Strona 1 z 3

[D2 00 4.2PB/LPG ] Luźny pasek rozrządu AQF

: 03 lut 2014, 20:43
autor: beyer28
Witam. Dziś profilaktycznie sprawdziłem pasek rozrządu z mechanikiem i ku mojemu zdziwieniu okazał się strasznie luźny. Rozrząd rok temu wymieniany (15000km temu kompletny rozrząd, a tu takie cyrki). Wg mechanika rozrząd do poprawki. Trochę dziwne, bo po jakimś czasie odpaliłem na moment auto, po zgaszeniu pasek sztywny, napięty odpowiednio. Nie wiem, bo zależne to jest jakby od ustawienia silnika. Czy to normalne, czy ewidentnie z tym paskiem, napinaczem coś nie tak. Mechanik dobry fachowiec, zna się, aczkolwiek nawet nie posiada blokady.Mówi, że to nie potrzebne i bez problemu bez tego poradzi. Foss nie ma czasu teraz, a ja nie wiem co zrobić, auta potrzebuje cały czas. Panowie doradźcie coś, auto stoi, a ja nie wiem co zrobić.pozdrawiam

: 03 lut 2014, 21:18
autor: Jakub
Ten mechanik,to jednak nie za dobry fachowiec,takie coś,to normalna sprawa w silnikach V.Z resztą było już na forum o tym

: 03 lut 2014, 21:18
autor: Pawulon_90
beyer28, Ja tez tak mam niby V-ki tak maja nie wiem dlaczego ale tak jest ze górna cześć paska jest luźna za to dolna sztywna, ktoś na pewno nam to wytłumaczy, ale niema czym się przejmować :)

: 03 lut 2014, 21:30
autor: beyer28
Jakub pisze:Ten mechanik,to jednak nie za dobry fachowiec,takie coś,to normalna sprawa w silnikach V.Z resztą było już na forum o tym
Jakub, wiem, że było już o tym, czytałem wszystko, ale dla człowieka laikowatego, który całe życie jeździł kosiarkami :) to trochę dziwne, żeby pasek był tak luźny. Tam zawsze było sztywno, że komar ku...a by nie wcisnął, a tu lata jak żyd po pustym sklepie A jeśli mechanik mówi, że to nie jest normalne, to zwykły człowiek się gubi i kompletnie nie wie co ma zrobić :/ mogłem tam nie zaglądać

: 03 lut 2014, 21:41
autor: szeryfisch
Akurat w modelu AQF pasek powinien byc zawsze napięty. W starym ABZ jest inaczej rozwiazane napinanie i tam moze sie ustawic tak ze ma luz.

: 03 lut 2014, 21:46
autor: pepi
bez urazu ale głupoty gadasz ;)

DODANO:
może jeszcze być wadliwy ten tłumik drgań lub zamontowany od v6

: 03 lut 2014, 21:53
autor: beyer28
szeryfisch pisze:Akurat w modelu AQF pasek powinien byc zawsze napięty. W starym ABZ jest inaczej rozwiazane napinanie i tam moze sie ustawic tak ze ma luz.
Ok, czyli wychodzi na to, że tak nie powinno być. A wiecie co może być powodem takiego stanu rzeczy, bo mi przychodzi do głowy tylko napinacz... (wiem, że bez zwalenia przodu to można tylko dywagować, ale może jednak)A i czy bez blokady wałków da się poprawnie ustawić rozrząd?Mechanik twierdzi, że bez problemu z tym poradzi, ale ja tak się boję o mój samochód...Jaki jest koszt samej robocizny rozrządu, mechanik krzyknął 600zł, jak jest u Was?

: 03 lut 2014, 22:01
autor: Gość
Mi kolega robił rozrząd zaraz po kupnie i bez żadnych blokad. Minęło już 6 lat i trza wymieniac na nowy :)

: 03 lut 2014, 22:09
autor: beyer28
Apophis pisze:Mi kolega robił rozrząd zaraz po kupnie i bez żadnych blokad. Minęło już 6 lat i trza wymieniac na nowy :)
To pewnie trochę nastukałeś km przez te 6 lat. A u mnie rok temu wymieniany kpl. rozrząd, 15tysi zrobione i pasek luźny <niewiem>

: 03 lut 2014, 22:49
autor: Simone331

: 04 lut 2014, 04:34
autor: Gość
beyer28, w tamtym roku i po jakis 50tys.km.sprawdzalem stan paska sciagajac obudowe od str.kierowcy i ani luzu ani zbytniego zuzycia paska...

: 04 lut 2014, 05:51
autor: ernesto
Podczas przekładki motorowni w starym silniku też był luźny pasek, w nowym było troszkę lepiej. Podczas zakładania nowego rozrządu dołożyłem tłumik drgań i pasek zrobił się taki jak powinien.

: 04 lut 2014, 07:17
autor: pepi
jakoś sporo ale może warszawa
tylko ja bym na twym miejscu sprawdził ustawienie przed i po vag
bo jak on to na mazak robić ...
Z tym luzem na pasku to tak jest że jak się ustawi to bywa luz
nie słuchaj ludzi którzy twierdzą inaczej .
Ale bywa i tak że pasek można palcami zdjąć wtedy był napinacz wadliwy lub inny
dla tego nie da się jednoznacznie stwierdzić .

: 04 lut 2014, 08:28
autor: szeryfisch
pepi pisze:bez urazu ale głupoty gadasz ;)
no nie wiem, ale to sa inne rozrzady. Sporo juz ich zrobilem i owszem luz sie zdarza ale tylko w ABZ-towatych.
W 5 zaworowych wstepnie napinasz rolką a reszte wybiera napinacz hydrauliczny. Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety.

: 04 lut 2014, 18:05
autor: beyer28
To fakt, dobra lektura i jak widać wielu użytkowników ma to samo. Dwa przypadki, poparte filmikami, widać dość ekstremalne luzy i u mnie aż tak to nie wygląda. Ale wiadomo o niczym to nie świadczy, bo rozrząd to raczej każdego rzecz indywidualna, do zweryfikowania. Jutro FOSS to obejrzy i będzie wiadomo, co dalej robić.pozdro