Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB ] Dym w komorze silnika

: 05 lut 2010, 15:57
autor: kojot
Witam.Dzisiaj odpaliłem moją lalkę po okresie ok. miesiąca.Stała w garażu otulona bo śniegu po pas.Okazało się,że mam gdzieś wyciek oleju bo gdy się nagrzał silnik zaczęło dymić z komory i czuć było spalony olej.Z tego co zobaczyłem to mokra jest lewa poducha i osłona.Muszę chyba wymienić jakąś uszczelkę tylko nie wiem którą.Dodam,że od czasu do czasu muszę dolać oleju.Powiedzcie proszę co to może być ?Pozdrawiam

Re: Dym w komorze silnika

: 05 lut 2010, 17:08
autor: PEPOL D2
kojot pisze:Witam.Dzisiaj odpaliłem moją lalkę po okresie ok. miesiąca.Stała w garażu otulona bo śniegu po pas.Okazało się,że mam gdzieś wyciek oleju bo gdy się nagrzał silnik zaczęło dymić z komory i czuć było spalony olej.Z tego co zobaczyłem to mokra jest lewa poducha i osłona.Muszę chyba wymienić jakąś uszczelkę tylko nie wiem którą.Dodam,że od czasu do czasu muszę dolać oleju.Powiedzcie proszę co to może być ?Pozdrawiam
Sprawa dymu-To nic innego jak olej który pobrudził rozgrzane części silnika.Najprawdopodobniej jak włączysz dmuchawę dym dostaje się do środka.
Wyciek może być spowodowany różnymi czynnikami takimi jak. Ktoś już wcześniej coś grzebał z miską olejową i spieprzył -Ucieka nawet jak masz dobrą uszczelkę,ale jest uszkodzony simmering. Najczęściej jak auto postoi dłużej uszczelki i inne części mogą pokryć się zaśniedziałym osadem który je wysusza ,albo skurcza. No i najgorsze jak olej wycieka z uszczelki pod głowicą. Najlepiej jak ktoś by to zobaczył bo ciężko powiedzieć dokładnie skąd masz wyciek.

: 05 lut 2010, 18:20
autor: tomek_m
jesli dymi to raczej olej pewnie dostal sie na kolektory wydechowe i sie pali. mysle ze masz wyciek w gornej czesci silnika prawdopodobie uszczelki pod pokrywami zaworow .nie sadze zeby byla to uszczelka miski bo olej z nie raczej nie dostal by sie na kolektory(sa wyzej) a wycieki na misce olejowej raczej nie powoduja dymu bo temp, tam nie jest az tak wysoka

: 05 lut 2010, 22:27
autor: kojot
Dzięki.Też myślę,że to będzie uszczelka lub uszczelki na kolektorze bo gdyby głowica to nie miał by mocy no i w oleju chyba był by płyn a jest czysty.

: 06 lut 2010, 01:17
autor: klon_84
...a mi znawcy audi oczywiscie mechanicy polecili zeby miske olejowa silikonem przypeic bo uszcelka nic nie daje....w sumie nie wiem ile w tym prawdy :shock:

: 15 lut 2010, 23:18
autor: jaano
a ja nie chce cie martwic ale mialem podobny przypadek, u mnie rozbryzgiwalo olej na kolektory wydechowe i tam sie ladnie dymil.. tzn. dla mnie nie ladnie ;)
i u mnie padl zimering główny na wale (koszt w ASO ok 900zl) zeby to zrobic trzeba bylo sciagnac skrzynie i przesunac silnik.,.
..ale najpierw sprawdz dokladnie czy to tylko nie uszczelki na klawiaturze..
pzdr

: 16 lut 2010, 08:13
autor: rufus666
sprawdź uszczelki pod głowicą jak mówili koledzy,ale jeszcze jest opcja że może ci wyciekać olej z przewodów,mi w zeszłym roku też się dymiło z silnika i mój mechanior wymienił mi jakiś przewód i jest ok pozdr.

: 16 lut 2010, 21:27
autor: greg26
Ja przypuszczam,że olej ci kapie z simmeringu czujnika obrotów wałka rozrządu na kolektor wydechowy i po odpaleniu auta kopci.Jeśli to z uszczelki pokrywy zaworów to powinno być widać po ściągnięciu osłon silnika.Ale najlepiej kolego sprawdz to na podnośniku,trzeba się przyjrzeć skąd i gdzie ten olej spływa.

: 08 mar 2010, 14:08
autor: kojot
Witam dzisiaj sprawdzałem,gdzie może być wyciek no i wychodzi,że cieknie gdzieś z przodu.Podejrzewam,że może to być zimering wałka rozrządu.Powiedzcie jak to dokładnie oblukać i czy jest problem z wymianą.Czy trzeba ściągać cały przód?

: 08 mar 2010, 17:04
autor: pioter

: 08 mar 2011, 20:59
autor: Gabriel
Koledzy postanowiłem odświeżyć temat. Mam spory wyciek z tylnej części silnika. Na pewno cieknie spod czujnika wałka rozrządu (i mam nadzieję że tylko). No i tu moja prośba: jak się do tego dobrać? Sam czujnik odkęciłem i nie wiem co tam jest za uszczelnienie i jak je wymienić, bo nie można tam nic zobaczyć. Za ciasno, ściana grodziowa za blisko. Podsuńcie jakiś pomysł bo pewnie już ktoś to robił ;-)

: 10 mar 2011, 00:37
autor: jaano
ja tez odswieze przy okazji temat - u mnie jak sie okazalo nie byl to zimmering na wale (choc to ponoc popularny wyciek) ale wtedy - rok temu to mechnicy z Wyr specjalizujacy sie w Audi, których nie polecam - mnie wycieli na nowa czesc i wymiane ktorej nie zrobili ale zapieraja sie do dzis ze zrobili, zdejmujac skrzynie, ktora ma tak zapieczone sruby ze nie bylo mzliwoscia ich odkrecenie a tym bardziej zakrecenie spowrotem...

u mnie byla to peknieta rurka odpowietrzenia chyba pokrywy zaworow - mechanik dobral sie do niej zdejmujac kolektor wlotu powietrza - robi sie wtedy zdecydowanie wiecej miejsca na grzebanie..

pozdro

: 10 mar 2011, 09:17
autor: tomi5
Tak tak, sprawdź najpierw w jakim stanie masz odmę z jednej i drugiej strony, u mnie był podobny problem wymieniłem i spokój.

: 10 mar 2011, 12:01
autor: Marcin B.
To ja się dołącze, może komuś pomoże.
Miałem wyciek z tyłu silnika, oczywiście pierwsze co poszło pod wymiane, zimering na wale plus jakaś tam uszczelka podobno wchodzi, cenowo pewnie wiecie ile to kosztuje, części grosze, robocizna krocie. Ciekło dalej, poszły do wymiany wszystkie odmy, w czasie wymiany odm, okazało sie że z tyłu silnika jest jakas pokrywka od magistrali olejowej, trzyma sie to to na 4 sróbkach i ma uszczelkę, która już nie trzymała.

Warto o tym wiedzieć i w miarę możliwości podpowiedzieć mechanikowi by nie pakować sie w koszty roboty uszczelniacza wału.