[D2 FL ALL
] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?
: 06 sie 2014, 09:07
autor: CINEK
witam,
niestety mój silnik zaczął kuleć i po sprawdzeinu kompresji nie ma w ogóle ciśnienia w lewej głowicy na cylindrze 7 i słabe na 6. Tak więc czeka nie regeneracja ;( , tylko teraz mam dylemat, czy jeśli prawa strona jest ok, to czy ją w ogóle ruszać?
Znalazłem ernesto Twój post bo miałeś też taki dylemat, tylko u Ciebie skończyło się na wyniamie silnika i w sumie dalej nie wiem czy robić jedną strone czy dwie od razu (mimo że druga jest ok)...
: 06 sie 2014, 09:12
autor: michalwruszak
Myśle jeżeli druga jest ok to nie warto jej sciągać nawet
: 06 sie 2014, 09:14
autor: szeryfisch
rwij jedna główke. proba olejowa byla robiona?
: 06 sie 2014, 09:16
autor: CINEK
szeryfisch pisze:proba olejowa byla robiona?
nie i gdzieś juz mi to przemknęło przed oczami ale nie doczytałem <tjaa>
: 06 sie 2014, 09:20
autor: CINEK
aa juz wiem...tez w poscie ernesto tylko nie dokonca było to objaśnione
w sumie pepi napiał >
olejową się robi ale jak jest jakieś ciśnienie i jeśli sporo wzrośnie to dół
a jak mało to głowica zawory
w tym wypadku raczej to bez sensu
: 06 sie 2014, 10:00
autor: Gabriel
Zanim zrzucisz głowicę to porządnie zdiagnozować. Wszystko znajdziesz w necie używając google.
Następnie rwać głowicę, oczywiście sprawną zostawić, nie ruszać, bo po co. No chyba że masz zniżkę w komplecie, ale wątpię
: 06 sie 2014, 11:11
autor: marekp750
Jaki masz przebieg tego silnika?
Jakie masz ciśnienia na prawej głowicy?
Jeżeli powyżej 300 kkm to robić obie (najpierw się upewnić czy to głowica).
Nie opłaca się unieruchamiać auta. Rozbierać pół silnika gdy za rok (albo wcześniej)
poleci kolejna głowica. Od nowa robota... chyba, że sam robisz i nie płacisz za
robociznę.
Dodam.
Jeżeli okażą się wypalone zawory na lewej głowicy (6 i 7 cyl).
Sprawdzić wydajność wtryskiwaczy LPG.
Czy oby one czasem nie dawały za mało i za uboga mieszanka była na tych cylindrach.
Jest to dosyć łatwe do zdiagnozowania.
: 06 sie 2014, 16:11
autor: ernesto
martin_rs4, kur...
Zrób próbę olejową najpierw. Może uda się bez zdejmowania czapki. U mnie też słabizna wyszła na 7 przy nowym motorze. O ile dobrze pamiętam wypompował 5 atmosfer. Zrobiłem próbę olejową i wzrosło do 12.
Stwierdziłem że mogło przypiec pierścienie. Spuściłem olej i pompowałem naftę na tłoki. Po weekendzie okazało się że odpuściło. W sumie nie jest to duży kosz. A zawsze można spróbować, nie życzę Ci zdejmowania czaszek. Mam nadzieje że to tylko przypieczone pierścienie .
martin_rs4, stało Ci się to nagle czy po prostu wyszło w tracie mierzenia? Znaczy się czy to kulenie zrobiło się teraz ?
Jeśli wtedy by się okazało że to tylko jedna strona to miałem już na myśli robić tylko jedną stronę bo na drugiej ciśnienie było dobre. Ale skończyło się jak się skończyło. Staraj się nie jeździć. Bo jeśli poszła uszczelka między tymi dwoma to może doprowadzić do tego co się u mnie stało że wypali dziurę między cylindrami. Ktoś po prostu jeździł na przepalonej uszczelce i taki oto efekt, magiki z Radomia lepili zakładając miedzianą uszczelkę ale i tak wydmuchało.
[center]
[/center]
Zrób próbę olejową i daj znać co wyszło.
: 06 sie 2014, 19:50
autor: CINEK
Jaki masz przebieg tego silnika?
auto ma nalatane nieco ponad 270kkm, ale przypuszczam ze i tak byl krecony wiec pewnie ze 300kkm to ma.
ernesto pisze:martin_rs4, kur...
