Strona 1 z 4

[D2 98 4.2PB/LPG ] Przepływomierz powietrza.

: 24 paź 2014, 19:55
autor: Woźny.
Mam pytanie czy przy silnikach 4.2 były różne przepływki?
Moja padła na dobre i mam mozliwość kupić tanio używkę z gwarancją. Niestety nie znam numerów tej nowej ale nawet gdyby był inny to czy jest szansa że to zadziała?
Dzwoniłem dziś do aso i powiedziano mi 1310zł za przepływkę tam też z nr vin powiedziano mi że mam silnik AKG. dzwoniłem do sprzedającego i jutro ma sprawdzić jaki jest u niego nr ale silnik już nie pamietam jaki ma kod u niego ale inny jak mój. Wiem że namieszałem z opisem ale może ktoś zrozumie. Moja przepływka ma nr 0 280 217 804 i 077 133 471d wtyczka jest na 4 piny. Jak u niego też będzie na 4 piny to warto ryzykować i kupić czy to np na 100% nie będzie działało.

: 24 paź 2014, 20:22
autor: ernesto
Woźny., Czy jesteś w 100% pewien że jest ubita ?

: 24 paź 2014, 20:32
autor: Woźny.
Tak. Auto lubi gasnąć zwłaszcza jak dojeżdżam do świateł czy skrzyżowania. Byłem na kompie i wywalał tylko jakiś błąd związany z przepływką. Po rozpięciu wtyczki od przepływki problem znikł. nie szarpie nie gaśnie jest wszystko ok. Tylko spalanie na fisie doszło prawie do 30L i standardowo wywalił kontrolki od abs esp i cat czasem sie zapali. Po podpięciu przepływki kontrolki gasną ale i auto gaśnie.

: 24 paź 2014, 20:34
autor: emdzej
Kolego dla ABZ, AEM, AGH, AEW, AKG i AKJ (A8) jest przepływka o numerze 077 133 471D a dla AHC, AKH (S8) jest 077 133 471E.

: 24 paź 2014, 21:33
autor: Woźny.
czyli jak ma przepływkę z a8 (a mówił że z a8) to niema bata żeby nie pasowała. Wielkie dzieki koledzy. Już klikam pomuki. :)

: 24 paź 2014, 21:52
autor: Gość
Sprawdź numery-sa jeszcze przepływki z diesli czy poliftowe i sie różnią.

: 24 paź 2014, 22:24
autor: Woźny.
Jutro rano będę miał numery. Moje audi to przedlift 98 a jego to przedlift 95 czy 96 oba 4.2 pb i oba A8 nie S8 tylko kody silników inne. Zastanawia mnie tylko czy jeżeli okaże sie że numery są różne a kostka będzie taka sama to czy to zadziała czy szukac innej przepływki. Ale post wyżej pisali że wszystkie a8 mają ten sam nr. Jutro sprawa się wyjaśni bo jak mi przyśle nr to może będzie taki sam jak u mnie i po problemie.

: 24 paź 2014, 22:35
autor: pepi
możesz sam środek wymienić ;)

: 24 paź 2014, 23:03
autor: Woźny.
pepi, i wtedy podejdzie każdy? Nie trzeba patrzeć na numery?

: 25 paź 2014, 08:33
autor: CINEK
ja u siebie mam rowniez przeplywke do ....no wlanie....czyszczenia lub wymiany <hmm> przy max obrotach pokazuje mi nieco ponad 180 mg a powinno byc ponad 240 :/ wiem ze np. D2 FL i D3 prefl maja te same przeplywki...
pepi
możesz sam środek wymienić
no wlasnie..idzie dostac w ogole ten sam czujnik? I jak to jest z czyszczeniem, bo mam taki preparat do EGRu i myslalem zeby przeczyscic, moze pomoze.... <niewiem> czy raczej zly pomysl ?

: 25 paź 2014, 08:53
autor: Łukasz10
Z tym preparatem do EGR-u nie jest dobry pomysł. Są specjalne preparaty do czyszczenia przepływki...

: 25 paź 2014, 10:16
autor: CINEK
ten preparat dostalem od mojego mechanika (ktory pewnie tym by tez wyczyscil :) ) i generalnie mozna nim czyscic nagary, osady, zanieczyszczenia, czujnikow, zaworow egr, turosprezarek, przeplywomierzy i przepustnic... <niewiem> generalnie to jestem zdania, ze jak cos do wszystkiego to do niczego...ale nie zawsze musi tak byc.... ;)

: 25 paź 2014, 18:02
autor: Ara$

: 25 paź 2014, 21:48
autor: pepi
ja w swym bolidzie nie wiem od czego mam
po numerach mi kiedyś chyba traktor wyszedł
czy coś podobnego

: 01 lis 2014, 10:27
autor: CINEK
zrezygnowalem z czyszczenia przeplywki, stwierdzilem ze to i tak na krotki czas (moze) pomoze....

jak pisalem stara przeplywka miala ok 184g/s przy ponad 6000obr....tutaj wielkie podziekowania dla kolegi Adama - macisz12, ktory uzyczyl mi swoja przeplykwe z D3. Po jej zamontowaniu wartosc podskoczyla do ponad 210 g/s.

wczoraj kupilem nowa przeplywke BOSCH (nowa, nie zadna regenerowana) i dzis zrobilem pomiary, ktore ukazaly :

* na postoju

Obrazek

* podczas jazdy na maxa

Obrazek

roznice:

* juz nie telepie na postoju
* autko odzylo, zbiera sie lepiej powyzej 2500obr
* no i poprawila sie rowniez praca ASB, tzn, nie ma juz tego stuku przy redukcji biegow (jakby nie trzymala cisnienia), pracuje plynniej, niemalze niewyczuwalnie :D