Strona 1 z 4

[D2 95 4.2PB ] Gaśnie podczas hamowania

: 24 lut 2010, 09:52
autor: grim
Witam,

Audi A8 D2 1995r 4.2L Quattro 220KW

Od dłuższego czasu mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić.

Problem wygląda następująco.

Dojeżdżam do świateł... Hamuję... Auto staje i w tym momencie obroty spadają prawie do zera i albo wrócą albo nie i po prostu zgaśnie... szczególnie potrafi zgasnąć przy ostrym hamowaniu.

Zauważyłem też że przy tej samej sytuacji ale przy zmianie biegu na N mogę stanąć dęba i nic się nie dzieje... wszystko jest ok...


Dodam tylko że przepustnice czyściłem, nasmarowałem...
Silniczek krokowy też wyczyściłem... a kiedy to nic nie dało postanowiłem wymienić silniczek krokowy co też niestety nic nie dało...

Dodam że pewien znajomy miał coś podobnego ale w jego mniemaniu podczas skręcania mu gasł... niby wymienił (z tego co zrozumiałem) czujnik obrotów wału korbowego zwanego też czujnikiem na kole zamachowym.

: 24 lut 2010, 17:01
autor: paulo79
a masz problemy z odpaleniem na zimno badz cieplo? Jesli tak to czujnik to wymiany bo to jeden z objawow jego zlego dzialania. Mozna tez zmierzyc opornosc czujnika i bedzie wiadomo czy to jego wina po to zeby nie wymieniac bezsensownie. Sprawdz tez vagiem czy komputer cos zapisal

: 24 lut 2010, 17:13
autor: grim
paulo79 pisze:a masz problemy z odpaleniem na zimno badz cieplo? Jesli tak to czujnik to wymiany bo to jeden z objawow jego zlego dzialania. Mozna tez zmierzyc opornosc czujnika i bedzie wiadomo czy to jego wina po to zeby nie wymieniac bezsensownie. Sprawdz tez vagiem czy komputer cos zapisal
VAG'iem sprawdzałem TPS na przepustnicy i chyba samego Krokowca... i wszystko było OK... to znaczy... katalogowo... ? :P hehe

Co do czujnika ? Jak mówisz o czujniku wału korbowego itd to jedynie można go sprawdzić za pomocą oscyloskopu ? Tyle doszedłem w tym temacie... i tyle że podobną są dwa...

Co do odpalania... to raz czy dwa... pokręcił dłużej...

: 24 lut 2010, 17:41
autor: paulo79
czujnik jest jeden miedzy skrzynia a motorem i sprawdzic go mozna zwyklym miernikiem jaka ma opornosc. Te czujniki maja w sobie opornosc wiec trzena wypiac kostke i sprawdzic opornosc poprostu, prosciej tego zrobic nie mozna. Gazu nie masz oczywiscie?
Typowy objaw padnietego czujnika to trudne odpalanie (dlugo kreci) na zimnym badz cieplym zalezy od auta i czasem auto potrafi zgaznac gdzy zgubi sygnal, vag nie zawsze pokaze ten blad dlatego najprosciej sprawdzic go jak pisalem wyzej i wcale nie potrzeba oscyloskopu.

: 24 lut 2010, 18:32
autor: grim
paulo79 pisze:czujnik jest jeden miedzy skrzynia a motorem i sprawdzic go mozna zwyklym miernikiem jaka ma opornosc. Te czujniki maja w sobie opornosc wiec trzena wypiac kostke i sprawdzic opornosc poprostu, prosciej tego zrobic nie mozna. Gazu nie masz oczywiscie?
Typowy objaw padnietego czujnika to trudne odpalanie (dlugo kreci) na zimnym badz cieplym zalezy od auta i czasem auto potrafi zgaznac gdzy zgubi sygnal, vag nie zawsze pokaze ten blad dlatego najprosciej sprawdzic go jak pisalem wyzej i wcale nie potrzeba oscyloskopu.
GAZU brak :) Ale miernikiem to kumam... ale jaka ma być wartość itd ? Nie znam się tym za bardzo... a nie chce myśleć i kombinować jak będę na kanale w warsztacie (gdzie nie mam pewności że mi pozwolą się pobawić) czy też na stacji diagnostycznej gdzie ktoś będzie się na mnie wkur***** z każdą minutą....

