[D2 96 4.2PB/LPG ] Drgania na wolnych obrotach
: 22 wrz 2014, 15:02
Witam serdecznie.
Od pewnego czasu mam problem z drgawkami silnika na wolnych obrotach.
Dzieje się to zarówno na petrolu jak i na gazie.
Parę fotek z bloków, może podpowiecie coś
Po przełączeniu na gaz po pewnym czasie litania która nie wyskakuje na benzynie
Sprawdzę jeszcze potem wskazania przepływki pod obciążeniem. Dziwna sprawa bo u bracisty na kompie przepływka wyglądała następująco na oscyloskopie nie zależnie od wartości obrotowych stała w miejscu. Ale to było przed jej czyszczeniem:
Zrobiłem zdjęcia z komory jak pacjent wygląda
Wypadania zapłonów czy braku zapłonów nie stwierdzono.
DODANO 22.09.2014 20:00:
Sprawdziłem przepływkę tak jak radził mi Krzychu i na 2 i 3 biegu przy 6000 opiera się na 220 czyli przepływka chodzi prawidłowo.
Zauważyłem że na P czy na N obroty wychodzą równo 800 obr/min natomiast kiedy zaczyna ją się drgawki oscylują między 740 , 760 - 800 obr/min wszystko mierzone na benzynie.
DODANO 23.09.2014 3:20:
Dziś siedziałem do późna bo nie dawały mi spokoju te drgawki.
Postanowiłem posprawdzać kable od sond. Okazują się całe, poprawiłem jeszcze łączenia przewodów by mieć 100% pewność.
Zajrzałem do cewek i fajek czy przypadkiem nie mają przebicia. Wszystkie wykręciłem, przeczyściłem i zabezpieczyłem dodatkowo środkiem do elementów gumowych przeciwprzepięciowych.
Po złożeniu na nowo poprawy dalej brak. Błędy te same i drgawki dalej występują.
Stwierdziłem że zajrzę do świeczek. Po wykręceniu okazało się że mają delikatny nalot, przeczyściłem i próba dalej. Było jeszcze gorzej. Drgawki wcześniej lekko wyczuwalne przerodziły się w mocne dygnięcia. Wykręciłem na nowo świece i postanowiłem je wyrzucić do kosza. Tyle warte są NGK po 7000 km.
Włożyłem BERU 4 elektrodowe w porównaniu w wysokości jednej świecy do drugiej widać ewidentnie gołym okiem że Beru są ciut dłuższe i mogą lepiej stykać z fajką.
Następna próba i okazało się że jest poprawa, nie jest ona w 100% ale już jest lepiej.
Musze jeszcze w jakiś sposób sprawdzić czasy wtrysków i korekty oraz jakoś porównać to z instalacją gazową, sprawdzić szczelność przy wtryskiwaczach i wszelkie podciśnienia.
Od pewnego czasu mam problem z drgawkami silnika na wolnych obrotach.
Dzieje się to zarówno na petrolu jak i na gazie.
Parę fotek z bloków, może podpowiecie coś
Po przełączeniu na gaz po pewnym czasie litania która nie wyskakuje na benzynie
Sprawdzę jeszcze potem wskazania przepływki pod obciążeniem. Dziwna sprawa bo u bracisty na kompie przepływka wyglądała następująco na oscyloskopie nie zależnie od wartości obrotowych stała w miejscu. Ale to było przed jej czyszczeniem:
Zrobiłem zdjęcia z komory jak pacjent wygląda
Wypadania zapłonów czy braku zapłonów nie stwierdzono.
DODANO 22.09.2014 20:00:
Sprawdziłem przepływkę tak jak radził mi Krzychu i na 2 i 3 biegu przy 6000 opiera się na 220 czyli przepływka chodzi prawidłowo.
Zauważyłem że na P czy na N obroty wychodzą równo 800 obr/min natomiast kiedy zaczyna ją się drgawki oscylują między 740 , 760 - 800 obr/min wszystko mierzone na benzynie.
DODANO 23.09.2014 3:20:
Dziś siedziałem do późna bo nie dawały mi spokoju te drgawki.
Postanowiłem posprawdzać kable od sond. Okazują się całe, poprawiłem jeszcze łączenia przewodów by mieć 100% pewność.
Zajrzałem do cewek i fajek czy przypadkiem nie mają przebicia. Wszystkie wykręciłem, przeczyściłem i zabezpieczyłem dodatkowo środkiem do elementów gumowych przeciwprzepięciowych.
Po złożeniu na nowo poprawy dalej brak. Błędy te same i drgawki dalej występują.
Stwierdziłem że zajrzę do świeczek. Po wykręceniu okazało się że mają delikatny nalot, przeczyściłem i próba dalej. Było jeszcze gorzej. Drgawki wcześniej lekko wyczuwalne przerodziły się w mocne dygnięcia. Wykręciłem na nowo świece i postanowiłem je wyrzucić do kosza. Tyle warte są NGK po 7000 km.
Włożyłem BERU 4 elektrodowe w porównaniu w wysokości jednej świecy do drugiej widać ewidentnie gołym okiem że Beru są ciut dłuższe i mogą lepiej stykać z fajką.
Następna próba i okazało się że jest poprawa, nie jest ona w 100% ale już jest lepiej.
Musze jeszcze w jakiś sposób sprawdzić czasy wtrysków i korekty oraz jakoś porównać to z instalacją gazową, sprawdzić szczelność przy wtryskiwaczach i wszelkie podciśnienia.