Strona 1 z 2

[D2 96 3.7PB/LPG ] Szarpanie przy delikatnym przyspieszani

: 16 sie 2014, 09:42
autor: baranma
witam,

mam taki problem:

w zakresie obrotów 1200-1800 jak leciutko dodaje gazu to silnikiem strasznie zaczyna szarpać,

VAG błędów nie pokazuje,

auto potrafi przejechać 400km bez szarpania a potem jak się zatrzymam na światłach albo po ponownym odpaleniu auta silnik zaczyna nierówno chodzić i szarpać przy przyspieszaniu

gdzie szukać?

Poprawiłem tagi, wybieramy z zakładki obok napisu temat.

: 16 sie 2014, 09:59
autor: ernesto
Dziwna sprawa że ECU nie wykrywa żadnych nieprawidłowości, coś powinien zapisać.
Dzieje się tak samo na benzynie jak i na gazie ?
Na początek spróbuj odłączyć akumulator na kilkanaście minut. Pojeździć troszkę na benzynie.
Objawy przypominają niesprawność układu zapłonowego. Moduł, cewki, sondy lambda. Zobacz czy okablowanie sond jest nieprzerwane.
W moim przypadku było identycznie i okazało się że jeden przewód od sondy lambda był przerwany. Raz miał styk a raz nie. I raz szarpał a raz było pięknie.
Po ponownym stałym połączeniu problem bujania silnikiem i szarpanie w niskich wartościach obrotowych minął. U mnie objawiało się też tym że jak delikatnie jechałem równo trzymając gaz w granicach 2 tyś to czuć było poszarpywanie.

: 16 sie 2014, 10:05
autor: baranma
jak już zacznie szarpać to szarpie

i na pb i na gazie,

świece nowe maja 2 tygodnie, cewki maja rok ,

moduły zapłonowe - da się jakoś sprawdzić/pomierzyć czy tylko wymiana?

sondy jw da się je jakoś łatwo sprawdzić? ( w sumie to nie mam za bardzo gdzie, auto mam pod chmurka :-)

PS. w spawie audi jestem jeszcze laikiem mam ja dopiero od lutego :-)

: 16 sie 2014, 10:09
autor: ernesto
Podpinałeś sam pod vaga czy ktoś Ci to robił ?

: 16 sie 2014, 10:14
autor: baranma
vaga sam podpinałem ale odczytałem tylko błędy :-0) to potrafię :-)

jakieś wskazówki jak vagiem coś jeszcze sprawdzić?

: 16 sie 2014, 10:36
autor: michalwruszak
Proponowałbym Logi przepływomierza zrobić , zamienić moduły zapłonowe miejscami

: 16 sie 2014, 10:39
autor: baranma
moduły już przekładałem miejscami :-) nic to nie dało

a logi zrobię jak się nauczę :-)

: 16 sie 2014, 15:41
autor: baranma
odłączyłem aku, pośmigałem trochęi wyskoczył

00561 - Mixture Adaptation
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent

: 19 sie 2014, 22:35
autor: kriss77
baranma pisze:odłączyłem aku, pośmigałem trochęi wyskoczył

00561 - Mixture Adaptation
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
Kolego podmień przepływomierz (czujnik G70), oraz system wlotu powietrza i układ wydechowy pod kątem szczelności i zobacz, czy nadal będzie szarpać.

: 24 sie 2014, 11:23
autor: baranma
znalazłem dziurę na gumie, tymczasowo zalepiłem...

ale chyba przeplywka tez do bani max co udało mi się z niej wyciagniac to 90,69... pewnie sporo za mało?

: 24 sie 2014, 14:17
autor: krzychu22.p1i
Nowa to okolice 180g/s

: 24 sie 2014, 16:29
autor: baranma
no cóż, w takim razie wymienię gumę i poszukam przepływki :-)

: 05 paź 2014, 07:53
autor: baranma
dzięki wszystkim za podpowiedzi

problem rozwiązany (dziura na dolocie od strony odmy i padnięta przepływka :)

: 21 paź 2014, 18:53
autor: beyer28
U mnie też czasami występuje lekkie poszarpywanie. Jadąc powoli na 4 lub 5 biegu, przy minimalnych obrotach ok. 1000-1200obr, gwałtowniej dodam gazu(nie na tyle gwałtownie żeby zrzucił bieg) i wtedy potrafi się czasami przydusić. Gdy płynnie dodaję gazu wszystko ok., jak dynamiczniej-z redukcją operuję gazem też ok. Trochę podobne to do manuala, któremu na max biegu i min obr dodasz gwałtownie gazu i wtedy się przydusi. Błędów żadnych nie ma. Ktoś coś zasugeruje...

: 21 paź 2014, 19:34
autor: pepi
lpg :)
zobacz jakie masz korekty ;)