[D2 95 2.8PB/LPG
] Wyciek oleju z tyłu pokrywy zaworowej
: 13 maja 2014, 12:37
autor: btuner
Wymieniłem uszczelki pokryw zaworów i udrożniłem odmy lecz ciągle leci olej spod elementu uwidocznionego na zdjęciu. Wyciek nie wielki ale kapie na wydech ;(
Co to takiego i jak to jest uszczelnione?
: 13 maja 2014, 13:05
autor: uszek
Napinacz łancucha rozrządu
: 13 maja 2014, 13:54
autor: btuner
Dzięki
Tam przychodzi jakaś uszczelka czy jak? Nowy kosztuje ok 600zł więc wolałbym uszczelnić aktualnie posiadany <niewiem>
: 13 maja 2014, 14:10
autor: uszek
Jest uszczelka i taki półksiezyc z gumy, sprobuj to rozebrac wyczyscic i uszczelnic od nowa
: 13 maja 2014, 14:14
autor: btuner
Te uszczelki są do kupienia osobno?
: 13 maja 2014, 14:14
autor: krzychu22.p1i
Tak mają nr 058 198 217 i w ASO kosztują 43,48zł/szt. Możesz też dopaść elringa za 30zł/szt.
: 13 maja 2014, 14:37
autor: sylwekr
Jak puszczają uszczelnienia to w silniku 2.8 może byc uszkodzony Ezektor. Jeśli on jest uszkodzony to naprawa wycieku może nie być zbyt trwała, bo po jakimś czasie będzie kolejny wyciek. Sprawność ezektora zweryfikujesz odkręcając korek wlewowy oleju, jeśli jest lekkie podciśnienie to jest O.K., jak wydmuchuje to w pierwszej kolejności wymienień Ezektor, bo wymiana uszczelniaczy na długo może nie pomóc.
Dla tych co planują wymianę wspomnianej uszczelki:
Aby ściągnąć napinacz trzeba zwalić wałki rozrządu ;( Robota z pewnością nie do wykonania na parkingu przed blokiem.
Mam nadzieję, że nie będę musiał tam więcej zaglądać <lipa>
: 20 maja 2014, 08:20
autor: sylwekr
Wałków nie trzeba ruszać, potrzebny przyrząd do ściśnięcia napinacza i bez problemu wymienia się uszczelki pod napinaczem - do ogarnięcia w godzinkę nawet pod blokiem. Jeśli wyjmowałeś napinacz to trzeba jeden wałek wyciągnąć, ale tego nie trzeba robić do wymiany samych uszczelek.
: 20 maja 2014, 08:46
autor: btuner
Za brak wiedzy się płaci Grunt, że nie śmierdzi już.