Strona 1 z 2

[D2 00 4.2PB/LPG ] Szarpie na zimnym po załączeniu na LPG

: 07 lip 2014, 19:19
autor: puzzel1
Panowie mam taki problem, że na zimnym silniku (po nocnym postoju), odpalam silnik, przełącza się na gaz i w tym momencie silnik zaczyna dławic się/szarpać przez jakieś 3-4 sekundy, tak jakby wypadał zpałon, po tych 3-4sek przestaje i juz jest potem wszystko ok, gdy silnik sie nagrzeje.
Dodam że im wyzsza temperatura otoczenia, tym bardziej szarpie.
Błedy silnika to jeden związany z sondą lambda, którą wymienię na dniach (podgrzewanie padło w prawej).
Przepływkę ostatnio wymieniłęm, bo wywalało jej błędy, juz jest czysto, wczoraj zmieniłem wszystkie filtry gazu.
Któraś świeca/cewka robi robotę?
Instalację gazową mam Stag 300 premium.

: 07 lip 2014, 19:42
autor: uszek
Obstawiam kiepsko wywiercone wkretki od gazu.

: 07 lip 2014, 20:15
autor: pb41ns
ja tak miałem jak przez przypadek pozamieniałem wężyki które idą do wtrysków gazowych. jednocześnie dostawał gaz i bęzyne i z tąd te szarpanie było

: 07 lip 2014, 20:52
autor: pioter
Zostaw przełącznik na benzynie i odpal na benzynie rano , dopiero jak się porządnie nagrzeje - np: po 10minutach przełącz na lpg . Benzyny masz powyżej połowy w zbiorniku ?

: 07 lip 2014, 21:18
autor: puzzel1
teoretycznie zawsze moge tak robić, ale chcialbym zeby bylo bez tych szarpań :)
tak zawsze okolo pół baku mam.
Moze faktycznie ktoś wężyki pozamieniał, bede patrzyl. Dzieki za podpowiedzi :)

: 07 lip 2014, 21:28
autor: pepi
wtryski zaklejone syfem :)

: 08 lip 2014, 21:57
autor: macisz12
Niech ktoś ci sprawdzi ustawienia w sterowniku lpg. Nasze silniki należą do grupy tak zwanych zimnych vagow. Dużo jest o tym na lpgforum . Poczytaj tam. Z tego co wiem stag ma z tym problem. Zresztą nie tylko on.

: 08 lip 2014, 22:05
autor: Simone331
Podnieś sobie temperaturę przełączania gazu. ;)

: 08 lip 2014, 22:07
autor: pepi
najlepiej na 80 bo wyżej zimnego już brak
albo zmień sterownik i zapodaj dobry filtr ;)

: 08 lip 2014, 22:19
autor: Simone331
pepi pisze:najlepiej na 80 bo wyżej zimnego już brak
A wiesz chociaż na ile ma aktualnie ustawione?

Miałem w zimie na 20 i uwierz, że niedawno zaobserwowałem podobny objaw lekkiego jakby poszarpywania. Temperatury są teraz wyższe i krótszy jest czas nagrzewania parownika/ów. Podniosłem temperaturę w sterowniku i spokój, a mam dokładnie ten sam sterownik co autor tematu.

: 08 lip 2014, 22:25
autor: pepi
ale to był :P

: 08 lip 2014, 22:30
autor: karol208
Ja u siebie mam oszukany czujnik temperatury silnika odpalam na Pb gdy silnik a dokładnie reduktor osiagnie 30st to przełącza się na LPG przy czym uruchamia sę automatycznie z podaniem napięcia na zawór LPG emulator własnej roboty który podaje do sterownika Pb oszukany sygnał z czujnika temperatury silnika rzędu ok 80-90st. Omijane jest w ten sposób wzbogacenie w etapie rozgrzewania silnika ,,TZW ZIMNY VAG".

Po osiągnięciu temperatury reduktora 80st emulator się wyłącza i zostają przywrócone normalne oryginalne parametry z czujnika temp silnika.

: 08 lip 2014, 22:32
autor: pepi
jakby nie było sterowników które dają radę ;)

: 08 lip 2014, 22:35
autor: karol208
pepi pisze:jakby nie było sterowników które dają radę ;)
Wiem że są ale na tamte czasy co miałem zakładane LPG nawet PRINS ratował się tym patentem.
Owszem są teraz sterowniki i zamierzam sobie zakupić ale nie w tym momencie. Trzeba się liczyć z kosztem ok 1000zł.

: 08 lip 2014, 22:46
autor: ernesto
U mnie jest 20 i też zauważyłem że teraz jak jest ciepło. Odpalam, chcę coś sprawdzić. Robię przegazówkę i przełącz się od razu na tlenek gazotu. I gaśnie.
Muszę odczekać chwilkę i potem jest ok. Chyba podjadę do jakiegoś znachora by podciągnął mi na 30 ewent 40 stopni