Strona 1 z 2
[D2 96 2.8PB/LPG
] Lekkie szarpanie
: 24 sty 2014, 22:02
autor: oma142
Witam. Na wielu forach występuje duzo podobnych tematow lecz w zadnym nie jest podany konkretny powód. Podczas jazdy przy pewnej prędkosci ok 70-90 km/h oraz 4 i 5 biegu(na nizszych biegach nie jest w stanie wyczuc tego szarpania) oraz obrotach 1200-1800 sa lekkie drgania jakby silnikiem. Przy przyspieszaniu z tych obrotow jest ciagle drganie do pewnego momentu czyli 2000 tys obrotow. Tak sie dzieje na benzynie jak i na gazie. Odkad posiadam te audi przejechalem juz 35 tys kilometrow i te drgania sie nie zwiekszyly . Wymienilem nastepujace części: swiece, przewody wn, cewke, łancuszki walkow rozrzadu. podpinany byl pod komputer ostatnio i wyszedl bład przepływomierza i sondy, zostaly skasowane i juz nie wyskoczyly. Na innym forum wyczytałem ze za to moze odpowiadac sprzegło kinetyczne (skrzynia). Ale pewna osoba osoba pisala ze regenerowala skrzynie i problem pozostał. Niektorzy stawiaja na przepływomierz lub przepustnice. Bardzo wdzieczny był bym za konkretna odpowiedz, może ktos z Was mial taki problem i sie z nim uporał. Pozdrawiam fanów A8
: 24 sty 2014, 22:43
autor: seba185
a moze poduszka ktoras?
: 24 sty 2014, 23:36
autor: mmaciek
Witam
Mam ten sam problem.Lekkie szarpanie przy przyspieszaniu na niskich obrotach.
Wymieniłem świece i cewki a problem pozostał.Na vag-u nie wyskakują inne błędy.Szarpie na gazie jak i na benzynie.
: 25 sty 2014, 08:51
autor: pepi
ja miałem to samo co ty
wymieniłem motor i problem znikł
: 25 sty 2014, 10:05
autor: Pepeka
Mieliście kiedyś wypadanie zapłonu ? Czy jeździliście mimo to dalej ? Jeśli tak to popsuliście sondy. Objaw swoisty zarówno do sond jak i sprzegła.
W łapę oscyloskop i sprawdzać sondy w pełnym zakresie temperatury i pracy , 90% narzekających na drgania przy sprawnym sprzęgle wymieni sondy i sięgnie z ulgą po piwko.
No i trzeba jeszcze wyeliminować ewentualny problem przegubów wewnętrznych.
Zacytuję "Uszkodzenie czujnika tlenu jest bezpośrednią przyczyną następujących objawów obserwowanych podczas eksploatacji:
— pogorszenia właściwości dynamicznych pojazdu, co obserwuje się w postaci niestabilnego momentu obrotowego (szarpania) lub opóźnienia reakcji na otwarcie przepustnicy,
— znacznego zwiększenia zużycia paliwa (10—15%),
— przedwczesnego zużycia reaktora katalitycznego"
: 25 sty 2014, 13:12
autor: danielos8
a ja jestem ciekaw czy to jest na zimnym tylko silniku czy ciepłym ?
: 25 sty 2014, 13:48
autor: beyer28
pepi pisze:ja miałem to samo co ty
wymieniłem motor i problem znikł
Jeśli tylko to było powodem wymiany to gratuluje <brawo2> Pewnie w serwisie Ci tak doradzili
A jak spali Ci się żarówka to pewnie wymienisz całą lampę
: 25 sty 2014, 13:53
autor: pepi
wiesz bez urazu
ale ja jestem mechanikiem
i z tego żyję
to daruj sobie
ja mogę robić nie mnie
: 25 sty 2014, 14:13
autor: beyer28
Spoko Paweł, tak się tylko z Tobą droczę
Widać, po Tobie, że się znasz <okioki> to tylko mały joke
Szczerze to zazdroszczę, bo sam możesz sobie wszystko porobić w autku. Ja już takich zdolności nie mam i niestety muszę się pałętać po różnych magikach ze strachem, aby przypadkiem nie rozj...li mi niuni, zamiast naprawić
Gdybyś był z wawy, to sam bym do Ciebie przyjeżdżał. Ale nie bądź jak aso, nie rób ludzi w konia
pozdro
: 25 sty 2014, 15:43
autor: oma142
nie ma znaczenia jaka jest temperatura silnika....
: 25 sty 2014, 20:26
autor: Simone331
Kolego oma142, proszę o poprawę swojego profilu bądź tytułu tematu, bo jeśli w profilu masz 99' 4.2 PB+LPG to dlaczego w tytule 96' 2.8 PB+LPG?
Pozdrawiam
Simone331
: 25 sty 2014, 23:25
autor: mmaciek
Witam
Dziś na vag-u wyskoczyło;
Zespól2 sonda 1
P0151-35-10-napięcie za niskie-sporadyczny
: 26 sty 2014, 22:02
autor: oma142
tez taki błąd miałem ale wykasowałem jezdziłem i juz nie wyskoczył ale widze ze jak sa te mrozy to jest gorzej... czyli moze cos w strone elektryki .....
: 26 sty 2014, 22:49
autor: Pepeka
oma142, Kologo, czytając to co piszesz można wnioskowac ,że naprawa to kasowanie ...
jeszcze raz zwrócę Ci uwage że możliwośc że masz padniętą lub padnięte sondy jest prawie 100%. Sonda wywali bład natychmiast jeśli jest problem z obwodem grzania ,lub brakiem ciągłości pracy, natomiast sonda ze starości, zużycia, próbkuje coraz gorzej co przez sterownik nie jest odbierane przez dość długi czas jako błąd i podlega korektom w wielu przypadkach nawet ten bład może się nie pojawić .ECU cały czas dostosowuje parametry do wadliwie pracującej sondy i stąd brak płynnego przyspieszania pojawia się szarpanie i inne z tym związane kłopoty jak wypadanie zapłonów, wzrost zużycia paliwa, wysoki poziom HC etc...etc...
: 27 sty 2014, 06:07
autor: ernesto
Przejrzyj kable od sondy. W moim przypadku raz szarpał raz nie. Nie mogłem dojść ładu co jest nie ta. Bo było to sporadyczne. Najbardziej odczuwalne na 4 i 5 biegu. Okazało się że jeden przewód od sondy był przerwany. Jak był styk to chodziła idealnie, a jak nie było wpadała w drgawki. Jeśli nie pomoże to sondy do wymiany.