[D2 FL ALL
] Kolektor ssący, wyjęcie wałków z klapkami
: 08 wrz 2014, 21:39
autor: michalwruszak
Pytanie takie - jak wyciagnąc te wałki gdzie są klapki sterujące , najlepiej by ich nie uszkodzić
Zmiana TAGu na ogólny dla FL
krzychu22.p1i
: 08 wrz 2014, 21:58
autor: pepi
rozkręcić korektor ?
: 08 wrz 2014, 22:01
autor: michalwruszak
Rozkręcony już
: 29 maja 2015, 10:38
autor: krzychu22.p1i
Dla potomnych:
Rozkręca się kolektor na pół. Następnie trzeba wykręcić śrubkę (imbus 4) z ośki i zdjąć ramię. Lejemy wd40 lub podobnym odrdzewiaczem na tuleje aby rozruszać ośki. Następnie wykręcamy 2 śrubki (torx30) mocujące kołnierz ośki i lejąc wd40 staramy się go wyciągnąć. Ośka z klapkami wychodzi. Uważamy na małe simmeringi i oringi! Całość czyścimy zmywaczem i delikatnym pędzelkiem (o ile kolektor jest wyjęty z auta). Składamy w odwrotnej kolejności a kolektor uszczelniamy masą.
Robota prosta.
Aha zwróćcie jeszcze uwagę w samym kolektorze na 8 małych śrubek bo potrafią być poodkręcane - a czym to grozi we wnętrzu podciśneinia to wiadomo..! Jest ich po 4 na połówce kolektora (torx15).
: 29 maja 2015, 21:43
autor: gacuś
witam,podepne sie pod temat,mam pytanko gdzie dokładnei znajdują się te gruszki od klapek i jak powinny działać?zauważyłem jedną z przodu,ale jak zapaliłem auto to nie drgnęła,dopiero jak dodałem mocno gazu to ją zassało,czy tak ma to działac?jak ją poruszam to chodzi lekko,a gdzie jest druga?tez ma tak działać?
: 29 maja 2015, 23:44
autor: krzychu22.p1i
Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.
Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)?
: 29 maja 2015, 23:52
autor: danishow
krzychu22.p1i pisze: po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa
Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka.
: 30 maja 2015, 10:44
autor: gacuś
krzychu22.p1i pisze:Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.
Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)?
czyli u mnie jest ok,bo właśnie wciaga ją jak dam w palnik.jak poruszam to chodzi lekko.
: 30 maja 2015, 13:28
autor: FOSS
krzychu22.p1i pisze:Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.
Generalnie nie ma czegoś takiego jak "zasysają się trochę" - tu jest tryb pracy 0-1 czyli albo są "puszczone" albo "zassane".
danishow pisze:Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka.
Generalnie w po-liftach, tak jak pisałeś, w 3.7 i 4.2 V8 kolektor dolotowy przełącza się 2 razy i dzięki temu ma 3 długości (długi, średni, krótki) - podobnie jest w D3 3.7V8 BFL
W S8D2, jak dobrze kojarzę, kolektor przełącza się jednak tylko raz i tym samym ma tylko 2 długości (długi i krótki) - tak jest też w D3 4.2V8 BFM.
: 18 maja 2016, 14:00
autor: krisker
Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.
Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2
Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Są to dane dla poliftów A8 (nie S8).
: 18 maja 2016, 14:06
autor: Gość
Potwierdzam. Mozna nawet w VCDS zrobić test tego.
: 18 maja 2016, 14:45
autor: FOSS
krisker pisze:Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.
Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2
Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Są to dane dla poliftów.
Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFF
: 18 maja 2016, 14:47
autor: krisker
Poprawiłem, dzięki.
: 18 maja 2016, 16:33
autor: krzychu22.p1i
krisker pisze:Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Będzie wyglądał podobnie jak tu (mojego autorstwa z d3):
: 18 maja 2016, 16:35
autor: Gość
FOSS pisze:Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFF