Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB ] Nie odpala silnik po demontażu

: 10 wrz 2014, 17:05
autor: Tom42V8
Witam mam problem z moja A8 D2 4.2 wszystko było ok do momentu gdy rozsypala mi się skrzynia biegów, auto miało wyjęty silnik z skrzynią skrzynia była zrobiona zamontowana silnik włożony w auto (silnik nie był ruszany rozkrecany itp) przy próbie odpalania okazało się że auto nie chce odpalić (wszystko ok paliwo jest itp) postanowiłem że auto oddam do elektryka on sprawdził wszystko wszystkie przekaźniki kable bezpiecznik czujniki wszystko jest ok. I co najlepsze żadnych błędów nie ma. Może pomożecie co by mogło być nie tak. Dodam jeszcze że gdy odkrece wężyk od powrotu paliwa to nic nie leci a powinno przepchnac paliwo przez ten zawór przy listwie wtryskowej. A gdy odkrece wężyk od dopływu paliwa po listwy ciśnienie jest. Proszę o pomoc może coś ktoś będzie wiedział co może mu być.

: 10 wrz 2014, 17:41
autor: marekp750
Zawór regulacyjny (regulator ciśnienia) przy listwie popuszcza przy 3 barach.
Jeżeli nie leci na powrocie paliwo to:

1. za niskie ciśnienie paliwa na wejściu (to że po odkręceniu leci paliwo to nie znaczy, że osiągnęło poziom tych 3 barów /lub 3.5 - nie pamiętam dokładnie/)

2. zaciął się regulator ciśnienia paliwa (bardzo rzadko spotykane by nie popuszczał, zazwyczaj nie trzyma ciśnienia lub cieknie do dolotu).

Do punktu 1. Wpiąć manometr i zmierzyć ciśnienie na przewodzie zasilającym.

Do punktu 2. patrz punkt 1, bo druga możliwość raczej nie wystąpi a jak wystąpi to do wymiany regulator ciśnienia paliwa

A jak jest za niskie ciśnienie paliwa to powodów może być kilka:

1. pada pompa
2. zapchany filtr
3. coś nie tak z koszem paliwowym w zbiorniku (warto dolać Pb sporo ponad połowę zbiornika)
3. zakrzywiony przewód paliwowy (w sensie przekroju).
4. za małe napięcie zaislania pompy paliwa
5... co by tutaj jeszcze wymyśleć
6. styknie tych pierwszych 4 punktów do sprawdzenia

: 10 wrz 2014, 17:47
autor: Tom42V8
Możliwe ze gdy bedzie miał chodziasz troche za małe cisnienie to nie odpali???

On próbuje tak jak by chciał odpalić, słychać delikatne strzelanie w tłumik....

: 10 wrz 2014, 17:49
autor: marekp750
to co piszesz, to typowe objawy zbyt małego ciśnienia paliwa na listwie

Przy 1 bar jak odkręcisz, to będzie sikać jak ta lala... ale do prawidłowej pracy silnika to kiszka.

Ma być 3 lub 3.5 BAR'a bez podciśnienia.

: 10 wrz 2014, 17:53
autor: Tom42V8
Ok Bardzo Dziękuje.

gdy dojde co tak naprawde było opisze ten problem

Pozdrawiam

Tomek

: 12 wrz 2014, 05:37
autor: Prorok
Witam u mnie podobny objaw tez z powrotu nie leci paliwo kompletna susza ale auto odpala do 2000 i zaraz gasnie ,zdarza sie ze niechce wcale odpali ale gdy popuszcze przewód paliwowy zaraz przy pompie i upuszcze mu tego nabiotego cisnienia autko od razu pali na dotyk ale i tak niechce wejsc na obroty

: 12 wrz 2014, 08:19
autor: szeryfisch
Tom - z ciekawosci zapytam czy rura od filtra do kolektora jest zalozona?

: 12 wrz 2014, 16:17
autor: stillbadboy
u mnie tez po urlopie gdy stalo 3tygodnie nie chcial zapalic mimo ze bylo pol baku paliwa. z glupa dolalem do pelna i zagadal jak nalezy. moze to nie pomoze ale strata zadna sprobowac.