Strona 1 z 1
[D2 ALL
] Proszę o wyjaśnienie zjawiska podczas przyspiesz
: 06 maja 2014, 19:45
autor: Limbo
Cześć,
Posiadam S8 d2 FL w manualu.
Od jakiegoś czasu zauwązyłem ciekawe zjawisko.. zastanawiam się czy każdy z was tak ma?
Podczas przyspieszania auto zauważalnie po przekroczeniu ok 2800-3000 obrotów nagle dostaje wieksze kopyto.
Wrażenie podobne do tego jakie mamy w silnikach doładowanych tylko oczywiście z mniejszym "uderzeniem"
Może wtedy zmieniają sie fazy rozrządu?? jak to jest?
: 06 maja 2014, 19:49
autor: michalwruszak
To pewnie klapki sterujące kolektorem dolotowym się otwierają i to może dawac takie odczucie
: 06 maja 2014, 21:29
autor: tx-didi
a ja bym powiedzial ze jedna z klapek sie troche przycina - stad wrazenie 'kopa', gdy dolot sie nagle skroci bez fazy posredniej.
: 06 maja 2014, 21:33
autor: pepi
lub napinacze łańcuchów umierają
: 06 maja 2014, 22:22
autor: Preston81
a moze nastawniki
chyba ze pepi mowi o tym samym
zaloze sie ze jak by zhamowac to auto dynamicznie wyszlo by ze moment ma slabszy w poczatkowej fazie a od 100 leci juz jak powinien
Re: Proszę o wyjaśnienie zjawiska podczas przyspiesz
: 06 maja 2014, 22:29
autor: beyer28
Limbo pisze:Podczas przyspieszania auto zauważalnie po przekroczeniu ok 2800-3000 obrotów nagle dostaje wieksze kopyto.
A może kolega ma RS8 i stąd to kopyto
: 06 maja 2014, 22:37
autor: Lakier
Może być ustawione przełączenie na bene od 2800 obrotów
: 07 maja 2014, 06:15
autor: pepi
u mnie jak napinacze nastawniki były be
to tak było
przy 3tys czuć było turbo
: 07 maja 2014, 09:07
autor: k44761
Mogą być napinacze, może być przycięta jedna z klapek zmiennych długości kolektora.
: 07 maja 2014, 10:47
autor: Limbo
auto nie klepie przy odpalaniu nastawniki odpadaja.
: 08 maja 2014, 08:16
autor: pepi
kanał 90 -93 prawdę ci powie
: 08 maja 2014, 11:22
autor: sebos17
pepi pisze:kanał 90 -93 prawdę ci powie
opisz coś więcej jakie wartości powinny tam być
: 08 maja 2014, 20:16
autor: pepi
właściwe
na jednym zera
a na drugim przy bucie ponad 20
: 08 maja 2014, 20:31
autor: k44761
Już sprawdziliśmy, u kol. Limbo jeden nastawnik jest zacięty i nie zmienia pozycji wałka (ale napina łańcuch), i połowicznie nie działa regulacja długości kolektora ssącego
: 09 maja 2014, 13:32
autor: Limbo
najpierw ogarniamy visco bo mnie juz JUMBOlot drażni:D