Strona 1 z 2
[D2 99 4.2PB
] Jak podnieść obroty silnika
: 14 paź 2014, 19:37
autor: kryhawrc
Mam pytanie odnośnie regulacji obrotów przy pomocy VAG-wiem że jest taka możliwośc -bo robiłem to w A6.
Nie wiem czy w a8 jest tak samo-mógły ktos napisać jak to zrobić.
Wydaje mi sie ze są zdecydowanie za niskie-ok.500rpm, a jak włącze klime to jeszcze spadają
: 14 paź 2014, 19:45
autor: dracus6662
dodać gazu?

sory nie mogłem się powstrzymać.....
poważnie to może sonda zdechła ... a auto kuleje przebiera/.??
podepnij pod vag zobacz jakie błędy i daj znać

: 14 paź 2014, 20:10
autor: kryhawrc
Nie ma żadnych błędów w silniku. Auto pali ,chodzi idealnie i nie ma żadnych problemów-tylko obroty wegług mnie są za niskie
: 14 paź 2014, 20:30
autor: ernesto
Obroty silnika są zadane przez ECU. I nie kombinuj nic z tym jak się nic nie dzieje. Dla przykładu na rozgrzanym motorze na P lub N obroty rzędu 800 są ok. Po zapięciu D lub R spadają w granice 6set z haczykiem. Tak to auto zostało zaprogramowane i lepiej nie kombinować nic.
: 14 paź 2014, 20:53
autor: marekp750
Niestety nie jesteś w stanie zmienić tego za pomocą VAGa ani innego interfejsu.
Jakie parametry pokazuje blok pomiarowy 56 (silnik).
Tam będziesz miał realne dane o RPMach i zakres RPM (dla tego silnika od 550 obr.).
: 14 paź 2014, 21:45
autor: kryhawrc
mam tam 480-500rpm -bez klimy
auto prawie nie rusza kiedy wrzucę na D(kiedy dodam delikatnie nogą(ok 600-700)auto jedzie bez problemu w pozycj D nawet pod górkę)
Dodam że w skrzyni też zero błedów
: 14 paź 2014, 21:50
autor: dracus6662
ja tam nie patrzyłem u siebie na obrotyale jak na d wrzuce to tez ledwo się toczy prawie wcale

: 14 paź 2014, 22:08
autor: CINEK
kryhawrc pisze:mam tam 480-500rpm -bez klimy
auto prawie nie rusza kiedy wrzucę na D
dracus6662 pisze:ja tam nie patrzyłem u siebie na obrotyale jak na d wrzuce to tez ledwo się toczy prawie wcale

ooo to tak nie zbyt dobre to objawy...chyba....u mnie obroty sa zawsze z rzedu 600-750 z klima czy bez, i jak jest na D to auto normalnie zaczyna sie toczyc nawet delikatnie trzymajac hamulec. Pod gorke tez ruszy, no chyba ze dosc stroma jest to stoi w miejscu

: 14 paź 2014, 22:15
autor: dracus6662
no to tak raczej stromo u mnie bo pod wiaduktem na podjexdzie zawsze w godzinach szczytu w venlo utknę bo debile przy wylocie z tunelu swiatła postawili a skrzyzowania brak

ale nie zwracam zbytnio uwagi bo daje stop-luz-reczny pozniej tylko d i lece dalej

: 14 paź 2014, 22:50
autor: ernesto
kryhawrc, radzę na początek dobrze sprawdzić cały dolot od A do Z. Fakt obroty troszkę za niskie. A te obroty to odczyt z obrotomierza czy z kompa ?
: 15 paź 2014, 16:01
autor: spolprog
Mam podobny problem tylko zdarza mi się on najbardziej przy hamowaniu gdzie obroty potrafią spaść do 300-400 obrotów i wtedy czuć wyraźne falowanie silnika, czym może być to spowodowane ? Na trasie nie jest to odczuwalne tylko w mieście
: 15 paź 2014, 16:45
autor: Gość
spolprog, Ja tak miałem gdy odma wyparowała.
: 15 paź 2014, 17:11
autor: kryhawrc
ernesto pisze: A te obroty to odczyt z obrotomierza czy z kompa ?
odczyt z kompa- na obrotomierzu jest tak samo.
Ok posprawdzam cały dolot i wszystko po kolei
: 15 paź 2014, 19:14
autor: ernesto
spolprog, Ba benzynie i na gazie to samo, czy tylko na gazie ? Jeśli na gazie tylko i wyłącznie to pytanie następujące ile pojemności butla i ile gazu w zbiorniku?
: 16 paź 2014, 06:45
autor: dracus6662
jezeli z duzej predkości a gazu mniej niż połowa to potrafiło mi silnikiem przy hamowaniu zafalowac ale tylko na sekunde i tylko na lpg i tylko w 1.8turbo w 4,2 nie zauważyłem takkiego objawu , objaw występował tylko i wyłącznie na lpg