Czy dużo jest pracy przy zdjeciu tej osłony?
Czy Visco i pas przedni trzeba okręcać?
Che zdjąć tą osłone bo muszę sprawdzić gdzie mi leci olej
Nigdzie nie znalazłem tego tematu - jak cos to proszę o przekierowanie
: 29 lis 2013, 17:18
autor: Gość
Visco i pasek klinowy trzeba zwalać a dla ułatwienia można tez odchylić pas przedni.
: 01 gru 2013, 00:00
autor: k44761
A olej pewnie sączy się - standardowo - z uszczelniaczy na wałkach. :d
: 04 gru 2013, 19:23
autor: kmicic-lt
No i właśnie nie wiem skąd to się sączy - ale chyba z tych uszczelniaczy ( mam aż miskę uwaloną od oleju) Wierzyć sie nie chce, bo pas rozrządu miałem wymieniany jakieś 22 tyś. km temu wraz z możliwymi uszczelniaczami - chyba, że mechanik je pominął.
Czy przy tej wymianie trzeba cały pasek zrzucać?
Czy zmiana oleju tutaj pomoże z Castrola 5W30 Professional na jakis 10W60 - bo olej i tak musze wymienić?
: 04 gru 2013, 20:05
autor: Gabriel
Zmiana oleju nic nie pomorze.
Trzeba zrzucić pokrywę i sprawdzić gdzie cieknie. Ciec może z uszczelniaczy na wałkach, uszczelniacz na pompie oleju.
Spróbuj jeszcze dokręcić dość mocno śrubę na obudowie rozrządu (tą na dole), z niej też lubi ciec. Wkręcana jest w otwór, który jest na wylot w bloku a obudowa dokręcona w tym miejscu musi mocno i szczelnie przylegać, aby nie ciekło.
: 04 gru 2013, 21:16
autor: kmicic-lt
Fakt najpierw muszę zrzucić pokrywe i dokładnie to sprawdzić.
Według moich obserwacji zauważyłem, mokro mam w tych okolicach - które zaznaczyłem.
Uszczelniacz na pompie, no i ta sruba od pokrywy chyba raczej nie wchodzą tutaj w grę (ale je też bede musiał posprawdzać). Zastanawiam się czy faktycznie może być to uszczelniacz od wałka rozrządu?
: 04 gru 2013, 21:44
autor: hipcio
podejrzewam, że cieknie Ci chłodniczka oleju lub z uszczelki pod głowicą w samym rogu nad chłodniczką.
: 04 gru 2013, 22:28
autor: k44761
Jak w tych miejscach to pewnie @hipcio ma racje
: 05 gru 2013, 08:19
autor: kmicic-lt
Chłodniczke już robiłem cała, a uszczelkę pod głowicą (w tym rogu gdzie są dwa plusiki) mam suchą. Widać jak po tej osłonie cos leci - bo ona jest ubrudzona od oleju - i chyba z tamtąd dalej sie roznosi. Mam nadzieje, że to nie bedzie uszczelka.
Jak bym chciał wymienic ten uszczelniacz spod wałka, to muszę cały rozrząd zwalać?
: 05 gru 2013, 09:07
autor: k44761
Tak
: 05 gru 2013, 13:32
autor: danielos8
jak uszczelka pod glowica do wymiany to tez węze powinny być twardea
: 05 gru 2013, 14:49
autor: kmicic-lt
danielos8 pisze:jak uszczelka pod glowica do wymiany to tez węze powinny być twardea
Tzn. jak powinny być twarde? Nie wydaje mi się żeby one były twarde u mnie, normalnie moge nimi poruszać i ponaciskać.
Zastanawiam sie jeszcze nad jednym - czy jakby ciekło z głowicy, to auto by nie było zmulone lub jakieś słabsze?
Chyba, że uszczelka pod głowicą nie ma z czymś takim zwiazku.
: 05 gru 2013, 15:21
autor: danielos8
weze co ida od zbiornika z płynem chłodniczym na zagrzanym silniku jak sa miękkie w miare to spoko noi możliwe, ze np. jak się silnik przegrzewa to może być uszczelka walnieta i weze będą twarde bo za duże ciśnienie będzie. A moc mysle ze będzie taka sama
: 05 gru 2013, 19:03
autor: kmicic-lt
Nie no u mnie jest w miarę ok z tymi wężami, no i silnik mi sie nie przegrzał ani nie przegrzewa
Odkręcę osłonę i posprawdzam - mam nadzieje, że to tylko uszczelniacz bedzie
: 05 gru 2013, 21:27
autor: hipcio
Płyn nie ma nic do rzeczy. Poprostu w rogach uszczelek głowic są kanały olejowe na samym brzegu i często po większym przebiegu uszczelka puszcza i olej leci. Nic po za tym się nie dzieje z autem.