Strona 1 z 2
[D2 00 4.2PB/LPG
] Nie równo pracuje, kuleje, brak mocy
: 04 sie 2014, 13:31
autor: Łukasz10
Witam wszystkich. Mam problem ze swoją A8 ponieważ w czasie ostatniej jazdy silnik zaczął dziwnie pracować tak jak by nie pracował na jeden lub więcej cylindrów spada z obrotów i ma z początku ciężko się wkręcić dusi się i gaśnie a jak uda się go wkręcić to pracuje sztywno ale nadal jest odczuwalna nie równa praca jak by nie domagał na którymś tłoku. Sytuacja jest identyczna jak i na PB i LPG a vag nie pokazał żadnych błędów. Nie wiem czego mam szukać i gdzie?? może jakieś sugestie??
: 04 sie 2014, 14:18
autor: Marecki
Na początek pozamieniaj cewki i sprawdż ponownie.
: 04 sie 2014, 14:54
autor: michalwruszak
Podlacz VAG
: 04 sie 2014, 14:55
autor: Marecki
Łukasz10 pisze:vag nie pokazał żadnych błędów
<hehe>
: 04 sie 2014, 14:56
autor: michalwruszak
Ups moj blad - skoro nie pokazal a wypadl zaplon to na 99% cewka
: 04 sie 2014, 17:07
autor: ernesto
Ale jak cewka ubita będzie to powinien pokazać coś.
Od niczego zmierz kompresję. Gruszki podciśnienia kolektora ssącego może jeszcze sprawdź czy chodzą prawidłowo, szczelność dolotu
: 04 sie 2014, 17:20
autor: Gość
A może ciśnienie paliwa słabnie?
: 04 sie 2014, 17:23
autor: marekp750
Jeżeli masz dostęp do VAG'a to posprawdzaj w blokach pomiarowych, który
z cylindrów ma misfire'y (wypadanie zapłonu).
Np dla silnika ABZ są to bloki 19 i 20 (1-4 i 5-8)
Będziesz wiedział którymi cewkami się zająć. Ewentualnie jak zmienisz
ich kolejność czy misfire'y pójdą za cewką.
: 04 sie 2014, 20:51
autor: pepi
może lpg podlewa
lub gdzieś bokiem paliwo się dostaje
: 04 sie 2014, 21:59
autor: Łukasz10
Panowie wszystko dzisiaj sprawdziłem co tylko przychodziło mi do głowy i nic
silnik jak się dusił i dławił to dalej tak ma i jak by tego było mało to zauważyłem że oprócz dziwnej jego pracy wydaje dźwięk jakby mielił zasysane powietrze być może spaliny sam już nie wiem dźwięk jest specyficzny jak by miał przedmuch czy coś w tym stylu lub jakby dusił się własnymi spalinami bo nawet nie wiem jak to opisać. Przychodzą mi tylko jeszcze dwa pomysły do głowy może zapchały się katy i zobaczyć zawór EGR a jak nie to może nastawniki rozrządu siadają tylko nie wiem czemu błędów nie wywala
: 04 sie 2014, 22:30
autor: pepi
zapchane katy
lpg zrobiło swoje
: 05 sie 2014, 09:40
autor: Marecki
Wytnij i sprzedaj
: 05 sie 2014, 20:51
autor: Łukasz10
Panowie katy wywalone EGR wyczyszczony i zero efektu. Zostało mi jedynie sprawdzić ciśnienie na cylindrach bo teraz zaczynam myśleć że może wypaliło zawór bądź coś w tym stylu
: 05 sie 2014, 21:03
autor: pepi
był któryś kat zapchany ???
: 05 sie 2014, 22:36
autor: Łukasz10
jeden ku mojemu zdziwieniu zupełnie był pusty a drugi zapchany