Strona 1 z 4

[D2 01 3.7PB/LPG ] Ciężko pali jak zimny

: 20 cze 2014, 08:54
autor: karols
Witam. Mam problem ze swoim autem, otóż po nocy gdy silnik jest zimny , mam problem z jego odpaleniem. Załączam filmik: ( ) . Dodam że jak jest rozgrzany to wszystko jest w porządku. Wymieniłem już świece i filtr paliwa. Co może być tego przyczyną ?

Z góry dzięki za pomoc.

: 20 cze 2014, 15:05
autor: ernesto
Palisz ją z gazu czy z benzyny ? Może coś w centralce się porobiło bo wygląda jak by z gazu paliła.
Auto niech chodzi na gazie wieczorem, zakręć butlę aż automatycznie silnik przeskoczy na benzynę.
Następnie zgaś go, odepnij klemy i zobacz rano jak odpali na zakręconej butli.

Błędy były odczytywane ?

: 20 cze 2014, 16:10
autor: marekp750
Objaw jakby problem z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej.

Ale, tak jak Ernesto napisał problem może być z adaptacjami i odłączenie aku może pomóc.
Lub problem z puszczaniem LPG do dolotu, nie można wykluczyć także, że regulator ciśnienia paliwa nie puszcza benzyny (ściągnąć wężyk sterujący i zobaczyć co się dzieje, czy leci paliwo, jak się kręci silnikiem /jak leci znaczy , że jest źle/).

Jak sprawdzisz LPG, adaptacje (wyzerujesz) oraz wyeliminujesz ewentualnie cieknący regulator ciśnienia paliwa to pozostanie tylko siadająca pompa paliwa.

: 20 cze 2014, 22:15
autor: karols
Czyli mam odłączyć, tak jak na załączonym zdjęciu wężyk z tego krućca i zakręcić silnikiem ?

: 20 cze 2014, 22:25
autor: ernesto
karols pisze:Czyli mam odłączyć, tak jak na załączonym zdjęciu wężyk z tego krućca i zakręcić silnikiem ?
marekp750 pisze: (ściągnąć wężyk sterujący i zobaczyć co się dzieje, czy leci paliwo, jak się kręci silnikiem /jak leci znaczy , że jest źle/).
Tak dokładnie, I obserwuj czy nie leci paliwo z niego.

: 21 cze 2014, 08:50
autor: karols
Regulator sprawdzony, wygląda na to że jest sprawny , bo nie leciało z niego paliwo.
Zauważyłem że im mniej paliwa w baku tym gożej pali, mniej więcej od połowy baku zaczynają się problemy.

: 21 cze 2014, 08:59
autor: marekp750
Trzeba było to od razu napisać...

Typowy problem A8.

Źle obsadzona pompa paliwa w koszu. Problemy z koszem.
Padająca pompa paliwa.

Kierujesz się na tył auta do bagażnika... tam jest wszystko co Ciebie interesuje.

Poczytaj sobie np. ten temat:

Nieśmiertelny problem z pompą paliwa w A8.

: 21 cze 2014, 09:26
autor: krzychu22.p1i
Też obstawiałem pompę paliwa ale ten objaw nie pasował do ciepłego silnika.

: 29 cze 2014, 16:47
autor: karols
W takim razie będe wzmuszony wymienić pompę. Jakiej firmy pompkę polecacie i jaka jest jej orientacyjna cena ?

: 29 cze 2014, 17:31
autor: krzychu22.p1i
VDO około 490-550zł

: 29 cze 2014, 17:44
autor: karols
To pewnie jakiś tańszy zamiennik się nie sprawdzi ?

: 29 cze 2014, 17:57
autor: krzychu22.p1i
Ciężko mi powiedzieć.. Musisz zwrócić uwagę na zamiennik bo pompa musi mieć 2 króćce, niektórzy takowe zakładają i są zadowoleni. Mając w autku instalację LPG nie można katować pompy na rezerwie bo to ją wykańcza.

: 29 cze 2014, 18:01
autor: karols
Narazie wymianę sobie odpuszczę poczekam aż pompka padnie całkowicie. Zatankuję do pełna i będę pilnował żeby nie ubyło poniżej połowy baku.

: 29 cze 2014, 18:08
autor: krzychu22.p1i

: 29 cze 2014, 18:33
autor: michalwruszak
Wszystko kolego zależy od montażu , dobrze zamontowany QAP moze wytrzymac nawet rok , cena za pompe VDO to aktualnie 500zl