Strona 1 z 3

[D2 96 2.8PB ] Spalanie oleju silnikowego

: 30 sty 2010, 10:37
autor: klon_84
W instrukcji niemieckiej wyczytalem ze norma to auto bierze ok 1litra na 1500km, a jak wyglada z waszymi autkami bo powem szcerze ze mi tak wychodzi ze jednak musze dolewac i czy to jest zrecz normlana??? ale czytalem ze wlasnie silniki 2.8 maja apetyt tez na olej i jest to normala. Niewiem moze sobie wkrecam :shock: i jakies uszcelki musze wyminic bo treoche sie poci od uszcelki od miski olejowej....co myslicie na ten temat????

: 30 sty 2010, 11:02
autor: dice111

: 30 sty 2010, 11:03
autor: gierobiala
Ja zrobiłem swoim jakieś 3000km i z ¾ ubyło na ½.Więc wg moich obliczeń od wymiany do wymiany nie będę musiał dolewać.
A6 2.8 mi podbierała 3-4 litry na 10.000 ale po wymianie uszczelniaczy jak ręką odjął.

: 30 sty 2010, 12:12
autor: eXecutorR
na początku (w pierwszych miesiącach posiadania a8) jak nogę ciężką miałem, to z litr na 1000km znikało. Teraz jak mi się nigdzie nie śpieszy, to prawie nic nie ubywa. Tak sobie myślę, że pewnie większość tych 'ubytków' następuje przy wysokich obrotach silnika, więc im ostrzej jeździsz, tym więcej oleju pije - takie są moje (subiektywne co prawda) odczucia.

: 30 sty 2010, 16:34
autor: klon_84
dodam ze jak z samego rana auto zapale to lekko pojaiwa sie taki niebieskawy kolor ale po ok 30s przeobraza sie w bezbarwy dymek i wszytko jest ok, na trasie jak dodaje gazu nic niebieskiego ani czarnego mi z rury sie nie wydobywa jest wszsytko ok, aczkolwiek tylko z rana ten dymek lekko niebieskawy jak uruchomie motor czy to normalne :roll: ?????

: 30 sty 2010, 16:39
autor: gierobiala
Uszczelniacze zaworowe do wymiany.

: 30 sty 2010, 21:12
autor: giwera44
moja slicznotka bierze 1-1,5 litra na 1000km, duzo ale co poradzic? :-/

: 31 sty 2010, 20:58
autor: klon_84
giwera44 ja mam ten sam problem i tez bieze mi ok 1 litra na 1500km, aczkolwiek gierobiala poradzil mi zrobic uszzcelnaizce zaworowe co moze wyeliminowac az tak duze zuzycie oleju bo mam objaw ktory byc moze jest tego powedem( niebieski dymek z rana po wlazceniu silnika pzrez ok 30sekund)

: 31 sty 2010, 22:04
autor: giwera44


Dodano: 2010-01-31, 22:05
może sie tym zajmę ale u mnie dymku za bardzo nie widac 8-)

: 04 lut 2010, 12:14
autor: pet3r
klon_84 pisze:giwera44 ja mam ten sam problem i tez bieze mi ok 1 litra na 1500km, aczkolwiek gierobiala poradzil mi zrobic uszzcelnaizce zaworowe co moze wyeliminowac az tak duze zuzycie oleju bo mam objaw ktory byc moze jest tego powedem( niebieski dymek z rana po wlazceniu silnika pzrez ok 30sekund)
na jakim oleju jeździsz?

: 04 lut 2010, 17:08
autor: klon_84
pet3r jezdze na elf competention sti 10w40? a czyzby to mogla byc wina oleju :shock: ?

: 04 lut 2010, 21:08
autor: Pers
Czasem zmiana oleju czyni cuda...
Ja leje Mobil1 0w30 i zmieniam co 15 tyś i nic nie dolewam. Zadnego dymienia na niebiesko przy odpalaniu...
Ale do czego zmirzam. Dwa lata temu miałem BMW 3.0 DIESEL. Jeździłem na oleju shell i łykał olej. Wlałem Castrola i problem znikł niby bmw zaleca Castrol. Grupa VW zaleca Mobil. Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???

: 04 lut 2010, 22:22
autor: gierobiala
Pers pisze:Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???
Syntetyk gęstszy od półsyntetyka?? :shock: A łyżka na to "niemożliwe" ;-)
Ja od lat jeżdżę na Valvoline max life.I jest gitara.

: 04 lut 2010, 22:36
autor: Pers
gierobiala pisze:
Pers pisze:Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???
Syntetyk gęstszy od półsyntetyka?? :shock: A łyżka na to "niemożliwe" ;-)
Ja od lat jeżdżę na Valvoline max life.I jest gitara.

hehe upsss pomyłka!!! chciałem powiedzieć mineralny :/

: 04 lut 2010, 22:50
autor: pet3r
śmigałem na Castrolu 0W30, brała nawet powyżej 1,2l na 1000, po zmianie na Mobil1 5W50 więcej niż 500 ml przy szybkiej jeździe nie weźmie.