Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB/LPG ] Cieknie olej spod śróby.

: 18 sty 2014, 23:23
autor: piotras87
Witam, po wymianie rozrządu cieknie olej spod śruby którą przykręca się lewą pokrywę paska rozrządu. Śruba jest umiejscowiona z prawej strony napinacza paska wieloklinowego. Pod pokrywą wchodzi w otwór nad kołem zębatym pompy olejowej. Dodam że ta śruba jest wymieniona na nową. Różni się tylko początkiem gwintu, fabryczna miała początek gwintu ze stożka. Skąd tam bierze się olej? Przez gwint przechodzi jakiś kanał olejowy o pompy czy co?

: 18 sty 2014, 23:44
autor: adrian949
Kolego za śruba jest cienka ścianka, one pękła i teraz cieknie. Zdarza się że podczas odkręcania może się uszkodzić.

: 18 sty 2014, 23:52
autor: Gabriel
Kolego tam jest dziura na przelot i cieknie olej. Zauważ że obudowa rozrządu i korpus silnika przylegają w tym miejscu do siebie płaskimi powierzchniami (szczelnie).
Generalnie mocno (uwaga aby nie zerwać gwintu, aluminium) dokręcić a miedzy łeb śruby a obudowę rozrządu wstawić miedzianą podkładkę.
Zdarzają się ludzie co na jakimś silikonie to delikatnie smaruję i tez trzyma (pierwsze rozwiązanie bardziej fachowe i oryginalne), lub dają miedzianą podkładkę (cienką) jeszcze miedzy silnik a obudowę rozrządu.
Ale fakt, cieknie tamtędy i to nie jest nic niezwykłego w Twoim przypadku ;)

: 18 sty 2014, 23:58
autor: piotras87
I co z tym fantem teraz zrobić? ;( Wkręciłem tą śrubę na taki uszczelniacz odporny na olej. Jak nie będzie tam dużego ciśnienia to powinno być ok, ale to nie jest rozwiązanie.

Aha no to gitara, powinno być ok. Wielkie dzięki za info teraz będę spać spokojnie.

Ech i dalej cieknie. Jutro postaram się zdobyć nowe orginalne śruby - myślicie że to ma znaczenie?

Może ten stożek na końcu śruby tam gdzieś wchodzi i się uszczelnia?

Wiecie jak sobie poradzić z tym problemem?
Pozdrawiam

I Orginalna śruba + aluminiowa podkładka pomogła, a no i dokręcenie z odpowiednim momentem znaczy maksymalnym :D

: 19 kwie 2016, 22:21
autor: daniel3262
Witam,sorki za odkop ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem,też mi cieknie z tej śruby i to dość mocno po uszczelnieniu dwoch pokryw zaworów.Jak Wy sobie poradziliscie z tym problemem? <boisie>

: 19 kwie 2016, 22:34
autor: Gość
Wkreciłem na klej i trzymało.

: 20 kwie 2016, 19:56
autor: daniel3262
a jakiego kleju użyłeś ? ja mam pastę Victor Reinz ciekawe czy da radę.

: 20 kwie 2016, 21:27
autor: Gość
Nie pamietam ale cos w tym stylu

: 21 kwie 2016, 10:53
autor: daniel3262
Ja tą pastą posmarowałem powierzchnię przylegająca dekla do obudowy ale dalej nie pchałem pasty na gwint. Apophis, jak myślisz zdjąć jeszcze raz dekiel rozrządu czy wykręcić śrubę odtłuścić i w środku jakoś śrubokrętem i szmatką odtłuścić i posmarować ?

: 21 kwie 2016, 11:03
autor: Gość
Ja bym spróbował prostszej metody jak nie uda sie trza bedzie dłubać. Jeszcze zapytałem kumpla to mówił że dawalismy tam jakiś klej średniej mocy do gwintów

: 21 kwie 2016, 11:08
autor: Bugalon
Słuchaj, masz szczeliwa do gwintów dostępne. Szczególnie dobre jest szczeliwo do gwintów wurtha (średnie). To jest typowy beztlenowiec. Jest to super sprawa. Ja na to wkretki do gazu uszczelniam. Kosztuje to kilka dyszek ale efekty u mnie są super. Jak tym posmarujesz to będzie elegancko - tylko musisz otwór najpierw oczyścić no i oczywiscie po zamontowaniu tego dac szczeliwie wyschnąć (minimum 24 godziny). Na bank będziesz wtedy zadowolony.

: 21 kwie 2016, 11:21
autor: Gość
Oooo własnie to miałem też uzywane :)

: 21 kwie 2016, 21:22
autor: daniel3262
Bugalon, Dekiel od rozrządu ściągnąć czy spróbować wyczyścić bez ściągania ? Bo mniej pracy by było bez sciagania,i teraz męczy mnie jak to zrobić aby był spokój.