Witam wszystkich !
Przy predkosciach powyzej 100 km/h autem zaczyna telepac i miga zółty check, stał sie bardzo mułowaty.
błędy zarejestrowane vagiem:
16684- losowe wypadanie zapłonu
16685-brak zapłonu cylinder 1
16688-brak zapłonu cylinder 4
16687-brak zapłonu cylinder 3
16686-brak zapłonu cylinder 2
17551- obliczenie mocy wartosc za duza
17831- układ wtrysku powietrza dodatkowego 1- wymagany przepływ
17819- układ wtrysku powietrza dodatkowego 2 - wymagany przepływ
samochód posiadam od niedawna, dlatego prosze o nakierowanie od czego zaczac.
Wiem tez, ze u mnie w polifcie nie ma modułu tylko cewki i wychodzi na to,ze do wymiany wszyskie pierwsze 4 ?
4.2, 2001, tylko PB
: 14 wrz 2014, 23:28
autor: krzychu22.p1i
Sprawdź na początek przepływomierz ile podaje g/s pod maxymalnym obciążeniem.
: 16 wrz 2014, 22:09
autor: Pele033
max obciążenie 158 g/s
wolne obroty 600 - 18-21 g/s
wychodzi na to, że przepływka do wymiany? Co z wypadaniem zapłonu ?
: 16 wrz 2014, 23:42
autor: krzychu22.p1i
Robiłeś pomiar na drodze na tipie do odcinki? Dla 310KM to powinny być okolice 250g/s
Gdybyś miał nawet moduł to i tak nie były by to te cylindry co powyżej.
Ross tech dla błędu wypadania zapłonu podaje przyczyny:
Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged
: 17 wrz 2014, 10:00
autor: Pele033
Tak na 2 do odciecia, czyli co przepływka?
: 17 wrz 2014, 10:02
autor: michalwruszak
Przepływka napewno kwalifikuje się do wymiany , dodatkowo filtr powietrza oczywiscie
: 18 wrz 2014, 08:23
autor: k44761
Problemy z zapłonem masz na jednej -pierwszej głowicy. Cos mi tutaj pachnie powazniejsza awaria...
: 18 wrz 2014, 08:47
autor: ernesto
Coś ewidentnie jest nie halo bo całkowicie nie działa jedna strona.
Sprawdź czy dochodzi paliwo, następnie iskrę.
U mnie przy tych dwóch błędach
16685-brak zapłonu cylinder 1
16686-brak zapłonu cylinder 2 okazało się coś takiego:
Jeśli okaże się że impuls jest, paliwo jest, iskra jest to rób pomiar baniaków.
Możliwe też że coś się w ECU upaliło. Ale najpierw sprawdź te 3 rzeczy.
Wykasuj błędy, wykręć listwę wtryskową i zobacz czy paliwo idzie.
Przepływke ogarniesz sobie w między czasie, najpierw zacznij od tych braków zapłonu. Staraj się nie jeździć autem.
Wnioskuje że po skasowaniu błędów natychmiast wracają i silnik chodzi nierówno cały czas ?
: 18 wrz 2014, 09:06
autor: k44761
Ernesto i co, wymieniales motor czy jak to sie skonczylo?
: 18 wrz 2014, 09:30
autor: ernesto
Wymianą motoru, nie znałem wtedy technologi naprawy takich powierzchni a ponoć jest. Ale człowiek uczy się na błędach. Któryś poprzedni właściciel jeździł na wydmuchanej uszczelce, po czym jakiś kowal ustrugał sobie uszczelkę z miedzi by było na jakiś czas i stało się jak się stało http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-bra ... t10571.htm
Miejmy nadzieje że koledze Pele033 to się nie przytrafiło, bo nie należy to do przyjemności.
: 21 wrz 2014, 12:46
autor: Pele033
koledzy motor chodzi rowno, dopiero po przekroczeniu 100 km/h zaczyna delikatnie telepac, własnie zabieram sie za wymiane przepływki i świec. Dam znac czy pomogło. A i błedy powracały po 2 -3 dniach jazdy.
: 21 wrz 2014, 15:38
autor: Pele033
I tak wszystko jasne koledzy, przepływke wymieniłem, zabrałem sie za świece i wyjmując cewke jej komora pełna oleju - uszczelka pokrywy walnięta i te 4 malutkie uszczelki ktore sa na kazdą komore cewki. Z tej racji wypadanie zapłonu na wszystkich pierwszych 4 cylindrach, po prostu zalało je olejem
: 22 wrz 2014, 17:09
autor: Pele033
koledzy ja juz nie wiem za co sie złapać, wymieniona przepływka, świece, uszczelka pokrywy zaworów, olej i filtry, po tym wszystkim wypada jeszcze zapłon na 1 i 4 cylindrze. Do tego wyskakuje bład lambda stona 2 podgrzewanie za wysokie ma to cos wspólnego z zapłonem ?
: 22 wrz 2014, 17:39
autor: krzychu22.p1i
Sonda do wymiany a cewki zamień miejscem i patrz czy błąd się przeniesie.
: 23 wrz 2014, 21:24
autor: Pele033
Panowie ciąg dalszy..
zamieniałem cewki miejscami wyskakuje dalej wypadanie 1,2,3,4 cylinder ? Czyzby cewki strzeliło ?
w vagu w bloku 15 sprawdziłem po 15 min jazdy :
brak spalania dla cylindra 1 - licznik 2
brak spalania dla cylindra 2 - licznk 1
brak spalania dla cylindra 3 - licznik 5
brak spalanie dla cylindra 4 - licznik 1
powyżej 3500 obrotów zaczyna mulic, telepac i miga check, do 3500 zasuwa równo, silnik pracuje na wolnych cały czas równo.