: 24 lut 2010, 18:50
autor: paulo79
kolego z tego co pamietam to rezystancja powinna wynosic okolo 800 ohm-ów. Sprawdz ten czujnik bo to on odpowiada za wiele rzeczy w silniku i mozna to sprawdzic domowym sposobem, gdyby okazalo sie ze to nie to, to bedziemy myslec dalej. Pamietaj ze wyczyszczenie krokowca o niczym nie swiadczy, on tez odpowiada za wolne obroty i moze byc padniety.

: 24 lut 2010, 21:24
autor: grim
paulo79 pisze:kolego z tego co pamietam to rezystancja powinna wynosic okolo 800 ohm-ów. Sprawdz ten czujnik bo to on odpowiada za wiele rzeczy w silniku i mozna to sprawdzic domowym sposobem, gdyby okazalo sie ze to nie to, to bedziemy myslec dalej. Pamietaj ze wyczyszczenie krokowca o niczym nie swiadczy, on tez odpowiada za wolne obroty i moze byc padniety.
OK... Dzięki... na dniach to sprawdzę...

: 25 lut 2010, 21:09
autor: jacekjaceklw
witam miałem ten sam problem na vag-u tez pokazywało błąd czujnika
wymieniłem tylko świece na nowe i wszystko wróciło do norma a czujnika nie ruszałem i po skasowaniu błędu i wymianie swiec już nic nie wyskoczyło

: 04 mar 2010, 14:42
autor: grim
Dziś się okazało że wszystko jest OK... Po prostu przepustnica niby ma luzy... i TPS błędnie odczytuje dane o jej otwarciu... daje ją do regeneracji w następnym tygniu i dam znać czy coś to dało...

: 13 lip 2010, 09:09
autor: SERGIO
Witam

U mnie sytuacja wygląda następująco:
Silnik normalnie odpala na zimno i ciepło, pracuje równo i niby wszystko jest ok jednak od czasu do czasu pracując dłużej na biegu jałowym auto zgaśnie - wygląda to w taki sposób jakbym go normalnie wyłączył kluczykiem, ostatnio nawet zdarzyło się iż zgasł w trakcie jazdy (oczywiście wyglądało to tak, że w trakcie jazdy szarpnął i mrugnęła kontrolka KAT i auto odpaliło siłą rozpędu na pych)

Wczoraj zauważyłem też, że auto jak było ciepłe chciałem odpalić, silnik odpalił jednak zdławił się, ponownie uruchomiłem go i normalnie wszedł na obroty.
Robi tak również czasami.

Pytanie brzmi czy to przepustnica powietrza może jest brudna? czy może coś innego?

: 13 lip 2010, 10:35
autor: daro72
Może to być przepływka albo padająca pompa paliwa. Również zdaje mi się że może z tym mieć związek czujnik obrotów wału.

: 13 lip 2010, 10:41
autor: SERGIO
Nie wiem czy to pompa paliwa, bo w większości jeżdżę na lpg

Na vagu czysto żadnych błędów, a jak to sprawdzić, gdzie wejść czy to przepływka lub coś innego w jakie wartości wejść i ile mają wynosić?

W poniedziałek jadę na południe polski i ni chciałbym stanąć po drodze i wracać na lawecie na północ

[ Dodano: 2010-07-13, 10:42 ]
a ten czujnik obrotów wału gdzie się znajduje i jak go sprawdzić czy jest ok?

: 13 lip 2010, 11:31
autor: pioter
Wloty powietrza które idą do filtra pow. masz oryginalne i całe ?

: 13 lip 2010, 12:14
autor: klon_84
moze gdzies masz pekiniety przwod/rurke doprowadzania powetrza i auto lapie powetrze ;-)

: 13 lip 2010, 12:19
autor: SERGIO
wszystko mam ori z wyjątkiem filtra powietrza, od kilku miesięcy mam wkład K&N

Oczywiście pod wieczór sprawdzę cały dolot, oraz przeczyszczę przepustnicę powietrza bo słyszałem że lubią się przycinać jak są zabrudzone i to może być przyczyna. No ale znawcą nie jestem dlatego proszę o radę

czy jest możliwym że taka sytuacja może mieć miejsce z powodu wadliwych/uszkodzonych wtrysków gazu, poza tymi sporadycznymi gaśnięciami auto chodzi normalnie, pali jeździ.
Ostatnio zrobiłem trasę ponad 1000 km wszystko ok było poza jednym przypadkiem kiedy zgasł na wolnych obrotach.