na pewno ma założone:) Czy przy zalożeniu blokad na wałkach kropki sa na przeciwko siebie ?
: 14 lis 2013, 21:51
autor: hipcio
Na blokadach kropki są do siebie. gmp na 1 cylinder ale jutro sprawdze na 100% bo własnie robie rozrząd w ABZ-cie
Blokady wchodzą tylko w jednej pozycji gmp.
Sprawdzone
GMP jest tylko na pierwszym cylindrze gdy znaki sie pokrywają, jednak są dwie mozliwosci w zaleznosci od faz. Raz kółka są do siebie a nastepny ogrót są na zewnątrz. Bez blokad obie pozycje do ustawienia są w sumie prawidłowe, na blokadach tylko kiedy kółka są do siebie.