Strona 1 z 3

[D2 98 4.2PB/LPG ] Nie odpala na PB

: 26 lip 2014, 21:30
autor: PIPPEN
Witam wracałem dziś z morza i po przejechaniu 300 Km musiałem zatankować a tu autko nie pali na benzynie - na gazie odpalenie tryb awaryjny i bez uwag.Moim zdanie pompa bezpiecznik albo przekaźnik powiedzcie gdzie znajdę poszczególne podzespoły - bezpieczniki mam już namiar ze źródeł na dwa miejsca ale interesuje mnie przekaźnik bo przez moment czułem taki spalony elektroniczny smrodzik jak jechałem.
Po podpięciu do vaga zero błędów na silniku . Smród mógł być ze spalonego silnika dmuchawy nawiewu bo padł na dobre za pewne z komutatora już nic nie zostało.(jak ktoś ma schemat ze zdjęciami jak go się wyciąga to też mile widziane).

: 26 lip 2014, 21:34
autor: pepi
dorwij się do wtyczki i zobacz czy masz zasilanie

: 26 lip 2014, 22:08
autor: PIPPEN
Mówisz o wtyczce przy pompie ? regulator wiem gdzie jest to sobie sprawdze ale nie wiem za chiny gdzie jest przekaźnik??
Kurde od 6 lat jeszcze na gazie zawsze pól zbiornika paliwa i nagle error. Mam odcięcie też pompy ale już wywaliłem przełącznik i zmostkowałem kable a więc to odpada.


Kurde jestem na forum od 2009 a to moja pierwsza poważna awaria ,jaką już kiedyś usuwałem u kumpla w a8 a teraz sram bo mam się wziąść za swoje auto czego nie cierpię

: 26 lip 2014, 22:36
autor: Gabriel
Nurkujesz do bagażnika. Prawa strona pod samo oparcie siedzeń i odchylasz wykładzinę. Odkręcasz czarny dekiel (chyba 3 śrubki) i masz wszystko przed oczyma. Jest tam wtyczka, na której po przekręceniu kluczyka, przez moment pojawia się napięcie. Jak jest napięcie, to wszystko jasne że elektryka sprawna.

: 26 lip 2014, 22:44
autor: krzychu22.p1i
Przekaźnik jest pod nogami pasażera na dolnej listwie (nad terminalami) taki szary (o ile coś nie pokićkałem)

: 26 lip 2014, 23:16
autor: PIPPEN
Jutro wbijam . Zawsze widzialem bezpieczniki pod nogami pasazera ale przekaznikow nigdy nie wiem dlaczego. Nie wiesz jaki ma nr?
Aa z tym napięciem to jest już przy zapłonie cz dopiero jak się kręci?

: 27 lip 2014, 08:21
autor: PIPPEN
Na razie znalazlem spalony bezpiecznik z pompy. Moze przekaznik nabroil ktory to dokladnie wysle fotke prosze zaznaczyc



Coś nie umie zdjecia wstawic nie wiem dlaczego wrrrrr

: 27 lip 2014, 09:56
autor: Gabriel
Jak spalony bezpiecznik, to pompa może być również spalona. Jak ma wirnik "łapnięty" to będzie paliła właśnie bezpiecznik. Włóż nowy, odpal i jak znów się przepali to raczej pompka do wymiany.
PIPPEN pisze:Aa z tym napięciem to jest już przy zapłonie cz dopiero jak się kręci?
Przekręcisz zapłon, to parę sekund jest napięcie na pompkę i znika. Jak kręcisz rozrusznikiem, to cały czas powinno być.
Ale obstawiam pompę walniętą po spalonym bezpieczniku. Sprawdz napięcie na wtyczce, szkoda kopać w przekaznikach. Będzie wszystko jasne w minutę.

: 27 lip 2014, 11:13
autor: PIPPEN
Pompa walnieta bo na kostce jest zasilanie.

: 27 lip 2014, 14:41
autor: Gabriel
PIPPEN pisze:na kostce jest zasilanie.
a pompa się nie odzywa? I pali bezpiecznik?
To kolejny krok, poszukać tematu o wymianie pompy i krok po kroku do dzieła.

: 27 lip 2014, 16:55
autor: PIPPEN
Jutro zamawiam pompę i wentylator do dmuchawy lecz nie umie odkrecic dwoch wkretow już brak mi pomysłów jak to zrobić. Chodzi o te wkręty co są w tyle oslony silnika i już wtedy można go wyciągać. Niech ktoś pomoże czym to odkręcić.

: 27 lip 2014, 22:16
autor: pepi
a masa jest na pompie ?

: 28 lip 2014, 19:11
autor: PIPPEN
Pompa wymieniona auto śmiga oby jak najdłużej . Założę mu czasowy przekaźnik na pompę paliwową aby nie chodziła jak na gazie jeżdżę.

: 28 lip 2014, 19:22
autor: Gość
Nie rob tego. W razie czego jak coś kichnie w gazie spadnie ciśnienie czy coś przy większej prędkości to zgaśnie ci silnik i może być goraco. A poza tym pozapiekają ci sie wtryski. Pompa musi chodzić.

: 28 lip 2014, 19:34
autor: Gabriel
Apophis pisze:pozapiekają ci sie wtryski
nie zaczynajcie znowu z tymi głupotami.
Ale pierwszy argument jest całkiem słuszny ;)