Strona 1 z 3
[D2 95 4.2PB/LPG
] Temperatura inna na czujniku i wskaźnik
: 06 lut 2014, 19:12
autor: patr1
Witam wszystkich. W moim aucie mam taki problem - wskaznik temperatury pokazuje 110 stopni i wtedy włacza sie wiatrak elektryczny ale według komputera diagnostycznego na czujniku temperatury silnika jest jakies 97 stopni. Węże nie są twarde , płynu nie wyrzuca . W płynie nie ma oleju , na bagnecie i na korku wlewu oleju nie ma biało siwej mazi. Była wymieniana pompa wody. Jaka może byc przyczyna takich rozbieznosci? , ile jest czujnikow temparatury w silniku 4.2. Czy może to być wina czujnika , uszczelki pod głowicą czy może jeszcze czegoś innego? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich

: 06 lut 2014, 19:31
autor: pepi
termostat ?
: 06 lut 2014, 20:26
autor: marekp750
Masz 2 czujniki temperatury.
Do ECU silnika - tył prawej głowicy
Na zegary - przód koło kolektora ssącego - lewej głowicy
Raz spotkałem taką dużą różnicę między tem. na ECU a na zegary.
Czujnik tem. na zegary był wymieniony na inny (inny zakres działania)
powinien być czarny a wsadzony był niebieski.
Przy zatkanym termostacie na razie spotkałem, iż tem. do ECU zawsze była
większa niż na zegary i do tak o 5-8 st.C.
ECU widziało np. 115 a na zegarach 110 st.C.
: 07 lut 2014, 06:00
autor: ernesto
Pytanie czy wiatrak załącza ten co wskazuje ECU czy ten na zegary? Czy zaczeło Ci się to dziać po wymianie pompy wody?
: 07 lut 2014, 06:32
autor: marekp750
Wiatrakiem sterują zegary, czyli dane z czujnika lewa głowica-przód.
: 07 lut 2014, 15:37
autor: patr1
Dzięki za podpowiedzi panowie. Ogólnie to auto mam od 3 dni. Wszystko w aucie jest super oprócz tej temperatury. Normalnie nie kupiłbym auta które się grzeje ale tutaj wdg komputera temperatura ok więc zaryzykowałem tym bardziej ,że żadnych objawów grzania się oprócz wskaznika na desce nie ma , a pompę wymieniał poprzedni właściciel więc nie wiem czy przed wymianą też ten problem występował. Zacznę od termostatu a potem czujnik. Podpowiedzcie mi tylko czy do wymiany potrzeba jakichś większych umiejętności czy będzie to tak proste jak w zwykłych autach ( sorry za takie pytanie ale wole zaoszczędzić na robociznie niż na jakości części o ile czynności są proste ) . Pozdrawiam wszystkich
: 07 lut 2014, 16:31
autor: ernesto
patr1 pisze: Zacznę od termostatu a potem czujnik. Podpowiedzcie mi tylko czy do wymiany potrzeba jakichś większych umiejętności czy będzie to tak proste jak w zwykłych autach ( sorry za takie pytanie ale wole zaoszczędzić na robociznie niż na jakości części o ile czynności są proste ) .
Prościzna jak w każdej A8

Radzę założyć nową pompę wody. Miałem podobne objawy ostatnio ale Oplu V6 temperatura rosła, włączał się wiatrak. Po 20tyś rozleciała się pompa wody RUVIL

sprawdź czy goni płyn.
Co do wymiany termostatu to przód cały do rozebrania. Jeśli masz żyłkę do mechaniki to nie przerazisz się. Ale nie stety nie jest to takie proste jak w VW 1.6
: 07 lut 2014, 16:35
autor: marekp750
Te 97 st. C to na postoju czy podczas jazdy? (chodzi o wskazania dla ECU silnika)
Jeżeli w czasie jazdy to za dużo. Chyba, że na torze jeździsz (mówiomy o zimowych
temp. powietrza). Termostat do wymiany.
Jeżeli na postoju to normalne. Zajmij się wtedy czujnikiem temp. na zegary.
Jaki jest jego kolor?
Wymiana termostatu w ABZ-to podobnych to 30 minutek spacerkiem. Pod warunkiem,
że obie śrubki da się odkręcić...
: 07 lut 2014, 22:21
autor: patr1
Jesli chodzi o kolor czujnika to nie wiem bo jeszcze tam nie zagladalem. Gdy na liczniku jest 90 to na kompie jest 76,5. W czasie jazdy jak troche pogonie to na liczniku jest okolo 110 a na kompie cos kolo 90 . Wiatrak wlacza sie troche powyzej 110 na liczniku - na kompie jakies 97 . podczas jazdy jest minimalnie ponizej lub na rowno 110 chyba ze jade super delikatnie i wtedy na liczniku jest 90. Pompa wody z tego co wiem była wymieniana na najtańszy zamiennik kosztujacy jakies 150 pln - zastanawiam sie czy kiepska niewydajna pompa moze byc przyczyna takich fiksacji. Podpowiedzcie jakich maek pompe , czujniki i termostat kupic
: 07 lut 2014, 22:45
autor: ernesto
Z tego co piszesz to silnik nie ma dobrego chłodzenia. Zdejmij przewód przelewowy co idzie do zbiorniczka wyrównawczego i wsadz do butelki. Sprawdzisz czy pompa dobrze goni na wolnych i wyższych obrotach. Ktoś niech gazuje a ty obserwuj. najprawdopodobniej, ale to moja sugestia nie wiem jak inni na to się zaopatrują rozleciała się. tzn rolka się kręci ale obrobił się wirnik na ośce i nie ma dobrego obiegu płynu. A jeszcze pytanie, jak z ogrzewaniem? Kocioł jest w samochodzie czy nie za bardzo?
: 08 lut 2014, 06:40
autor: pepi
może być termostat

: 08 lut 2014, 09:20
autor: danielos8
dlatego moj mechanik poradził mi zeby kupic tylko(oryginalna) pompe wody a reszta dobre zamienniki przy rozrzadzie bo moga byc potem cuda z nia <tjaa>
: 08 lut 2014, 19:30
autor: patr1
Ogrzewanie jest dobre - choc nie dawalem ostro czadu z ogrzewaniem ale jest cieplo i nie ma problemu z ogrzewaniem. Ale wyczułem wyciek plynu chlodniczego ( tak mi sie przynajmniej wydaje ) - gdy stane przy aucie po stronie pasażera na wysokosci maski i przednich drzwi to czuje zapach goracego plynu chlodzacego po wylaczeniu silnika zwlaszcza ale ze zbiorniczka ubylo niewiele plynu o ile wogole cos ubylo. Powiedzcie przy okazji jakie zamienniki na rozrzad i jakie na pasek wieloklinowy ( rolki , napinacze ) no i tą pompe wody to serwis czy kupie dobra w wolnej sprzedazy ( jakis zamiennik ale wysokiej jakosci ) Pozdrawiam wszystkich
: 08 lut 2014, 19:43
autor: ernesto
pompa wody polecam skf, klinowy conti dayco gates, osprzęt typu rolki napinacze skf
: 10 lut 2014, 20:51
autor: patr1
Panowie wielkie dzięki za podpowiedzi - za auto zabieram się w weekend ( dopiero wrócę do domu ). Będę wdzięczny za dodatkowe sugestie. No i mam dodatkowe pytanie odnosnie pompy firmy SKF jest dobra ? Jaka jest różnica w cenie do oryginalnej. No i jakiej marki termostat i czujnik.
Pozdrawiam