Strona 1 z 2
[D2 94 4.2PB/LPG
] Drżenie samochodu i błąd cylindra
: 31 maja 2014, 18:32
autor: Chowix
Witam,
Otóż mam błąd cylindra 4 oraz inne błędy
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
01183 Lampka ostrzegawcza konwertera katalitycznego – K72
16538 P0154 O2 obwód czujnika – nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 1)v A
Chciałbym się Was zapytać jak i co zrobić z tym fantem ? Słyszałem o jakimś module jak się za to zabrać prosiłbym o jakieś bardziej szczegółowe rozwiązanie
Pozdrawiam
DODANO:
po zamianie modułów wtyczkami pokazuje cylinder 3 czyli kupuje jeden moduł zapłonowy i jest spoko ?
DODANO:
aha i jak rozpoznać który moduł jest zepsuty i czy te oba moduły są takie same ? tz wystarczy że spisze kod z jednego z modułów znajde na allegro i zakupie tak ? pytam bo nie moge rozkręcić tego 2 modułu co jest od spodu - nie widze nr modułu..
: 31 maja 2014, 19:17
autor: pepi
tak takie same
: 01 cze 2014, 14:53
autor: Chowix
Pomogło wymiana tego modułu
: 01 cze 2014, 21:16
autor: pepi
to ok
tylko wiesz że tam była fabrycznie taka pasta emisyjna
: 01 cze 2014, 21:20
autor: Chowix
Nieee dasz więcej info ?
: 01 cze 2014, 22:02
autor: pepi
pod modułem powinna być taka pasta
nie było nic?
: 01 cze 2014, 22:03
autor: Chowix
a skąd taką pastę wziąć rozumiem, że to coś jak pasta termo przewodząca ciepło jak w procesorach a żeby się chłodziła czy jak ?
: 01 cze 2014, 23:01
autor: Krzysztof31
Tam żadnej pasty nie ma. Jest przykręcona i tyle a pod spodem jest płytka aluminiowa i ona oddaje całe ciepło tzw. Radiator
: 01 cze 2014, 23:43
autor: gtfan
U mnie była pasta, nie wiem czy fabryczna, czy ktoś sam ją nałożył, ale była.
Chowix, zwykła pasta termoprzewodząca wystarczy
: 02 cze 2014, 06:27
autor: pepi
no i nie dziwne że wam te moduły potem padają
: 02 cze 2014, 07:33
autor: marekp750
Pasta termoprzewodząca powinna być.
Tak jak pepi pisze, nic dziwnego, ze później szybko moduły padają.
Styk miedzy modułem a blachą nie jest OK. Często zostaje tam mała szczelina.
Powoduje to powstanie poduszki powietrznej i braku przewodności cieplnej.
Moduł się grzeje, mocniej niż powinien i wcześniej pada.
Jeżeli pada nam moduł w trasie i chcemy go wymienić to zamiast pasty termoprzewodzącej
użyć smaru miedzianego. Dosyć dobrze przewodzi ciepło, awaryjnie wystarczy.
: 17 cze 2014, 09:52
autor: Fermon
Witam mam podobne objawy plus zwiększone spalanie. A błędy na Vagu takie:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Sunday, 01 June 2014, 18:59:11:0
Control Module Part Number: 4D0 907 557 J
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
Software Coding: 04263
Work Shop Code: WSC 00000
15 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8: Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Cylinder 7: Misfire Detected
P0307 - 35-10 - - - Intermittent
17740 - Knock-Control: Cylinder 8: Regulation Limit Exceeded
P1332 - 35-10 - - - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
czy ktoś może coś więcej na ten temat powiedzieć?
: 17 cze 2014, 10:13
autor: marekp750
Fermon, to co u Ciebie widnieje to jakaś masakra związana ze złym zasilaniem (na 70%).
Jakie masz napięcie na aku jak pracuje silnik? Wziąć miernik i zmierzyć.
Później zobaczyć co się dzieje z ładowaniem na 2 tyś i 4 tyś obr.
Jeżeli małe napięcia to aku do bani, już do wymiany, jeżeli aku sprawny to altek do sprawdzernia (w pierwszej kolejności).
Napięcie powinno mieścić się w okolicach 13,9 V (włączona dmuchawa i światła).
Jeżeli będzie trochę mniej to już objawy "zatoru" w przewodach. Do czyszczenia styki.
Jak dużo mniej to niestyki i (lub) altek.
Dopiero później można skasowac błędy i zobaczyć które wrócą.
: 17 cze 2014, 10:37
autor: Fermon
12.3 Volta wziełem inne aku to samo czyli co alternator i dopiero wtedy szukac dalej przyczyn?
: 17 cze 2014, 10:51
autor: marekp750
12.3 V - stanowczo za mało
wyciągnąć altka, regulator do wymiany prawdopodobnie, chodzi o szczotki.
Zanim zaczniesz demontaż to sprawdzić ile V wychodzi z altka (śruba z tyłu altka).
Jak będzie koło 14V to znaczy, że do czyszczenia styki pod prawą podłużnicą.
Zresztą na pewno tam jest do kitu (jak nie było robione) i wyczyścić dobrze.
Jak to nie pomoże to naprawa lub wymiana na inny.
Jak nie będzie dobrego zasilania to nigdy nie będzie OK z autkiem.