Zrób próbę olejową najpierw. Może uda się bez zdejmowania czapki. U mnie też słabizna wyszła na 7 przy nowym motorze. O ile dobrze pamiętam wypompował 5 atmosfer. Zrobiłem próbę olejową i wzrosło do 12.
wrocilem wlasnie od mechanika i nie robil proby olejowej bo na cylindrze 6 nie ma w ogole cisnienia, jest totalne 0, co bys nie zrobil, natomiast na 7 wychodzi 3,5-4 atmosfery.
Na pozostalych cylindrach : dwoch pozostalych na lewej i na calej prawej glowicy jest wszedzie rowniutko po 9 atmosfer (mierzone bylo na zimnym silniki bez podania paliwa, tylko krecone rozrusznikiem).
marekp750 pisze:Nie opłaca się unieruchamiać auta. Rozbierać pół silnika gdy za rok (albo wcześniej)
poleci kolejna głowica. Od nowa robota... chyba, że sam robisz i nie płacisz za
robociznę.
no ja podobnie jak ernesto, latam po pracy i robie z kolega. Dzis rozebralem caly przod , a jutro pojdzie czapka w dol. Drugiej narazie nie ruszam, bo za ok. 30kkm bede wymienial rozrzad i wtedy sie zrobi druga.Chetnie bym zrobil ale niestety przycisna mnie chwilowy brak gotowki ;( byl urlop, beda chrzciny synka za tydzien i ta jedna glowica i przez 1,5 miesiaca 6tysi poszlo
ernesto pisze:martin_rs4, stało Ci się to nagle czy po prostu wyszło w tracie mierzenia? Znaczy się czy to kulenie zrobiło się teraz ?
zaczelo sie napinacza lancucha.... zaczelo cos napierd...pod lewa pokrywa, no to heja w dol i sie okazalo ze nie ma slizgu. No to nowy slizg pieknie ladnie, wszystko juz bylo ok a tu nagle wywalilo po kolei cylinder 6 i 7... po skasowaniu bledow to samo. podmiana cewek nic nie dala, wiec sprawdzona zostala kompresja. Nie wiem czy czasem jakis odlamek slizgu nie spustoszyl mi tam zaworka jakiego....
a tak dzis juz wyglada niunia :
ehhh..juz pomojajac te koszta, najbardziej wkurzajace jest to ze auto stoi
: 06 sie 2014, 19:51
autor: CINEK
p.s. ernesto, zajefajny ten Twój stół <okioki>
: 06 sie 2014, 20:34
autor: ernesto
martin_rs4 pisze:p.s. ernesto, zajefajny ten Twój stół <okioki>
Dziękuje.
Mam nadzieje że wszystko się ułoży ale jak na 6 jest całkowity brak sprężania to nie brzmi dobrze.
Daj znać jak coś już będziesz wiedział.
Nie przejmuj się, będzie dobrze. Doskonale Cię rozumiem i wiem co czujesz.
: 06 sie 2014, 20:55
autor: marekp750
Martin, te 9 barów na pozostałych cylindrach to też za wiele nie jest.
Procedura:
1. otwarta przepustnica na max (chociaż sprawdzałem na zamkniętych i wychodziło podobnie, dużej różnicy nie było)
2. wykręcone wszystkie świece
3. dobrze naładowany akumulator
4. pakujemy w zegar do 3 cykli sprężania
Powinno być od 11 w górę. Fakt, że serwisówka podaje min 7 bar
ale to już denaty całkowite.
Ostatnio dwa ABZ'ty mierzyłem było od 11 do 13 bar.
: 06 sie 2014, 21:22
autor: CINEK
marekp750,
Ale to bylo mierzone na kompletnie zimnym silniku wg procedury jaka podales. Na cieplym powinno byc ok. 3-4 bary wiecej wiec tak jak piszesz jakies 11-13. Czy Ty tez na zimnym sprawdzales?
ernesto, dzieki za slowa otuchy predzej czy pozniej kazdy to musi przejsc
: 06 sie 2014, 21:32
autor: marekp750
Na zimno były mierzone.
: 07 sie 2014, 08:55
autor: CINEK
marekp750 pisze:Na zimno były mierzone.
też tak myślałem <tjaa> no ale i tak myśle że narazie jest ok jeśli mam przynajmniej równo te 9 na wszystkich cylindrach poza 6stym i 7dmym. Zobaczymy jakie będzie po zrobieniu lewej głowicy i tych dwóch cylindrów...