Strona 1 z 2

[D2 97 4.2PB/LPG ] spalanie na klimie

: 05 sie 2014, 18:44
autor: shultz
jeżdżąc bez klimy spalanie przy 140 km/h w granicach 14-15l/100 km. wystarczy ze włączę klimę - skacze do 20 a w mieście bez względu na styl jazdy 30l/100km... jakieś pomysły, bo tylko przepalam paliwo bezsensownie... instalacja brc, niby wystrojona w autoryzowanym serwisie...

: 05 sie 2014, 18:51
autor: Gość
Tagów nie piszemy z palca tylko wybieramy z listy wiec popraw.

Też mam BRC,i spalanie srednie tak jak w mym opisie. Dynamiczna trasa ok 15l ale 140 to ja w deszczu jezdze. W miescie mam 18-20 i mam ustawione lpg na normalne spalanie a nie przykrecone.

Podłącz kompa i sprawdź.

: 05 sie 2014, 19:10
autor: shultz
nie wiem jak to się zmienia, jeśli możesz to popraw proszę lub napisz mi jak to się robi.

140 bo lało jak jasna cholera a kapcie chwilowo slicki, niedawno kupiłem i dopiero zamówiłem normalne.

na komputerze nic nie pokazuje, ciśnienie gazu w klimie w granicach 4-6 i 12-13

: 05 sie 2014, 20:45
autor: Marcin1981
Ten typ tak ma :D

: 05 sie 2014, 20:54
autor: shultz
jakieś inne pomysły?

3 moich znajomych ma takie same samochody, i u nich jakoś jest normalnie, a mój świeży nabytek świruje.

: 05 sie 2014, 21:14
autor: Gość
Sprawdzałeś vagiem reszte? Także brc trza przeswietlic

: 05 sie 2014, 21:24
autor: shultz
podpinałem pod ktsa i nic niezwykłego nie było. brc też było kompem sprawdzane i niby czysto:/ nie działa klima z podziałem na strefy, chłodzi dobrze, ale nie najlepiej wygląda kwestia z regulacją temperatury. mam wrażenie, że nie ma dużej różnicy przy zmianie temperatury np z 20 na 24
pali suka normalnie jakby miała spadochron z tyłu albo zaciągnięty ręczny:/

: 05 sie 2014, 21:33
autor: Gość
Ale gdyby takie obciazenie dawała sprezarka to by chyba spaliło pasek. Problem szukał bym gdzie indziej. Sprawdz sondy,przepływke,logi dynamiczne.

: 05 sie 2014, 21:35
autor: shultz
ok, w piątek pojeżdżę z kompem i może coś będę wiedział, bo szlag mnie trafia. polatam na benzie i zobaczę czy problem jest taki sam

: 05 sie 2014, 22:22
autor: Gość
No nawet nie wiesz czy to tylko lpg czy nie. Musisz posprawdzać a potem może cos sie okaze.

: 08 sie 2014, 18:29
autor: shultz
pojezdziłem na benzynie - spalanie...11,8 prędkości od 80 do 140. dzisiaj gazownik się pobawił, dawki lpg są praktycznie identyczne jak na benzynie, ale czuć, jakby delikatnie wypadały zapłony. chcę zacząć od świec i tu pytanie - na jakich Wy jeździcie, bo ja nie znam tego silnika i nie wiem co mu można założyć a czego nie. wcześniej miałem 310 ps 2,2t aan i świeca kosztowała ok 9 zł, a latał jak zły.
doradźcie proszę.

: 08 sie 2014, 20:24
autor: Gość
Dawki identyczne jak na PB tzn ze pali ci tyle gazu co beny??

Re: spalanie na klimie

: 08 sie 2014, 20:50
autor: marekp750
shultz pisze:jeżdżąc bez klimy spalanie przy 140 km/h w granicach 14-15l/100 km. wystarczy ze włączę klimę - skacze do 20 a w mieście bez względu na styl jazdy 30l/100km... jakieś pomysły, bo tylko przepalam paliwo bezsensownie... instalacja brc, niby wystrojona w autoryzowanym serwisie...
Masz dostęp do jakiegoś interfejsu by czytać czasy wtrysku benzyny?

Podaj czasy wtrysku benzyny na biegu jałowym z włączoną klimą i bez.
(czas wtrysku benzyny na benzynie i czas wtrysku benzyny na LPG).

Jeżeli masz sprawną sprężarkę (nie zaciera się) to czas wtrysku na dobrze
rozgrzanym silniku pownien zwiększyć się na klimie o max 1 ms (bieg jałowy).

Z powiedzmy 3,4 ms na 4.4 ms max.

Jeżeli coś się dzieje z kompresorem a jest to jedyna rzecz, która
może mieć wpływ na spalanie (załączony kompresor powoduje większe
obciążenie silnika).

Sprawdź to.

: 09 sie 2014, 12:57
autor: shultz
może źle się wyraziłem, chodzi o odczyty pierwszej sondy lambda, wychylenia nie różnią się od benzyny, czyli, że ani za bogato, ani za ubogo. wątpię, żeby palił tyle samo benzyny co gazu

czasy otwarcia wtrysków na benzynie sprawdziłem zgodnie z sugestią - wszystko w normie.
wykręciłem dzisiaj świece i są praktycznie nowe, więc jedyną opcją wydają mi się cewki bo objawy są jakby był problem z zapłonem, co wydaje mi się też przekładać się może na takie kosmiczne spalanie:/
w s6 zrobiłem konwersję na 2,0tfsi i o problemie zapomniałem, a tutaj jak to wygląda? bo dopóki całkiem cewka nie padnie to nie wiadomo, która niedomaga:/

jakieś pomysły panowie szlachta?

: 09 sie 2014, 16:11
autor: ernesto
shultz, Może nieszczelność układu. Czasami zdarzy się że gdzieś opaska przecięła przewód lub gdzieś się dziurka zrobiła. Ja nie patrzę na spalanie ale ostatnio przekroczyła mi 21 i okazało się przez przypadek że jest nieszczelność na króćcu wychodzącym z reduktora. Gazu nie było czuć a swoje robiło. Teraz 18,2 wyliczenie ze 142 l 2 tankowania do pełna